Един от най-големите митове около притежаването на електрически автомобили, развенчан !

МИТ: „Електромобилите винаги се запалват“

Миналото лято паркинг на летище Лутън избухна в ад. Спекулациите в социалните медии, авторитетни както винаги, го приковаха към пожар на EV. Благодаря на социалните медии за вашия принос. По-късно пожарната каза, че това е дизелов автомобил.

Сега пожарът на батерията на EV е лоша новина. Гори горещо и трудно се гаси. Наистина може да се запали отново след няколко дни. Но изгарянето не е единствената цел на батерията в живота. Докато автомобилът с вътрешно горене превозва пълен резервоар с неща, чиято единствена работа се запалва бързо. И може да го направи, когато не искате.

Пожарите в електрически автомобили са много редки. Те може да произтичат от повреда или катастрофа, но нито един официален краш тест не е причинил такава. Електромобилите са широко разработени и подлежат на дисциплината за изземване. Пожарите на електрически скутери са много по-чести, тъй като те са предимно несертифицирани – защото са незаконни.

Шведската агенция за граждански непредвидени ситуации (MSB) отчете 23 пожара в 611 000 електромобила през 2022 г., или 0,004 процента за една година, което го прави 20 пъти по-малко вероятно да се случи в сравнение с пожарите на коли с ICE, които са изгорели 3400 пъти в 4,4 милиона коли, или 0,08 на сто. MSB също наскоро доказа нов начин за бързо гасене на пожари в батерии.

EV FireSafe, финансиран от Министерството на отбраната на Австралия, успя да провери по-малко от 500 пожара на батерията на електрически автомобили. някога. От 20 милиона електромобила по света. Това е 80 пъти по-рядко от пожар на автомобил ICE. Ако беше чест риск, щеше да бъде отразен в застрахователните премии. Не е.