Nissan GT-R- бъдещото следващото поколение.Плюс това, продуктовият шеф на Nissan потвърждава, че времето за обиколка на Нюрбургринг винаги ще бъде от съществено значение за „Годзила“
„В Обединеното кралство и Европа трябваше да спрем предлагането на спортни автомобили поради регулации,” .Oбяснява глобалният продуктов шеф на Nissan Иван Еспиноса, „но петата кола в историята на нашите „Hyper” концепции е визията за това да обмислим супер спортна кола.“
И тази визия за хипер, супер спортна кола е авангардни твърдотелни батерии на стойност 1341 к.с., увити в неделния костюм на Дарт Вейдър. Nissan не е нарекъл изрично своето трескаво мечтано творение „GT-R“ концепция.
И тъй като компанията се ангажира с електрификация, придържайки се към обещанието си до 2030 г. въпреки петгодишното забавяне на правителството на Обединеното кралство.Тя трябва да вмъкне електрификацията, за да продължи.
„Ангажираме се да предлагаме спортни автомобили в бъдеще, това е сигурно“, каза Еспиноса. „Ние правим вълнуващи коли за хора, които обичат да шофират. Това няма да се промени.”
Един от ключовите елементи зад еволюцията на GT-R е много приветстваното навлизане на твърдотелни батерии. Nissan работи върху разработването на тези променящи правилата клетки с планирано пускане през 2028 г.
„Най-големият враг на хиперавтомобилите е теглото, а батериите са тежки, така че трябва да изчакаме, докато ASSB излезе, стабилна и готова. С подобрението на плътността можем да доставим много по-добра опаковка. Която в същото време подобрява аеродинамиката и цялостното поведение на автомобила, като същевременно остава 2+2.“
Малко контекст:
Новите модули в твърдо състояние се характеризират:
С двойна енергийна плътност и време за зареждане, намалено до една трета от това, което в момента се предлага с течни литиево-йонни батерии. Концепцията показва колко ниско можете да монтирате тези нови батерии в сравнение с двигател с вътрешно горене.
Двойни, три или четиримоторни настройки за e-GT-R са възможни, каза Еспиноса, но броят им ще зависи от общия пакет на новия суперавтомобил. „Ако не е твърде тежко, можем да живеем с едно и едно [отпред и отзад].
Технологията за електродвигатели има голямо предимство пред своя мазен, мръсен аналог на динозавъра. „Има едно много уникално нещо в тази концепция , която е много напреднала система „e-4ORCE“.Емулираща наученото, което имаме от текущия GT-R – системата ATTESA и целия друг добре познат хардуер – и гледаме как можем да възпроизведем това.
„Впечатляващо е.“
Еспиноса отбеляза как настройката на софтуера за електродвигател със задвижване на четирите колела, ще го накара да танцува като Годзила .За да ви даде това „предвидимо“, „прощаващо“ и вдъхващо доверие сцепление – е „потенциално много лесно . Това е едно откривателско пътешествие, когато инженер по шаси внезапно говори със софтуерен инженер“, каза той.
Допълнителен скок идва в цифровата еволюция и AI на електрическия GT-R.
„Тук вероятно можете да започнете да си представяте много различен начин за доставяне на хиперспортни автомобили на клиентите“, каза Еспиноса. „Все още ще имате динамичното поведение на добра система за задвижване на четирите колела, плюс цифровата страна.“
Това означава ли, че колата може да се движи сама?
„Nissan GT-R е кола за шофьори. Въпросът не е колата да кара вместо вас. Можете да си представите, че колата ви помага да шофирате, да станете по-добър шофьор, да подобрите времето си за обиколка. Това е помощта, която ще дойде отгоре.
„Не става дума за това колата да поеме. Може би бихте могли да оставите колата да ви покаже идеална обиколка и можете да научите точките на спиране, с каква скорост трябва да вземете кой завой .Идеята наистина е да помогнете на водача да стане по-добър.“
Идеята е да има достатъчно голяма батерия, за да направи една обиколка, няколко горещи обиколки и след това една в обиколка, да речем, на Нюрбургринг. И когато го включите, за да направите бързо 20-минутно презареждане? „Можете да играете Gran Turismo с колата.“
Говорейки за състезателната писта в Германия, за която никой не е чувал, тя е – и винаги ще бъде – ключова част от идентичността на Годзила. „Мисля, че това винаги е бил един от начините да оценим ефективността на това, което правим. Нюрбургринг е и винаги ще бъде една от нашите референции.
Вероятно ще бъде гама от две коли. Еспиноса си представя „приятелски“, ежедневен Nissan GT-R с голяма батерия. Заедно с версия на Nismo, която включва по-малък ASSB и според правилата. Настройка, изцяло набрана за пистата. Неговият всеобхватен план е новият електрически GT-R да заглави ново тристепенно предложение за спортен автомобил, разположен на върха на новия Z (и неговия вариант Nismo) и нов, по-достъпен електрически спортен автомобил от начално ниво . Това също ще дойде с версия Nismo.
Ще трябва да почакаме, имайте предвид. Това не е само внедряването на твърдо състояние през 2028 г., но и точката, в която цялостната технология става по-евтина, защото този електрически GT-R трябва да бъде достъпен?
„Имаме голяма база от фенове и не искаме да правим супер ексклузивна кола, искаме да останем верни на корените на GT-R“, каза Еспиноса.