КАК ПО-ЕВТИНИЯТ SWB ДИЗЕЛОВ RANGE ROVER СЕ СРАВНЯВА С LWB HYBRID?

„Това е малко… булчинско“, казва моят приятел Тони. „Точно така, затова дойдох тук“, отговарям. Тони живее във ферма. Той би казал още, но в момента се е удвоил от смях. Замяната на Range Rover – дизел с късо междуосие, на мястото на внезапно много липсващия LWB хибрид – пристигна наскоро. Бяло е. Правилно прясно снежно одеяло, първо кокиче на пролетта, достатъчно бяло, за да ревнува полярна мечка. Бяло.

Не остава така. Това не е Маями или Близкия изток. Бял Range Rover изглежда нелепо в мръсните графства на средна Англия. Тони не е единственият, който сочи и се смее. Но той има ферма. Време е да се разхождате из mrysnite гори, да преплувате през блатата, да разорате нивите и да разпръснете храсталака. Искам да сляза и да се изцапам.

След час сме в едно селско кафене с кафе и кифли. Отвън бялата боя на Fuji на Rangey все още е ослепителна като калифорнийска усмивка. Проклет скреж. Всичко, което успяхме да направим, е да разбием леда на няколко локви. Щеше да стане още по-мръсно на разпръсната магистрала. Но ние клатим глави от властта на способността му. В последната актуализация хибридът завладя Ийстнор.Домашната тестова база на Land Rover. Но тук, без водачи или инструктори, които да ми казват какво да не правя, наистина можех да се отпусна. Изключено сцепление, странично плъзгане по склонове, клатене в изровените изкопи на трактори.

И ъртене на колела върху замръзнала трева и като цяло бъркотене.

Беше дълбоко впечатляващо. Никога не засядаше, само веднъж почти се нанесе на плажа и само замръзнал наклон от 45 градуса победи всесезонните му гуми. Освен това има усещането, че колкото и хулиган да си, Range Rover успява да придаде на поведението ти вежда. Винаги изглежда, че се държи достойно. Има нещо в начина, по който се движи.

Но този не е толкова достоен като предишния. Не е само цвета, но и двигателя. След комбинацията от плавно редови шестцилиндров бензин и електрическа тишина, дизелът осигурява грубо събуждане. Твърде много шум, трясък и суматоха. През 2024 г. този 3,0-литров двоен турбо дизел не изглежда като двигател, подходящ за луксозни задължения. Дори когато е топло, отнема добър момент, за да реагирате, да ритате надолу и да се движите напред. Не е бавен, но не обичам да го натискам, не ми се струва правилно.

Но тогава трябваше да тегля някои неща и – алилуя – този има теглич, с който LWB хибридът не може да бъде оборудван. Поставете ремарке с две оси, пълно с трупи, отзад и то едва се регистрира. Така. Много. Въртящ момент. 515lb ft само при 1500 об./мин. Tickover основно. И сега дълбокият шум от тътен му подхожда. Това е работеща машина, просто облечена по различен начин.

И се казва Range  Rover, нали? 

Дъщеря в университет на 285 мили от дома се нуждае от колекциониране. Това го направи с един резервоар. При 33,5 mpg. При същото пътуване хибридът не успя да достигне 30 mpg, въпреки зареждането с електричество през нощта. Още нещо за хибрида. Преди няколко месеца съобщих, че отказва да запали в електрически режим – когато се върна, те откриха причината: колата защитаваше 12v системата. Всичко, от което се нуждаеше, беше бързо флашване на ECU. Това е неприятност, но не повече от това – хибридният Range Rover беше най-надеждният JLR продукт без проблеми, който някога съм използвал. Оксиморон за съперник на „най-лесния счетоводител“.

Така че това е тук за няколко месеца, за да завърши нашето изживяване с Range Rover. Това е по-евтина версия, не само че липсва удълженото шаси, но в спада от Autobiography към Vogue SE, добра част от комплекта. Вече няма преден хладилник, няма задни екрани или… е, не съм забелязал много друго. Единственото нещо, което всъщност ми липсваше, са масажните седалки. Това е далеч от евтин, със спецификации до над 270 000 лв, но наскоро карах Audi Q8 e-tron със спецификации за 220 000 лв., който не ми се стори по-специален или интересен от Q3 за 90 000лв.

Range Rover може да държи главата си високо в много по-екзалтирана компания, той превръща пътуването в изживяване. Нищо друго не върши работата със същия ефект без усилие. Дори когато е задвижван от дизел.