Компанията за микроавтомобили току-що е основана в Швеция и работи върху евтинa и лекa четириколка.
От Швеция идва нов стартъп, наречен Luvly, който се описва като Ikea на малки електрически автомобили. Компанията за микроавтомобили наистина вече работи върху първия си модел и казва, че той ще бъде доставен в плоски опаковки, но не за сглобяване от клиенти.
Вместо това всички части ще отидат в микрофабрики, за да бъдат създадени на целевите пазари. Все пак това са неща за бъдещето. Luvly, чието име не произлиза от Lovely, а LUV за „леко градско превозно средство“, представи първото си малко леко електрическо превозно средство.
Luvly O, електрически двуместен автомобил, тежи по-малко от 400 килограма и е с размери не повече от 2,70 м дължина и 1,53 м ширина при височина от 1,44 м. Той очевидно е направен за жителите на градовете, не само по размер, но и по производителност, насочена към ефективност и лекота на използване, а не към мощност.
Luvly казва, че неговият малък EV използва само 6 kWh на 100 километра (или 60Wh/km), като захранването идва от два сменяеми модула на батерията, всеки с тегло 15 килограма. Това е теглото на пълен ръчен багаж, така че трябва да е достатъчно лесно да извадите пакетите и да ги заредите у дома, ако няма друг наличен контакт. Пълните батерии позволяват пробег до 100 километра, според Luvly. Максималната скорост е зададена на 90 км/ч или 55 мили/ч, което е достатъчно за всеки градски център и бързо бягане по магистрала в града. Багажникът побира 267 литра, около девет кубически фута.
Що се отнася до безопасността – да седиш в малка кола, заобиколена от тежки SUV-ове, може да не е малко постижение в наши дни – въпреки това шведската компания казва, че ще използва композит със структура на сандвич, за да образува предпазна обвивка с енергийно абсорбиращ материал от пяна. Luvly го нарича „технология за състезания с бавна формула“.
Спецификациите също се придържат към европейските разпоредби за четириколки, така че Luvly поема по пътя, изминат от Renault Twizy или Microlino преди, но хомологацията винаги подлежи на промяна.
И все пак, въпреки по-ниските си спецификации, цената от 10 000 евро ще донесе Luvly O в рамките на обхвата на покупка за много жители на града, а Luvly O със сигурност е доста сладък.
Luvly от люлка до гроб
Luvly добавя, че искат да организират производството по особено екологичен и пестещ ресурси начин. Миниавтомобилите първоначално ще се произвеждат в централно съоръжение и ще се транспортират на отделни части, плоските опаковки, споменати в началото. Компанията очаква това да им позволи да опаковат части за 20 цели коли в един транспортен контейнер, докато микро фабриките трябва да бъдат по-лесни за създаване и да спестят допълнителна логистика.
Частите също могат да се рециклират и Luvly твърди, че тяхното превозно средство спестява до 80% енергия по време на производство, както и по време на работа в сравнение с конвенционалните (пълноразмерни) автомобили.
Въпреки че Luvly все още не е публикувал какъвто и да е производствен график или всъщност е изградил завод или сериен малък автомобил, компанията има амбиции. Главният изпълнителен директор на Luvly Хокан Лутц основа компанията с убеждението, че автомобилите трябва да бъдат по-малки, особено в Швеция. Той е висок почти два метра, но казва, че пасва добре на микро EV.
В допълнение към четириколесния двуместен автомобил, Luvly се стреми да разработи и спортно бъги триколка и малък ван със същата производствена и логистична концепция.
Уебсайтът не показва опция за предварителна поръчка, но регистрация по имейл, за да следвате пътуването, така че Luvly.