Как приветствате потребителите на инвалидни колички в света на електромобилите с отворени обятия? Чрез използване на свежа, младежка визия

„Малко като багаж.“ Как се чувстват някои ползватели на инвалидни колички от сегашната реколта от превозни средства, предназначени да ги мобилизират. Така казват младите дизайнери в Callum, които помогнаха за написването на тази нова eVita. Концепция, която предвижда нова всеобхватна форма на електрически транспорт. Толкова повече от преработен Caddy. Той представлява връзка между Motability Operations и Callum с намерението да разтърси един вероятно недохранен ъгъл на автомобилния пазар.

„Днес електрическите превозни средства не предлагат функционалността и гъвкавостта . Изисквани от потребителите на WAV (превозни средства, достъпни за инвалидни колички),“ казва Иън Калъм, директор по дизайна.

„Преходът към електричество просто няма да работи, освен ако не е достъпен за всички“, добавя Андрю Милър. главен изпълнителен директор на Motability Operations. 

„Имаме най-големия автопарк в Обединеното кралство и три четвърти милион клиенти с увреждания, които разчитат на своите превозни средства за своята независимост.

„Нашите клиенти не са типичните ранни потребители на EV. Те са по-представителни за по-широкото население и ние знаем от първа ръка какви предизвикателства ще бъдат за всички да притежават EV. 

Без решения и справедливо преминаване към електричество хиляди хора могат да бъдат изоставени.“

В момента Motability има 34 000 WAV на пътя и знае, че техните заместители няма да погълнат батериите толкова просто. Преосмислянето на напълно електрически WAV им позволи, чрез младежките очи и ръце на Callum, да разкъсат хартията и да започнат изцяло отначало.

Което вероятно е причината eVita да изглежда толкова привлекателно. С дължина 4,5 m и ширина 1,9 m, той се вписва в по-малък отпечатък от много съществуващи WAV . И ще се намести в пространство толкова лесно, колкото Qashqai, . Правейки го с изчистени и привлекателни линии и индивидуален външен вид. Рядко позволяван на потребителите на този пазар. Естествено се нуждае от място зад себе си за влизане и излизане от инвалидни колички. Поради което LED осветлението за локви изписва лого върху асфалта отзад, за да „запази“ пространството. Разделената задна врата на багажника с разширяваща се рампа също прави влизането и излизането на потребителя много по-лесно.

Веднъж влезли вътре, всички пътници се радват на сходна височина на возене – спорна точка, повдигната от много потребители на инвалидни колички, интервюирани от екипа на Калъм – докато тези, които седят отзад, имат пълен достъп до управлението на климата и инфоразвлекателната система плюс куп решения за съхранение и зареждане на устройства чрез eVita’s „полезна лента“. Височината като цяло се поддържа подобна на обикновения хечбек, въпреки че батерията от 50kWh – добра за около 200 мили пробег – се съхранява в пода. „Силно амортизираното задно окачване“ има за цел да подобри управлението с крайната цел оптимален комфорт на борда на eVita. 

Двойка портове за зареждане в различни краища на превозното средство увеличава допълнително неговата гъвкавост.

Много от изобретателните идеи са породени от двама завършили университет, които в момента са на платени едногодишни стажове в Callum. Студентката от Глазгоу Зоуи Греъм (23) и завършилият Ковънтри Икуан Джан (25) са работили заедно с Motability, за да съживят eVita.

„Нямам опит в проектирането на автомобили, но имам опит в използването на инженерство за решаване на проблеми“, казва Зоуи „Получаваме пълен спектър от това, което Калъм прави по време на този стаж; всъщност вършим работа, която ще бъде полезна за проекта и която може да се използва в краен продукт.“

Заедно пищните скици на Зоуи и Икуан нарисуваха свят, в който хората в инвалидни колички пътуват с повече достойнство – и по-малко като багаж. „Имаме шанса да участваме в пълния производствен процес на автомобила“, усмихва се Икуан. „Стажантите обикновено са доста трудни за участие в големи решения, но тук ни се дава шанс.“