„ В един непрекъснато променящ се свят Transit е едно от малкото неща, на които все още можем да разчитаме “

КАКВО Е?

Защо, това е само едно от най-големите имена в автомобилизма. По повече от един начин. Бихме архивирали Ford Transit в същата папка като Mini, VW Beetle и оригиналния Land Rover – форма, която почти всеки, независимо от наличието на познания за автомобилите, може да идентифицира за секунди.

Той също ще бъде на 60 години през 2025 г., постижение, което не могат да претендират много други превозни средства. Въпреки че вече не се прави във Великобритания (от 2013 г.), той все още се чувства като британска икона, а името му изглежда толкова синоним на „ван“, колкото Хувър на „прахосмукачка“. Свят без Транзит наистина би изглеждал като много объркан свят.

ВСЕ ОЩЕ ЛИ Е ТОЛКОВА ПОПУЛЯРЕН, КОЛКОТО ВИНАГИ?

Както бихте очаквали, това е комфортно най-продаваният ван в Европа. Но също така е и в Америка, след като стартира там през 2013 г., за да замени Ford E-series. Никоя нация не е неподатлива на примамката на Tranny.

ТЕЗИ ДНИ НЯМА ЛИ РАЗЛИЧНИ РАЗМЕРИ НА TRANSIT?

Има. Всъщност вероятно бихме могли да запълним останалата част от сървърното пространство на BBC, като изброим наличните варианти на Transit. Има мъничкия Transit Courier и Transit Connect (помислете за размер на пощенски ван), по-малко тънкия Transit Custom (ван за сладолед) и след това обикновения стар традиционен Transit, който е най-големият от групата. Почти всички от тях обаче предлагат различни междуосия и височини на покрива, така че възможностите наистина са безкрайни. 

ДАЙТЕ МИ МАЛКО ПОВЕЧЕ ПОДРОБНОСТИ ЗА МАЛКИТЕ ТРАНЗИТИ…

Новият Courier е най-евтиният от всички Transits, като цените започват от 36 000 лв без ДДС. Отдолу е базиран на същата платформа като Ford Puma, така че е лесен за шофиране и може да се използва или с 1,0-литров EcoBoost трицилиндров бензинов двигател, или с 1,5-литров EcoBlue четирицилиндров дизелов двигател. За това също има само една опция за междуосие и височина, но все още имате четири нива на оборудване, от които да избирате.

Скоро ще има и нов Transit Connect. Това ще бъде с подобен размер на Courier и ще може да побере два европалета в товарния си отсек, въпреки че ни казаха, че ще бъде малко по-скъп и по-скъп. Новият Connect ще сподели основата си с микробуса Volkswagen Caddy, така че ще имате възможност за 2,0-литров дизелов двигател или бензинова plug-in хибридна настройка, която може да осигури до 100км изцяло електрически пробег. Ще има и такива версии с късо и дълго междуосие, както и комби версия, която добавя интелигентна сгъваема задна седалка, така че да можете да превключвате между работен ван и семеен автомобил с невероятна лекота. 

ДОБРЕ, СЕГА ЩЕ ИМАМ СЪЩАТА ИНФОРМАЦИЯ ЗА TRANSIT CUSTOM…

Взискателен си, нали? Custom е класическият среден клас Transit. В наши дни стилът му е по-агресивен от всякога и всъщност доста привлекателен за очите ни. Цените започват от 73 000лв без ДДС и можете да го имате с три, пет или шест места (тук не включваме деветместното Tourneo Custom, защото ако започнем с еквивалентното на всеки Transit превозно средство Tourneo, тогава ще бъдем тук от месеци). Много различни дизелови и плъгин хибридни опции за задвижване също. 

А КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ПЪЛНОРАЗМЕРНИЯ TRANSIT?

Голямото момче започва с цена под 80 000 лв и се предлага във всякакви междуосия и височини или – ако желаете – с голо шаси отзад, за да побере плоско легло, самосвална секция или каквото друго ви харесва. Можете да имате единична или двойна кабина или – разбира се – оформление на микробус. Ако няма Transit, който да отговаря на работата ви, имате ли изобщо истинска работа? След това има нива на оборудване, включително удобните за начина на живот варианти Active и Trail.

В Европа вашият избор на двигател е почти изключително четирицилиндров турбодизел, вариращ от 104 к.с. до 168 к.с., който намалява мощността си чрез предно, задно или задвижване на четирите колела. Шестстепенна ръчна скоростна кутия се намира в повечето, но можете да преминете към автоматична, ако желаете, със сложна 10-степенна трансмисия, която ще се присъедини към списъка с опции през 2020 г. Има и мек хибриден вариант. Изискано.

КАКВА Е ПРИСЪДАТА?

„ В един непрекъснато променящ се свят Transit е едно от малкото неща, на които все още можем да разчитаме “

Transit се усеща като британски като кюспе и каша или пинта горчиво и е също толкова емблематичен за много хора. Фактът, че не е бил построен във Великобритания от десетилетие, е почти без значение. Ето един стълб на автомобилния свят, на който наистина трябва да разчитаме в трудни времена. Както за да доставят нашите колети, така и за да ни накарат като цяло да се чувстваме добре в живота.

Добра новина: върши и двете задачи с апломб. Това е чудесно нещо, което отрича съвършенството само от пълната си вездесъщност и някои остарели клишета относно избраното четиво на шофьорите и разположението му на върха на таблото.

Да игнорирате Transit, когато купувате ван, е като да игнорирате Golf, когато купувате кола (е, преди Mk8 Golf да пристигне). Или кебап, когато пазарувате храна след нощен клуб. Направете го на свой риск.