„ Елегантна алтернатива на стандартното ядро ​​на EV и завършена за шофиране. Но Macan го надхитри, така че е близо… но няма пура ”

КАКВО Е?

Звучи като сенчест герой от филм на Мартин Скорсезе, нали? Всъщност е метеорологично: „Grecale“ е италиански за североизточен вятър, а „Folgore“ означава светкавица. За разлика от осветяването , което е нещо, с което това ново Maserati би могло да се справи.

ЗАЩО ТАКА?

Тъй като това е чисто електрическата версия на добре приетия средноразмерен SUV на компанията и с два електрически мотора – по един на всяка ос – и литиево-йонна батерия с течно охлаждане от 105 kWh, той тежи внушителните 2480 кг . Да, знаем, че EV хардуерът е тежък, но това е същото като три Maserati A6GCS от 50-те години (между другото много красива кола). С четирима възрастни на борда… добре, вие си правите сметката.

ОТБЕЛЯЗАНО. НО ТОВА Е 2024 Г. И НЯМА ДА МИНЕ МНОГО ПРЕДИ ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ ДА СТАНАТ ТОЛКОВА ИСТОРИЧЕСКИ КАТО ТОВА A6. ВРЕМЕ Е ДА СЕ ЗАЕМЕТЕ С ПРОГРАМАТА, НАЛИ?

Ако настоявате. Grecale е най-продаваният на Maserati, с 18 000 продадени в целия свят миналата година. Това е от решаващо значение за амбициите на компанията, тъй като тя продължава да се утвърждава като наистина надеждна сила, а не като левия избор на нелечими романтици и заклети италофили. В САЩ почти половината от продадените Grecales се купуват от жени. Все пак ще ви бъде трудно да различите Folgore от неговите братя и сестри с двигател с вътрешно горене.

ИЗГЛЕЖДА ИДЕНТИЧЕН С ВЕРСИЯТА ICE…

Така е и това е умишлено, казва дизайнерът на Maserati Алесандро Силва. „Не искаме да следваме тенденция, искаме да сме вечни“, казва той . „Нашата цел е да постигнем визуално дълголетие. Някои електрически автомобили са замислени да доставят този „уау“ ефект, който може да работи в момента, но не продължава повече от няколко години. Не искаме да шокираме нашите клиенти, искаме да ги вземем с нас по пътя към електрификацията.”

Силва също така говори за нещо, наречено „тридентност“, съкратено за специфичните за Maserati дизайнерски белези (аналогично на Lucidity и Teslattitude, може би), като светлините, дизайна на колелата и ефекта на фюзелажа върху предния капак. Grecale Folgore е достатъчно красива машина, която рифира високопроизводителната версия Trofeo, като същевременно добавя няколко обрати.

Въпреки че двигателите и батерията все още се нуждаят от известно охлаждане, рязката вдлъбната решетка на Maserati има по-малко отвори. Отзад има дифузьор с нов дизайн. Характерното трио вентилационни отвори на предните калници са запълнени тук със светодиоди. Погледнете внимателно и ще видите акценти в меден цвят в спирачните апарати, характерни само за EV. Предлагат се и нови лети джанти с диаметър 19, 20 и 21 инча, всички проектирани да помогнат за намаляване на коефициента на съпротивление и по този начин да подобрят пробега и ефективността.

Има и специално боядисване, наречено Rame Folgore, което черпи вдъхновение от външната фасада на величествения музей Гугенхайм на Франк Гери в Билбао. В зависимост от това как слънчевата светлина го удря, резултатът е сив/кафяв/син и се постига с помощта на преливащи се пигменти. Maserati работи усилено върху начини да се диференцира по отношение на цветове, материали и тъкани. Обърнете внимание обаче, че преливащата се пигментация е скъпа: това покритие на боята е опция за около 30 000 лв.

С КАКВО СЕ ПРОТИВОПОСТАВЯ?

Някои тежки удари. Новият Macan на Porsche , например, който ще караме съвсем скоро. Audi току-що разкри новия си Q6 e-tron , iX на BMW продължава да впечатлява, плюс това има SUV Mercedes EQE , Kia EV9 , ако имате нужда от седем места, и Tesla Model X. О, и не забравяйте впечатляващия Eletre на Lotus .

КАКВА Е ПРИСЪДАТА?

„ Пропит с достатъчно от стария дух, за да направи мощен аргумент за себе си, дори ако бихме предпочели нещо малко по-екстровертно “

Има хора, които се съмняват в уместността на Maserati през 2024 г. и като се има предвид, че това е по-ориентирана към горенето марка от повечето, те може да имат право. Grecale Folgore е пропит с достатъчно от стария дух, за да направи мощен случай за себе си, дори ако бихме предпочели нещо малко по-екстровертно. Това е елегантна алтернатива на EV стандартното ядро, добре направено и завършено за шофиране. Но има амбициозна цена и Porsche Macan го надхитри в повечето от ключовите показатели. Тогава близо, но без пура.