Научете повече за Hyundai Tucson
- Hyundai Tucson добра кола ли е?
- Колко струва Hyundai Tucson?
- Ефективност и комфорт при шофиране
- Пространство и практичност
- Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
- MPG, емисии и данък
- Безопасност и сигурност
- Надеждност и проблеми
Hyundai Tucson добра кола ли е?
Hyundai Tucson е SUV от среден клас, който се конкурира във все по-популярна област на пазара срещу алтернативи като Nissan Qashqai, Seat Ateca и Volkswagen Tiguan.
Погледнете Hyundai Tucson и може да ви напомни малко за трибютна рок група от 90-те години, вероятно наречена по линия на Green Mild Chili Pipers или Craze Against the Spleen. Той взема най-успешните дизайнерски елементи от почти всичко останало на пазара и ги събира в един пакет.
Отпред огромната каскадна решетка го прави да изглежда малко като Mercedes EQC, с ивици на предния четвърт панел от двете страни, които изглеждат като вдигнати направо от Bentley Flying Spur.
Задните светлини изглеждат като комбинация от набраздени елементи от Peugeot 3008 и тънка лента с пълна ширина, както се вижда на Seat Leon. В резултат на това Hyundai Tucson може за някои очи да изглежда малко несвързан и доста дразнещ на вид.
За щастие нещата се подобряват вътре. Усеща се много по-приятен и изискан от старата кола, до голяма степен благодарение на изобилието от меки на допир и качествени материали навсякъде. Лесно е да намерите и удобна позиция за сядане, благодарение на множеството настройки както на седалката, така и на волана.
Колко струва Hyundai Tucson?
Hyundai Tucson има RRP диапазон от £30 200 до £43 630. С carwow обаче можете да спестите средно £2348. Цените започват от £28 321 при плащане в брой. Месечните плащания започват от £316. Цената на употребяван Hyundai Tucson на carwow започва от £22 795.
Ефективност и комфорт при шофиране
В града
На първо място, Tucson предоставя онази изключително важна повдигната позиция при шофиране, която толкова много хора харесват при SUV-овете. Осигурява добър изглед във всички страни, въпреки че има малка сляпа зона, където колоната на предното стъкло среща огледалото. Може да се наложи да помръднете малко главата си, когато излизате от кръстовища, но големите огледала дават ясна картина какво има отзад.
Във всеки Tucson има задни сензори за паркиране и камера за заден ход, така че е лесно да се върнете дори в тесни пространства в многоетажен залив. Ще откриете също така, че кормилното управление е леко и кръгът на завой е достатъчно стегнат, за да преминете през малки кръгови кръстовища, без да останете без път отвън.
Единственият Tucson с ръчна скоростна кутия е началният 1,6-литров турбо бензинов мотор със 150 к.с. Има леко действие и се чувства добре да се използва за разходка из града. С мекия хибрид със 180 к.с., който също се предлага със задвижване на четирите колела, автоматичната скоростна кутия с двоен съединител е гладка. Или има по-традиционен тип автоматична кутия в 230hp хибридни и 265hp plug-in хибридни модели, които са безпроблемни.
С plug-in хибридната версия можете да изминете до 35 мили на батерия, преди да е необходим бензиновият двигател. Това е идеално за повечето градски пътувания, а зареждането е толкова лесно, колкото при всяка друга електрическа кола.
Единственият недостатък на Tucson при шофиране из града е, че возията се усеща малко твърдо. Не е трясък, шумен или неудобен, просто се качва на ръбове и коловози, които Skoda Karoq минава.
На магистралата
Ако карането на Hyundai Tucson ви се стори твърде твърдо в града, то бързо се изглажда на по-бързите пътища, за да осигури на автомобила отлично спокойствие. Когато срещнете големи падини или хребети, Hyundai не се притеснява и се заема със задачата да ви отведе там, където искате да отидете с минимално суетене.
Кормилното управление е по-малко впечатляващо, тъй като е твърде леко на открит път. Там, където е страхотно в града, ще откриете, че не ви създава усещането за свързаност като Seat Ateca.
