Изключително страхотен аеропакет осигурява на 4,0-литровия V8 състезател много притискаща сила, по-малко „бързо“ управление
Това, дами и господа, е новият състезател Aston Martin Vantage GT3, който ще поеме Льо Ман и почти всяко престижно състезание за издръжливост.Което искате да споменете през 2024 г.
Странно, голямото разкритие се случва две седмици след като колата направи своя състезателен дебют в Дейтона. Където една кола завърши четвърта в клас GTD Pro, а другите две… DNFed. Е, ранни дни.
Този нов Vantage GT3 използва същия 4,0-литров туин-турбо V8 двигател.Но разбира се, той е предмет на правилата за баланс на производителността на пистата.Така че цифрите от 656 к.с. и 590 lb ft излизат от прозореца тук. Помислете си някъде над 536 к.с. и 516 lb ft и сте на ниво. Да, по-малко от пътната кола .
Сега отделете малко време, за да се възхитите на агресивния авиационен пакет, който е проектиран да се справи. И се подгответе за похвална честност от Aston.На „по-предизвикателните характеристики на управление на стария автомобил“.
Густаво Бетели, водещ инженер на GT3 и ръководител на производителността на AMR, обяснява.
„Старата кола се гмуркаше много при спиране, така че трябваше да се опитаме да контролираме терена с настройката на задното окачване. Но това означаваше, че беше твърд, което го правеше доста пъргав и също така претоварваше гумите.
„Работейки усилено върху настройката на амортисьорите.Намерихме много по-добър баланс с новата кола, така че да можем да генерираме притискаща сила.Без да правим компромис с настройката на окачването.
Резултатът е значително подобрена прогресия и по-голяма стабилност при всякакви условия.“
Aston също така твърди, че Vantage GT3 ще има по-широк работен прозорец.А по-пестеливото използване на каучук означава, че отборите ще имат повече възможности.Когато става въпрос за най-важните стратегии за гумите в деня на състезанието.
С обширното използване на CFD за извличане на повече притискаща сила без добавяне на торби с съпротивление.Решетката е по-широка и може да насочи повече въздух към спирачките, за да подпомогне охлаждането.
Носът – мида от една част, изработена изцяло от въглеродни влакна .Разполага с по-къс сплитер, който измества центъра на натиск назад, за да намали чувствителността на височината .и да подобри стабилността. Изрези в горната част на предните и задните арки на калниците.Те позволяват на въздуха под високо налягане да излиза, намалявайки повдигането и правейки Vantage по-хлъзгав.
Междувременно окачването е сериозно преработено.С двойни носачи отпред и отзад, регулируеми стабилизиращи щанги и петпосочни регулируеми амортисьори. Спирачките Alcon са с шест гърлови предни и четири гърлови задни апарати.Като и двата са закрепени към вентилирани дискове.
Всичко останало е доста стандартна цена.Шестстепенна скоростна кутия идва от Xtrac. Има механичен диференциал с ограничено приплъзване, контрол на сцеплението, карданен вал от въглеродни влакна.Изпускателна система Akrapovic, одобрен от FIA ролкейдж… вече знаете тренировката. Като цяло гледате сухо тегло от 1265 кг.
Очакваме с нетърпение да разбие тъпанчетата ни в 3 сутринта на Льо Ман през юни…