Понякога е най-добре да оставите миналото в миналото. Да видим дали това се отнася за Lancia…
През 2009 г. написах история за това, че няма да се върна назад. Мислех си за Луната, тъй като беше 40-ата годишнина от Аполо 11. Дузината хора, които са ходили по нейната повърхност, бяха показали храброст и отдаденост на стоманения дух.Далеч отвъд компаса на почти всеки друг смъртен. Самите те бяха най-надеждният и добре доказан елемент от цялата 2800-тонна ракета, в която се бяха закрепили.
Единствената им връзка в реално време беше радиосигнал с ниска честотна лента, носещ гласове върху легло от смущения и снежна буря черно-бяло видео. За цялата планета Земя, която гледаше сърце в уста под тях, това ярко подчертаваше разстоянието и опасността на начинанието.
Космическите полети първоначално бяха за силата на нациите, а по-късно за стойността на науката. В наши дни основното качество е богатството. Води се от егото на хиперкапиталистите, които се поставят далеч отвъд границите на земните институции. Предполагам, че Мъск, Безос и Брансън смятат, че тъй като достатъчно хора са им дали достатъчно пари, те по някакъв начин са спечелили легитимност.Еквивалентна на национална държава.
След като се издигнат, те ще започнат да приемат платени космически туристи и тогава тези красиви спектрални изображения на Армстронг и Олдрин ще бъдат узурпирани от извънпланетните Instagrammers. Извеждането на тези малцина в космоса ще отвлече вниманието от подобряването на живота на мнозина на нашата родна планета.
В този момент със сигурност ще пожелаем човечеството никога да не се връща назад.
Сега, в кой момент ще пожелаем Lancia никога да не се връща? Тази година Lancia ще стартира отново като електрическа марка Stellantis . Комуникацията му включва кадри на брутални Integrales и Stratoses.Които печелят ралита и красиви Fifties Aurelia и супер напреднали Twenties Lambda. Това беше компания, подходяща за автомобилния еквивалент на космическите полети.
Но космическият полет сега е различен от ерата на Сатурн V, както и Lancia. Добре, някои от днешните купувачи може да си спомнят рали автомобилите и малък процент от този малък процент са наясно с прекрасните Fulvia, а малък процент отново ще си спомни онези оригинални класики, които утвърдиха Lancia като аристократ. Но като цяло Lancia е мъртва марка.
Съществува възможността, че ако куп дизайнери и търговци на Stellantis искат да изградят стартираща марка, може да е добре да потърсят вдъхновение в най-доброто от миналото на Lancia. Но ако след това обществеността започне да преобръща камъните от живата памет на Lancia, е толкова вероятно да открият червеи, колкото и скъпоценни камъни.
Същото с Jaguar. Jaguar спечели Льо Ман и създаде епични седани и спортни коли. Това е добро вдъхновение за хората в кошера за развитие на Gaydon. Но за хората, които не са гледали събития на класически автомобили, думата Jaguar също толкова вероятно означава остарял с времето дизелов X-Type. Не е добра асоциация за това, когато Jaguar опита нов старт през 2025 г.