XJ Cherokee беше класика. И така, как Jeep актуализира един от най-добрите автомобилни дизайни на Америка?
„XJ“ Cherokee на Jeep, произведен между 1984 г. и 2000 г., беше един от великите автомобилни дизайни на Америка. Практична плоча с издълбани ръбове, която безспорно постави шаблона за всеки SUV, който последва. Форма, която е толкова разпознаваема, толкова определяща жанра, колкото 911 или Mini.
Така че, когато дойде време, в началото на 20-те години, да замени XJ.Очевидно Chrysler – току-що след обвързване със знойния европейски любовник Mercedes .Реши да направи разумното нещо и да запази тази емблематична форма, като същевременно преработи основата на Cherokee.
Само че това беше Chrysler и това бяха ранните нулеви, така че очевидно не направи разумното нещо. За „KJ“ поколението Cherokee . То направи точно обратното, обединявайки всичко обичано в XJ и въвеждайки нова форма, която беше, ако използваме технически термин за автомобилен дизайн, отвратително.

Chrysler твърди, че кръглите фарове и предната решетка с „прорези“ отразяват джипа Willys от четиридесетте години, което може да е вярно, ако въпросният Willys е прекарал следващите шест десетилетия в преяждане с вафли.
Нещата не бяха по-добри под тази неприятна кожа. Интериорът и двигателите на KJ бяха пенсионирани дори при пускането му на пазара, докато неравномерното му качество на возене направи почти невъзможно да се разбере дали карате по каменна пътека в Колорадо или мраморна гладка магистрала.
По някакъв начин тази буца неадекватност беше номинирана за Северноамерикански камион на годината през 2002 г. Не спечели.