И накрая, електрически градски автомобил с десен волан – и носител на наградата TG – идва в Обединеното кралство

Dacia разкри нова кола, която е по-бавна от континенталния дрейф.Разполага с по-малко мощност от обикновеното ви кихане и е по-тежка от преди.

Добре дошли тогава, в може би едно от най-добрите нови превозни средства, появили се през 2024 г.! Това е новата Dacia Spring !

Дебютът с десен волан за първи път е новата, напълно обновена версия на първия напълно електрически автомобил на Dacia.Автомобил, който в евроспецификацията спечели награда за „Изгодна сделка на годината“ за 2023 г. Основно защото, когато цените бъдат разкрити следващия месец, подозираме, че ще започнат от доста под 4 000 лв.

Това ще го направи най-евтиният нов електромобил в Обединеното кралство .Ако приемем, че изтриете Citroen Ami от този списък, който всъщност не е… V – и по отношение на цяла кола получавате много. Включително новия дизайнерски език на Dacia, видян за първи път при Duster , който се нарича „здрав“.

Със сигурност изглежда много изчистен.Изправен и със страхотна стойка, има изваян преден капак, лъскави черни „ленти“ отпред и отзад.Изцяло LED светлини и 15-инчови стоманени джанти с капаци на колелата. И така, както е създаден за градски живот, има и лесно сменяема защита на вратата.

Имаше мащабна промяна в цялата кабина. Излиза доста остарелият дизайн и централният интерфейс, а идва много по-модерно оформление.Със седем инчов дисплей с възможност за персонализиране , по-добро качество на материалите и избор на цвят .Честно казано, по-добър дизайн. И похвала: контролите за температурата и вентилатора остават реални, действителни циферблати.

Внимавайте как ги разгръщате, имайте предвид.Малкият Spring получава само 26,8kWh батерия, захранваща електрически мотор с мощност 48kW (64bhp). 

И да, той е по-тежък от пружината преди фейслифта.С цели 6 кг, което означава, че цялата кола тежи само 984 кг.

Както обсъдихме в нашия преглед на излизащата пролет , батерията може да си позволи да бъде малка.Защото колата е лека, което от своя страна прави всичко останало леко. Dacia също така казва, че клиентите изминават средно 37 км на ден. Което означава, че заявеният, прогнозиран пробег на новия Spring от 220км е достатъчен.

Вече има regen braking и ADAS функционалност на борда за първи път и ще се зарежда бързо от 20-80 процента за 45 минути на 30kW зарядно устройство. И… бавно ще достигне 62mph за по-малко от 14 секунди. 

„По-малко от“, става ли? Не „повече от“, така че това е нещо.

Това, от което получавате повече, е вътрешното пространство. Плюс нови, удобни щипки за аксесоари. Малък отпечатък. Голям кръг на завъртане. И петзвезден рейтинг от Green NCAP.

Spring много бързо се превърна в третия най-продаван електромобил в Европа през 2022 г. и 2023 г.. С повече от 140 хиляди доставени. Числата, които тази по-нова, по-бавна, по-малко мощна и по-тежка версия бързо ще увеличи, без съмнение.