Mercedes-Benz претегля бебе G-Wagen – потенциално както с бензиново, така и с електрическо задвижване.
Mercedes-Benz обмисля по-малка версия на своя емблематичен офроуд SUV G-Class и може да се появи още през 2026 г.
Според източници на Drive, в германската марка се обсъжда офроудър, вдъхновен от младшата G-класа.
Въпреки това „все още няма решение дали ще бъде част от новия състав“, казаха източници.
Доклад на германския вестник Handelsblatt твърди, че главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус „категорично“ иска по-малката G-класа и гледа на модела като на „необходимост“ за успеха на марката.
Докато сегашното поколение G-Class е с размери 4,87 метра дължина и 1,96 метра височина, Handelsblatt съобщава, че свитата версия ще бъде малко по-къса на дължина и значително по-ниска на височина.
Също така се смята, че намалената G-класа ще се вози на новата модулна архитектура на Mercedes (MMA) на компанията, която трябва да направи своя дебют през 2024 г. и също така ще бъде в основата на следващото поколение модели CLA, GLA и GLB.
Тази MMA архитектура позволява както вътрешно горене, така и електрически задвижвания, но предпочита второто.
Преди това вицепрезидентът на Mercedes-Benz за електрическо задвижване, Кристоф Старжински, каза пред Motor1: „Платформата ще бъде [електрическа] на първо място, но не [изключително електрическа], и компромисът ще бъде от страната на [бензиновия модел], а не на [електрическа] страна.“

Някои доклади предполагат, че електрическата версия на бебето Mercedes G-Wagen може да предложи повече от 500 км пробег с едно зареждане.
Ако бъде потвърдено, бебето G-Wagen може да стане петата кола в намалената гама от „компактни“ модели на Mercedes-Benz, като автомобилният производител преди това обяви планове да намали гамата си от седем на само четири автомобила до края на 2026 г.
Тези промени ще означават края на моделите A-Class и B-Class, като ще останат само CLA седан и CLA Shooting Brake комби, GLA/EQA и GLB/EQB SUV.