Ram най-накрая пусна техническите спецификации за своя пикап 1500 REV. Производителят на автомобили потвърди също, че автомобилът е изграден върху платформата STLA Frame на Stellantis.
Моделът пикап в момента празнува световната си премиера на международното автомобилно изложение в Ню Йорк. Според Ram, EV има двойни електрически задвижващи модули, всеки с 250 kW. Общо могат да бъдат достигнати 481 kW мощност. Ram 1500 REV се предлага с два варианта на батерия: 168 kWh батерия и целеви обхват до 350 мили (563 km) или 229 kWh батерия с целеви обхват от 500 мили (800 km). В платформата STLA Frame батериите са вградени директно в рамката. За тази цел структурата е по-широка в средата, за да побере батерията, „като все още използва защитата, предоставена от релсите на рамката“.
И в двата случая електрическият пикап може да зарежда до 110 мили (117 км) „за приблизително 10 минути с 800-волтово DC бързо зареждане до 350 kW“. Производителят не предоставя никаква информация за AC мощността на зареждане. Това, което е сигурно обаче, е, че електрическият пикап на Ram ще може да се справя с двупосочно зареждане и ще има два V2L порта, един на товарното легло с до 7,2 kW и един в предния багажник с до 3,6 kW.

Други показатели за производителност включват ускорение от 0-60 mph (0-100 kmph) за 4,4 секунди, 840 Nm въртящ момент, до 24 инча (61 cm) преминаване през вода, капацитет на теглене до 14 000 паунда (6,350 kg) и максимален полезен товар от 2700 паунда (1,225 кг). Благодарение на непрекъснатия въздушен преграден панел в долната част, коефициентът на съпротивление се оценява на 0,34.
Що се отнася до самата задвижваща система, производителят уточнява, че двата 250 kW електрически задвижващи модула (EDM) комбинират мотора, скоростната кутия и инвертора заедно със задвижването на четирите колела. EDM на предната ос има автоматично „разединяване на края на колелото“, така че предните колела могат да се въртят свободно. Вторият EDM задвижва колелата на задната ос, за която е наличен електронно блокиращ се заден диференциал.
Stellantis също така споменава независимо задно окачване с няколко звена „със стандартно, ексклузивно за сегмента, активно ниво на въздушно окачване с четири ъгъла с адаптивно амортисьориране“. Въздушното окачване поддържа пет режима (влизане/излизане, аеро, нормален, офроуд 1 и офроуд 2). Функциите за автономно превозно средство включват активен асистент за шофиране и система за автоматично паркиране ParkSense.
Изглежда като негов близнак с двигател с вътрешно горене
Електрическият пикап взема много от модела с двигател с вътрешно горене по отношение на дизайна, както вече се видя на първото представяне през февруари. Те включват мускулестите линии на каросерията и калниците, характерната светлинна графика „камертон“ за LED фаровете и осветеното лого „Ram“. От друга страна, предният капак, наред с други неща, е преработен, а формата му увеличава обема на предното багажно отделение до 425 литра. Връзката за зареждане се намира в предния ляв страничен панел.
Интериорните материали включват въглеродни влакна, метал и кожа, докато пилотската кабина разполага с 14,5-инчов сензорен екран и 12,3-инчов цифров инструментален панел – допълнен от 10,25-инчов пътнически екран, цифрово огледало за обратно виждане, head-up дисплей и Klipsch маркова аудио система. Другите характеристики включват електронен въртящ се превключвател P/R/N/D с нови бутони за Eco режим, задна ос, нови бутони за рекуперация за отваряне и затваряне на предния багажник, бутон за стартиране с нов дизайн, кръгъл бутон за управление на ремаркето и аксесоар смени банка.
При пускането на пазара електрическият Ram ще бъде пуснат в пет нива на оборудване: Tradesman, Big Horn/Lone Star, Laramie, Limited и Tungsten. Вариантът Tungsten е горната облицовка. Tungsten моделите включват иновативна електрическа задвижвана задна врата и екстри като сенници с покритие от велур и отопляеми и вентилирани първокласни кожени седалки с 24-посочно регулиране на мощността и функция за масаж.
Stellantis насърчава специфични за EV функции, включително състояние на зареждане, температура на батерията, поток на енергия в автомобила и дисплеи за намаляване на енергията, лентова графика мощност/зареждане, планове за зареждане, Plug&Charge или регулируемо максимално ниво на SoC и шофиране с един педал.
„Изцяло електрическият Ram 1500 REV е монументален крайъгълен камък в нашето продължаващо пътуване да предлагаме най-добрите електрифицирани решения в индустрията и допълнително укрепва нашата всепризната гама“, казва главният изпълнителен директор на Ram Майк Ковал младши. решения за нашите клиенти и ще продължи да предефинира сегмента на пикапите. Нашият изцяло нов Ram 1500 REV надминава конкуренцията в области, от които клиентите се интересуват най-много, включително пробег, теглене, полезен товар и време за зареждане.“
Ram не коментира точната дата на стартиране. В съобщението за пресата обаче се говори за моделна година 2025 – така че пускането на пазара трябва да бъде през 2024 г. Също така не е ясно на каква цена ще се продава Ram 1500 REV. Производителят на автомобили обаче приема резервации срещу възвръщаема такса от 100 долара.