Има история и зашеметяващо представяне, но също така има минимална оценка от 7 милиона
917 беше сериозна част от комплекта, което беше потвърдено с това , че беше първото Porsche , което спечели 24-те часа на Льо Ман през 1970 г. . След като Porsche беше коригирало проблемите с високоскоростното повдигане, разбира се.
Всъщност 917 ще продължи да записва 15 победи в период от 23 състезания по време на краткия си тригодишен „официален“ престой в Световния шампионат за спортни автомобили.
Актуализираните правила за състезания за издръжливост ефективно оттеглиха 917 след кампанията от 1971 г. И той оцеля само още две години в неограничените серии Can-Am отвъд езерото. Но през 1981 г. се отвори кратък прозорец, за да позволи триумфално завръщане в Льо Ман. Базираната в Кьолн Kremer Racing послушно се задължи с преработена версия, която беше създадена с пълната подкрепа на Porsche HQ.
Той беше наречен 917 „K-81“ и Porsche дори изпрати няколко стари двигателя 917, за да го задвижва.
И така, това е последното 917, произведено с благословията на Porsche и последното, което се състезава в Льо Ман и сега се продава на търг от RM Sotheby’s . Не е евтино обаче – очаква се да донесе между 7 и 8 милиона. Да, ние също се потим.
Предполагаме, че ще искате да научите малко повече за това как тази кола се различава от по-ранните примери, преди да се ангажирате с такава такса, нали? Е, шасито на пространствената рама получи малък основен ремонт от Kremer Racing, докато спирачките, окачването и множество други вътрешни елементи бяха включени от конкурент на Can-Am с отменено ограничение.
И тогава има двигател, който беше реконструиран през 2019 г. Това е 5,0-литров плосък 12 с въздушно охлаждане, който изпраща около 573 к.с. към задните колела чрез петстепенна механична трансмисия. Може да не звучи твърде страшно, но не забравяйте, че тази кола тежи приблизително колкото малко дете и има потенциал да бъде увеличена до 1100 к.с. Божичко.
И той не е запазен в лошо състояние, нали? Нито един от черно-белите винили и акценти не изглежда да се отлепва от яркожълтата ливрея, което е добър знак. Интериорът обаче, и по-специално откритите рамки, имат малко износване. Не обръщайте внимание и на стадото непокрити кабели – това е доста нормална гледка в старите състезателни коли.