Колата, която даде нов старт на Bentley, навърши 20 години през 2023 г.
Bentley Continental наистина ли е на 20 години?
Да, изминаха цели две десетилетия, откакто купето W12 с две врати оглави финансираното от VW Group възраждане. Версията Mk1 беше сериозно обновена през 2010 г.. След което изцяло заменена през 2018 г..Така че единственият компонент, който споделят, са двигателите за прибиране на малките задни странични прозорци.
Доколко Continental съживи Bentley?
Ефектът му беше сензационен. През 1998 Bentley продаде само 414 нови коли. 2 млн. фабрични инвестиции по-късно. И благодарение на платформа, която поддържаше и супер лимузината Phaeton на VW Ferdinand Piech. Bentley имаше бестселър за 220 хил лв, премествайки над 7000 екземпляра годишно до 2004 г. В наши дни едно на всеки три продадени Bentley е Conti.Въпреки че се отказа от титлата си „най-популярен член на семейството“ на дойната крава Bentayga.
Все още голям, тежък и луксозен: какво се е променило?
Духът на двата модела е идентичен.Но това, което Bentley е изпълнило толкова умно, е да интегрира огромни технологични нюанси, без да поевтинява или дезинфекцира удоволствието. Примитивната сателитна навигация на колата от 2003 г. и разпределителната уредба като на Volkswagen сега изглеждат безнадеждно извън темпото.А най-новото Conti ви очарова с назъбените си повърхности, въртящ се екран на таблото и вентилирани седалки с многопрограмен масаж. Но това дава усещане за успокояващо тегло, неограничен въртящ момент и притеснение и защитеност.
Изпълнението трябва да се е влошило малко, нали?
Може би не толкова далеч, колкото подозирате. Този екземпляр от 2003 г. развива 550 к.с. и може да ускори вас и трима приятели от 0-100 км. в час за 4,8 секунди.По своя властен път до 318км в час. Съвременната скорост е със 100 к.с. по-добра.Достига максимална скорост от 332км в час и е с 1,3 секунди по-бърза 0-100. Това, което забелязвате, е как модерните ECU, задвижването на четирите колела и няколко допълнителни предавателни числа значително намаляват усещането за изоставане в кръста. В стария Conti вие уведомявахте, когато искате да ускорите. Междувременно сегашната кола вече е пристигнала.
И така, къде е най-голямата пропаст между старите и новите GT?
Накланяне на каросерията, качество на разпределителната уредба и изтънченост на търкалянето. Олдтаймерът е добър, но най-новата кола наистина е безехова стая на утеха. От друга страна, може да се каже, че има твърде голяма мощност за собственото си добро.Така че скоростната кутия от време на време се улавя да заеква.Докато оригиналът просто бледи.
Bentley направи ли го правилно от първия път?
Като се има предвид колко малко се е променила цялостната философия, трябва да кажете „да“. Във времето, когато Aston Martin премина от DB7 през DB9 и DB11.за да разбие най-накрая рецептата за супер-GT с DB12.Натъртващият Bentley беше добър слуга на марка, която силно се нуждаеше от рицар в блестящи доспехи.