„ Mazda MX-30 е интересна, макар и объркана кола, и не толкова сръчна за управление, колкото подсказва името й “
КАКВО Е?
Още един малък кросоувър. Но не щракайте още, защото докато MX-30 се оказва първият напълно електрически сериен автомобил на Mazda… който можете да имате и с въртяща се мощност. Да, това е връщане към дните на купето RX-8 . Един вид.
Но има много улики, че Mazda прави нещата по различен начин тук. Името, за начало: MX обикновено е префиксът на купета и роудстъри, най-вече на MX-5 . Така че поставянето й тук неизбежно означава спортни очаквания, дори ако емблемата произхожда от фразата „Mazda eXperimental“ .
След това има задни врати със задни панти (разгледайте галерията по-горе), които отново приличат на RX-8. Странен избор, като се има предвид немодерната жажда на тази кола за гориво и масло. Но подобно на ретро стила на Honda e , това е тема за разговор веднага.
ЕЛЕКТРИЧЕСКА СРЕЩУ ВЪРТЯЩА СЕ МОЩНОСТ… КАКВА Е РАЗЛИКАТА?
Е, MX-30 EV претендира за доста ограничени 199км от своята 35,5kWh батерия. Според нашия опит е по-скоро 170.
Mazda направи сумите и разработи, че по-малките батерии имат значително по-благоприятен CO2 отпечатък през целия си живот и се „разбиват“ с двигател с вътрешно горене след много по-малко километри. Освен това проучи своите целеви купувачи и заключи, че не се нуждаят от повече разстояние от пълно зареждане.
Ако искате да отидете по-далеч, ще ви трябва MX-30 R-EV . Но преди да се развълнувате твърде много, трябва да знаете, че 830-кубиковият еднороторен двигател по същество е удължител на пробега и в нито един момент не задвижва колелата. Вместо това той действа като генератор, за да поддържа батерията от 17,8kWh заредена.
Mazda твърди комбиниран пробег от над 643 км, 85 от които идват само от батерията.
Както винаги, има приложение, което да ви помогне да сте в крак със зареждането на батерията: в пълен EV зареждането от 20 до 80 процента сега отнема около 25 минути, благодарение на надграждане през 2022 г., което вдига максималната скорост на зареждане от 40 на 50kW за вида зарядно устройство за постоянен ток, което често виждате в бензиностанциите сега. При стандартна домашна стенна кутия с променлив ток от 7kW очаквате нещо като пет часа за пълно зареждане.
ИНТЕРЕСНО УНИКАЛЕН ЛИ Е И ОТВЪТРЕ?
Mazda твърди, че е петместен, но задната е най-добре запазена за малките. Междувременно самият интериор го държи здраво в ловната зона на Honda e.
Въпреки че не е толкова революционен в оформлението си, комбинацията от вегански материали за седалките, пластмаса, изработена от рециклирани PET бутилки и действителна тапицерия от корк, му придават твърдо усещане за хипстърски брънч. Брикстън по-добре да внимава.
КАКВА Е КОНКУРЕНЦИЯТА?
Тук наистина има два лагера. От една страна, имате Fiat 500 , Honda e и Mini Electric в сегмента на малките премиум автомобили с пробег.
От друга страна, имате Kia Niro EV , Jeep Avenger , Hyundai Kona Electric , Renault Megane E-Tech Electric , Peugeot e-2008 и Vauxhall Mokka-e в частта на малкия SUV с приличен пробег на Пазарът.
Цените започват от 69 000 лв, независимо дали сте EV или R-EV. Като се има предвид жалкият пълен електрически обхват, смятаме, че човек е безмозъчен…
КАКВА Е ПРИСЪДАТА?
„ Възраждането на въртящата се мощност изглежда като опит за справяне с ограничения пробег на EV. Отчаяни времена, отчаяни мерки? ”
Mazda за първи път пусна MX-30 като изцяло електрическа кола, преди да възроди въртящата се мощност в нещо, което изглежда като опит за справяне с изключително ограничения пробег на EV. Отчаяни времена, отчаяни мерки?
Така или иначе, не се заблуждавайте: въпреки името, MX-30 не е нищо особено за шофиране, независимо какво гориво зареждате в него. Големите му USP са интелигентният интериор и тези шантави врати, иначе наистина е много обикновен.
Харесва ни, че електрическата и въртящата се мощност са на една и съща цена, но дори и да не се притеснявате от жалкия пробег, какво друго има EV наистина? И ако сте насочили сърцето си към електрическа кола конкретно , е, има много по-добри алтернативи.