Скъпият 5er на BMW беше силен претендент за короната на върховата ниша
Каква беше пиковата ниша?
Това е въпрос, който FOTC обича да задава, най-вече защото звучи сякаш FOTC възприема силен чуждестранен акцент, докато пита за вечеря на открито.
А силен претендент за короната на върховата ниша беше серия 5 Gran Turismo от 2009 г. Кола, която искаше да използва празнината на пазара, видима само през електронен микроскоп.
BMW твърди, че GT се грижи за купувача, който иска нещо по-просторно от обикновен седан 5 Series. Проблемът беше, че BMW вече предлагаше точно това под формата на 5 Series Touring.Един от най-добрите комби автомобили от своето поколение.
А, каза BMW, но GT се грижи за купувача, който иска нещо по-високо и също малко по-малко спортно от Серия 5 Touring. Проблемът беше, че BMW вече предлагаше точно това под формата на SUV X5.
А, каза BMW, но Серия 5 GT се грижи за купувача, който иска нещо с по-отличителен, по-елегантен профил от X5. Проблемът беше, че BMW вече предлагаше точно това във формата на купе-SUV X6, което, макар и доста неприятно, беше безспорно отличително.
Така че, когато го сварите, това, което BMW успя да създаде с GT, беше… много малко по-къс X6, с добавени ръбове в отдела за стил. Имало ли е хора, които са искали такова нещо? Евентуално. Трябваше ли да бъдат изслушани? Абсолютно не. Продажбите на GT спаднаха, особено в Америка. Нишов опит, без пура.