Нито Tucson е толкова тих при по-високи скорости, колкото Volvo XC40, въпреки че все пак е повече от достатъчно усъвършенстван, за да води разговор с пътниците с нормален глас.
Двигателите са щастливи на магистралата, теглят плавно, за да достигнете националния лимит. По време на круиз те са тихи и прилично ефективни. Има също круиз контрол и ограничител на скоростта, за да се избегне рискът от лутане над максимално допустимото.
Пространство и практичност
Намирането на идеалната позиция за шофиране в Hyundai Tucson е лесно, тъй като всички модели имат регулиране на височината на седалката на водача. В модела Ultimate това става електрически и всички освен базовия SE Connect се предлагат с отопляеми седалки за тези отпред. Въпреки това, дори SE Connect има електрическа лумбална опора за долната част на гърба.
Преместването на волана според предпочитаната от вас позиция на сядане е лесно и колелото се движи нагоре и надолу, навътре и навън. В версиите N Line S, Premium и Ultimate се наслаждавате и на отопляем волан за тези студени зимни сутрини.
Ще намерите и две големи поставки за чаши в централната конзола, за да държите сутрешното си кафе безопасно изправено. Пред него има голяма тава, където можете да държите телефона си, и само облицовката SE Connect е без подложка за безжично зареждане на това място. Има обаче два USB порта и 12-волтова точка за зареждане.
Зад селектора на скоростите има голям контейнер за съхранение с капак, който служи като подлакътник, и има някои добавени джобове отстрани на тунела на трансмисията.
В Tucson има и голяма жабка, а джобовете на вратите са достатъчно широки, за да поберат обичайния размер бутилка вода.
Пространство на задните седалки
Достъпът до задните седалки на Hyundai Tucson е добър, така че тук няма проблеми с качването на децата на техните седалки. Точките за монтиране на ISOFIX на двете външни седалки обаче са напъхани между горната и долната възглавница, така че в крайна сметка се опитвате да закрепите детска седалка на място.
Мястото за деца и възрастни е много добро в Tucson, въпреки че трима възрастни ще намерят място за раменете повече от малко удобно. Централната седалка има леко повдигната основа, но все още има достатъчно място за главата и много място за краката.
Външните две седалки, които се отопляват в модела Ultimate от най-високо ниво, имат леко изпъкнала основа, която може да види предната част на основата да се впива в бедрата ви. Тук обаче е доста удобно и визията навън също е добра.
Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
Hyundai Tucson може и да е SUV със семеен размер, но когато за първи път погледнете интериора му, може да ви бъде простено да си помислите, че е много по-луксозен автомобил. Комбинацията от материали и начинът, по който са сглобени е първокласна и придава на Tucson вида и усещането за кола, която струва много повече.
Hyundai също не губи това първоначално добро впечатление, тъй като всеки модел идва с 10,25-инчов „Supervision Cluster“. Или това, което вие и аз наричаме главния екран на таблото. Този цифров дисплей показва обичайния скоростомер плюс втори кръгъл циферблат, за да ви каже колко енергия се използва или се подава обратно в батерията чрез регенериране на спирачките.
Дисплеят е ясен и лесен за четене дори при ярка слънчева светлина и може също да се конфигурира с помощта на контролите на волана, за да показва цялата информация за шофиране, която искате или имате нужда.
В центъра на таблото има друг 10,25-инчов екран за инфоразвлекателната система. Този широк сензорен дисплей изглежда дори по-голям, отколкото е, защото бутоните за отопление и вентилация са вградени в същия панел точно отдолу.
Hyundai има отделни бутони за парното, но те са електронни, които се изравняват с таблото. В резултат на това те не са толкова интуитивни за използване като нормалните физически бутони, но все пак са много по-добри от неудобната настройка в Peugeot 3008, например.
Лесно е да сдвоите телефона си с информационно-развлекателната система на Hyundai, което става чрез Apple CarPlay или Android Auto. Въпреки това, когато използвате тези системи, част от ширината на екрана е заета с безсмислено лого, така че получавате намалено количество екран за сателитната навигация или други функции