Уау, ново BMW Серия 5 с истински редови шестцилиндров бензин?
Мда. Карали сме тази кола с изцяло електрическа мощност . Най-евтиният в гамата е четирицилиндров бензинов. Този 550 има редов шестак – ууууу – но ако ви дадем пълното му име, ще видите, че нещата не са толкова прости. Това е 550e xDrive M Sport.
Нека разопаковаме Скрабъла. Е означава, че е plug-in хибрид. Частта xDrive включва предните колела в задвижването, както и задните. Пакетът M Sport не е само козметика: той решаващо добавя завиване на задните колела и адаптивно окачване.
Тези набори от технологии за задвижване и шаси ви дават кола с множество идентичности. Още по-добре, всички тези различни личности работят наистина добре.
Между другото, новият 5 се предлага като чист бензин, PHEV и пълен EV. И дори като дизел в континентална Европа. Но не тук. Буу – тествах 520d xDrive и е плавен, достатъчно бърз и суперикономичен.
Добре, започнете с мощността на 550e.
3,0-литров турбо бензинов шестак е достатъчно апетитен. Включен в това е електрически мотор. Комбинираната мощност е 489 к.с., достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди.
Интеграцията на двата източника на енергия е превъзходна дори в хибриден режим, когато двигателят се включи и включи, рядко усещате някакво сътресение.
Преминете към спортен режим и сладкият, бърз двигател така или иначе никога не спира. Допълнителният тласък на електрическия мотор, съчетан със супер-внимателните понижаващи предавки на трансмисията, никога не ви оставят без усилване. Това е почти невероятно бърза кола.
А като плъгин?
В електрически режим има достатъчно прилична производителност в извънградските условия – моторът произвежда 197 к.с. сам, така че всъщност може да кара колата със скорост на магистрала, но отнема известно време, за да стигне.
Батерията е 19.4kWh. В зависимост от гумите, това е добре за WLTP пробег от около 100 км, така че със зарядно у дома или на работа това е полезен дневен пробег.
Той също така го свежда до стойност на CO2 между 19 и 23 g/km, подходяща котешка билка за служебни автомобили.
А шасито?
Е, наистина две коли в една. И двамата хващащи и сигурни, но много различни.
В комфортния режим (странно обозначен като „персонален“), това е лодка мечта, носеща се заедно с мекото возене, което бихте очаквали от голям Mercedes. Кормилното управление е точно, но поема големи движения. Това е чудесно нещо за дълги спокойни шофирания. Освен това 4WD го прави успокояващо сигурен.
Плъзнете дисплея в спортен режим и всичко се променя. Управлението на четирите колела ефективно скъсява междуосието, което прави управлението по-бързо и по-остро. Окачването се опъва и се проверява първоначалното накланяне. ESP се разхлабва малко и при излизане от тесен завой усещате отклонението на въртящия момент назад. Двигателят звучи по-плодово и трансмисията е по-бдителна. Това е задвижваща машина, свързана с вашите сетива.
Забележително е, че серия от системи под цифрово управление може да изглежда толкова естествено и живо. Но те го правят.
(Между другото, сред електрическите модели i5, eDrive40 няма 4WS или адаптивно окачване, а M60 xDrive има. Можете да разберете на първата миля.)
Освен това?
Щракнете върху тези думи за нашия преглед на i5 за повече информация за кабината и алтернативните електрически задвижвания.
И присъда?
Е, 550e xDrive има същите проблеми като мен: той е обемист и грозен. Просто ми се иска да бях толкова умен и в тази добра компания.