“ Всички ценности на марката Audi, обвити в електрически SUV пакет. Тук няма изненади ”
КАКВО Е?
Стремежът на Audi да ни обърка със стратегията си за именуване продължава с бързи темпове. Това е новият Q8 e-tron. Няма нищо общо със съществуващия бензинов, дизелов и хибриден Q8 . Това е фейслифт на първата му електрическа кола – e-tron SUV – представен през 2019 г. Вероятно е по-лесно да го възприемаме като съперник на тъпата EQE SUV на Merc и лицето на BMW -само-една-майка-може-да-обича iX .
Което е добро място за начало, защото в сравнение с тези два, Audi е изсечен модел на бельо, с приятни пропорции, впечатляващ отпред с решетката, която сега се слива с фаровете, и задължителната светлинна лента с пълна ширина отзад. За още повече точки за стил отидете на версията Sportback с въртящ се покрив, може би си мислите. Но не, не бъдете този човек. Това, което се опитва да бъде купе, обърнато към традиционната форма на SUV, в крайна сметка изглежда неуместно и твърде трудно. И също много като по-малките e-trons в гамата. Бихме се придържали към SUV версията, тъй като Audi UK очаква две трети от клиентите да направят.
В КАКВИ ВАРИАНТИ СЕ ПРЕДЛАГА Q8 E-TRON?
Ако се интересувате от всички подробности за Q8 e-tron, тогава се потопете в секцията Купуване за повече – наистина става сложно. Има три версии на електрическото задвижване, от които да избирате (50, 55 и S). Два стила на каросерията (нормалния SUV и по-подобната на купе версия Sportback ) и четири нива на оборудване. Всички нива на оборудване са налични за автомобилите 50 и 55. Независимо дали са SUV или купе, но автомобилите с емблема S се предлагат само в двете най-високи спецификации. уф.
НО ДОБРЕ ОБОРУДВАН ЛИ Е?
Q8 e-tron е толкова изпълнителен, колкото бихте очаквали тук. Дори базовото оборудване на Q8 e-tron е толкова добре оборудвано, че едва ли можете да си представите как Audi може да успее да вдигне повече неща и да повиши цената . Получавате 20-инчови джанти, въздушно окачване, LED фарове, електрически отварящ се багажник, електрически регулируеми предни отопляеми седалки, всички сензорни екрани, които бихте искали и 360-градусови сензори за паркиране. Пестенето на входните задвижвания – моделът 50 с 335 к.с. – идва с батерия, която е „само“ 89kWh. Надстройте до по-скъпа кола 55 и ще получите батерия от 106kWh. Само че няма, разбира се. Тук се прилагат обичайните правила: намалете една трета от претенциите за употреба в реалния свят.
А ЗАРЕЖДАНЕТО?
Модернизирана за зареждане на максимум 170kW – по-ниска от някои грабнали заглавия конкуренти, които фирмата признава, но това, което са направили умните инженери, е да изберат по-ниско ниво на зареждане, което колата може да издържи по-дълго, защото искаха тя да бъде по-надеждна да живееш с очевидно. В реалния свят това означава, че зареждането от 10 до 80 процента на по-малката батерия модел ’50’ може да отнеме само 28 минути при идеални условия или 31 минути за по-голямата батерия. Но това все още е 400v архитектура, когато други, по-специално Taycan на Porsche и собственият e-tron GT на Audi, имат 800v основи и могат да зареждат с 270kW.
СРЕЩУ КАКВО ДРУГО СЕ ПРОТИВ?
Сегментът на електрически SUV е пълен с претенденти, така че имате модели като Tesla Model X , Jaguar I-Pace и Kia EV9, които трябва да обмислите, ако Q8 e-tron не го направи вместо вас на изключително скъпата цена края на спектъра. Когато e-tron беше нов, направихме голям групов тест срещу Tesla и Jag и въпреки че сега е обновен, не е направена голяма промяна – преминаването към Q8 e-tron е предимно козметично. И да, дълбоко под това не е поръчкова електрическа платформа, а модифицирана от Q7 .
КАКВА Е ПРИСЪДАТА?
“ Q8 e-tron е един от най-лесните начини да станете електрически… едва ли ще забележите, че го правите ”
Не е дълбок фейслифт, който Audi направи на своя водещ електрически SUV, но Q8 e-tron е един от най-лесните начини да станете електрически – ако преминавате от друг модел на Audi, едва ли ще забележите, че го правите . Освен тишината и липсата на миризми на бензин. Той постига всички правилни нотки на Audi с първокласно, солидно качество, без да прибягва до нахални трикове, за да се опита да ви накара да го забележите.
Той е тежък, да, и също така скъп, така че едва ли прави електрическото задвижване достъпно за масите и няма конкретни претенции, че спасява планетата. Това е електрическото превозно средство като първокласно средство и като изискан, внушителен гранд турър е солиден аргумент за себе си.
Но също така е и доста скучно. Audi ще ви разкаже за векторизирането на въртящия момент и подобрената динамика и дори може да се опита да ви продаде по-скъпо до SQ8 с три двигателя с 496 к.с. , но не се заблуждавайте. Това е кола с тегло над 2500 кг, която никога няма да разхвърляте с намерение, това е waft-express, който е удобен, изолиращ и тих.
И освен това просто не е толкова интересно. Малко е направено от първото му пускане преди пет години и въпреки че е надеждно, не е нито толкова вълнуващо, нито интересно. Лесно се живее, разбира се, но това ли е всичко, което искате за тези пари?