„ Хубаво преценен хечбек от Skoda. Не е трилър, а фино задоволителна алтернатива на SUV ”
КАКВО Е?
Все по-нишов играч по нашите пътища. Върнете се десетилетие или две назад и всичките най-продавани автомобили във Великобритания идват от този среден по размер хечбек сектор. Независимо дали идва от Ford или Vauxhall, Peugeot или Renault, Rover или Volkswagen.Хората се наслаждаваха на тези коли. И тогава Qashqai се приземи и автомобилният пазар се промени – може би безвъзвратно.
Миналата година само една кола от този клас – Audi A3 – се промъкна в списъка на десетте най-продавани в Обединеното кралство. Ford ще прекрати изцяло производството на Focus през 2025 г..Довеждайки истинския хечбек най-големия хит до това, което се усеща като преждевременен край. Кросоувърите са на мода и изглежда не могат да бъдат направени.
Леко апокалиптичен начин за представяне на новообновения фейслифт Skoda Scala.Напълно разумен хечбек с добра цена, точно както британските купувачи обожаваха преди. Дори мястото му в шоурума на Skoda е любопитно, запълвайки празнината между по-малката Fabia и по-голямата Octavia .Която със сигурност се отвори само защото последната е толкова голяма на първо място.
ЗНАЧИ ТОВА Е МНОГО ПО-МАЛКО?
Той е с 327 мм по-къс от хечбек Octavia, но междуосието му изостава само с 20 мм.Което гарантира, че все още е повече от достатъчно просторен за повечето семейства. Skoda има умението да отделя едва ли не правдоподобно пространство за краката в колите си. А Scala не се противопоставя на тенденцията.Това, което никога не се прави, е да изпуснете челюстта си с плюша на вътрешността му, някакво съотношение качество-цена.издълбано от по-евтини, по-издръжливи пластмаси. Актуализацията в средата на живота на Scala обаче отговаря на някои от тези критики.Докато по-прозаичните части на интериора остават само това, има привлекателни елементи като опцията за тъкани на арматурното табло и разпръскване на възобновяеми материали. Практичността все още надделява над изискаността, умът и обичайният набор от скрити стъргалки за лед и чадъри на Skoda се присъединява от успокояващи Gen Z .неща като вентилирано зарядно устройство за телефон и обилни кутии за съхранение на телефон и таблет.
КАКВИ СА ИЗБОРИТЕ НА ДВИГАТЕЛИ?
Дизелът излезе от гамата и все още няма електрифициране, така че оставате с чисти бензини, и двата с турбокомпресор. Има 1,0-литров трицилиндров двигател с 94 и 114 к.с. и 1,5-литров четирицилиндров двигател със 148 к.с. Всички задвижват предните колела. Имате избор между ръчни или DSG автоматични скоростни кутии с лостчета.Но внимавайте, че базовият двигател е само с петстепенна механична. Това е най-малкото подходяща почивка от по-тежки, по-сложни електромобили.
Всичко също се движи доста спретнато. Scala върви, спира и управлява точно както се надявате и дори може да бъде доста забавно на правилните пътища .Стига да не очаквате енергия от хот хеч. Трицилиндровият двигател с по-висока мощност вероятно е най-добрият ви залог, който носи полезна производителност в долния край на гамата. Няма нищо фундаментално лошо в по-големия двигател – точно обратното .Но той естествено повишава цената и е малко OTT в кола като тази.
И ТАКА, КОЛКО Е?
Scala не е избягал от общата тенденция на покачване на цените на автомобилите, но все още изглежда на прилична стойност. Цените започват от50 000 кв за 1,0-литров Scala SE с 94 к.с. Друг гранд осигурява по-високата мощност от 114 к.с., която наистина искате. Станете наистина възбудими и можете да похарчите на север от 60 000 лв за изискана Scala Monte Carlo с най-големия двигател, свързан с DSG трансмисия.
КАКВА Е ПРИСЪДАТА?
„ Изглежда умно и неговият работен подход към практичността е много привлекателен “
Това е напълно добре преценен хечбек. Няма да ви изненада особено, но тогава кой иска шок и страхопочитание от семейния си транспорт? Искате надеждност и някои небляскаво обмислени щрихи.А това е точно това, в което Skoda се превърна в нещо като специалист.
Неговият по-ясен дизайнерски език в сравнение със стария Rapid е голям плюс.А неговият майсторски подход към практичност и размер за скромни пари е много привлекателен. Не, няма да ви падне челюстта с усещането за шосейно управление.Но може да получите тихо удовлетворение от полезните аспекти на собствеността. VW Golf се чувства по-приятен, а Ford Focus е по-добър за шофиране.Но и двата са значително по-скъпи, а при втория мрачният жътвар дебне по етажите на фабриката му. Имаме слабост към Scala само защото запазва вярата си в добрия семеен хечбек.