Преди официалната премиера в интернет се появиха още снимки и първи технически данни на новия Mini Cooper. Това е моделът, който се произвежда в сътрудничество с китайската компания Great Wall.
Четирите снимки показват синьо Mini с боядисан в бяло покрив, бели капаци на външните огледала и бяла рамка около „радиаторната решетка“. Жълто-зеленото „S“ на по-спортните модели „Cooper S“ също може да се види ясно там. Тъй като електрическите мини в бъдеще ще се произвеждат от Great Wall в Китай и по този начин вече няма да имат нищо общо с познатите европейски заводи в Англия и Холандия по отношение на производствената технология, нюансът на синьото също е нов, като според съобщенията ще се нарича „Индиго Сънсет Синьо“. Изгледът отзад също е впечатляващ, защото електрическото Mini върви по свой собствен път, особено в дизайна на задните светлини. Предната и страничните линии обаче са ясно разпознаваеми като Mini.
Bimmertoday също споменава допълнителни данни за електрическото задвижване, но те все още не са потвърдени – не се посочва източник. Базовият модел ще бъде пуснат на пазара като Mini Cooper E и ще бъде относително сравним с настоящото електрическо Mini по отношение на техническите данни: Новият модел ще произвежда 133 kW (оригинална спецификация в статията: 181 к.с.) и с батерия от 40 kWh ще има WLTP пробег от 320 километра. Mini Cooper S E трябва да се класира над него – със 158 kW мощност, 54 kWh батерия и пробег от 386 километра според WLTP.
В статията няма нови подробности относно използваните батерийни клетки или мощността на зареждане. Разглеждайки малката електрическа кола с ретро вид на Great Wall, Ora Funky Cat, е напълно възможно да се използват две различни клетъчни химикали. Във Funky Cat батерията от 48 kWh (45,5 kWh нето) използва LFP клетки, докато голямата батерия с 63,1 kWh бруто и 59,3 kWh нето е „тройна“ литиева батерия – т.е. с NCM или NCA клетъчна химия.
Ако Mini използва технологията на батерията (вероятно с различен брой модули поради малко по-различната информация за енергийното съдържание), не могат да се очакват изключителни данни за производителност на станцията за зареждане. От страната на променлив ток е инсталирано трифазно зарядно устройство с мощност 11 kW, но в станцията за бързо зареждане във Funky Cat са възможни максимум 67 kW – с голямата батерия процесът на зареждане от 15 до 80 процента отнема 48 минути там.
Според по-ранна информация електрическият Mini Cooper трябва да бъде пуснат на пазара през май 2024 г. Преди това в Лайпциг трябва да започне производството на електрическия Mini Countryman, което означава, че марката BMW ще пусне два чисто електрически модела през 2024 г. Пускането на пазара на изцяло електрическия Aceman е планирано за януари 2025 г.