„ Едно от най-добрите суперминита. Clio греши много малко, просто няма много неща, които харесваме в него ”

КАКВО Е?

Това е петото поколение Renault Clio, лансирано през 2019 г. почти 30 години след като оригиналът излезе по пътищата ни през далечната 1990 г. Бързо напред до наши дни и Mk5 е освежен, въвеждайки по-впечатляващ външен вид и, хм, това е всичко.

Clio е базиран на платформата CMF-B , споделена с Nissan, което го прави братовчед на все по-популярния Juke . Той е по-къс от предишния Mk4 (с цели 12 мм) и малко по-широк и по-нисък, но с повече пространство, товарен капацитет и общ обем вътре. Всъщност забележимо повече пространство, особено отпред. Въпреки че издигащата се линия на прозореца го прави малко по-малко ефирен, ако сте били натъпкани отзад.

ТОВА ЕДВА ЛИ Е НОВАТОРСКО…

Проницателно казано. Надявахме се на по-голям скок напред с пристигането на актуализациите за 2023 г., но Renault се фокусира почти изцяло върху доста простата естетика на автомобила.

Поне на този фронт успя. С-образните дневни светлини бяха премахнати и заменени от новите характерни светлини по-горе; първата им поява в гамата на Renault. Междувременно изглежда, че е копирал домашното на Peugeot за решетката ( e-208 , някой?), а отзад вече има спортни (фалшиви) вентилационни отвори. 

ГОВОРЕТЕ МИ ЗА ДВИГАТЕЛИ…

В момента има избор от две задвижвания: или 1,0-литров турбокомпресор TCe 90, произвеждащ 89 к.с., или 1,6-литров хибрид E-Tech 145 с мощност 143 к.с. Първият идва с шестстепенна механична скоростна кутия, а вторият е с шестстепенна автоматична. Сканирате ли тези редове за дизел? Закъсняхте много, много години.

Що се отнася до тапицериите, Renault е жонглирал малко с нещата и вашият избор сега е Evolution, Techno и Esprit Alpine. Вземете автомобила с базова спецификация с 1,0-литров двигател и цените започват от 39 998лв.Похвално, това е почти стотинка по-малко от стария еквивалент преди фейслифта. Как Renault успя да постигне това в тези инфлационни времена не е ясно. Но браво на тях.

Стандартният комплект включва седем инчов сензорен екран, Apple CarPlay и Android Auto, задни сензори за паркиране, автоматичен круиз контрол и много други. Не е зле, но не дай боже да изберете цвят, различен от бялото. В такъв случай се пригответе да се разделите с поне 1348лв.

ОХ КАКВИ СА ДРУГИТЕ МИ ВЪЗМОЖНОСТИ?

Ако обмисляте Clio, има голяма вероятност да сте отворени и за Volkswagen Polo , Vauxhall Corsa, Peugeot 208 , Seat Ibiza , Mini Hatch , Mazda 2 , Audi A1 , Skoda Fabia , Toyota Yaris или Honda Jazz . По дяволите, дори евтината като чипове Dacia Sandero се намира на версия с по-ниски спецификации на същата платформа.

Това е много конкуренция, която трябва да се отблъсне, но ето нещо: има ли някакви забележителни суперминита, след като Fiesta е оставена на почивка ? Бихме спорили, че не. Mini е добър за шофиране, но остарява; Polo е компетентен, но скучен; USP на Sandero е неговата евтиност… Цялата инвестиция в наши дни отива в SUV, а малките, достъпни автомобили са оставени да изсъхват. Тъжни времена.

КАКВА Е ПРИСЪДАТА?

„ Къде точно Clio наистина избутва лодката? Интериорът и външният вид настрана, има много малко, което наистина се откроява ”

Renault Clio прави много добре: интериорът е добър, возията е снизходителна, икономията на гориво е отлична и дори се държи доста проницателно. И като се има предвид, че базовият модел ви дава повечето от това, от което се нуждаете, той също е на конкурентна цена. Докато си спомните, че Dacia Sandero е с около 9 000лв. по-евтина. Хм.

Но с огромния брой супермини в продажба, къде точно Clio наистина изтласква лодката? Като оставим настрана интериора и външния вид, има много малко неща, които наистина се открояват. Може би затова го харесваме, но не го обичаме.

Ако имаше RS модел, който наистина да изследва възможностите на шасито – и направо, можеше да се справи с повече удоволствие – щяхме да сме по-влюбени. Това обаче няма да се случи скоро.