Научете повече за Nissan Qashqai

  • Nissan Qashqai добра кола ли е?
  • Колко струва Nissan Qashqai?
  • Ефективност и комфорт при шофиране
  • Пространство и практичност
  • Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
  • MPG, емисии и данък
  • Безопасност и сигурност
  • Надеждност и проблеми

Nissan Qashqai добра кола ли е?

Ако търсите семеен SUV с много технологии на справедлива цена, Nissan Qashqai е този, който трябва да разгледате. Това е един от най-популярните автомобили в Обединеното кралство, дори в лицето на силна конкуренция като Volkswagen Tiguan и Skoda Karoq.

Можете да мислите за Nissan Qashqai като за Бийтълс сред SUV-овете. Той не беше първият по рода си, но направи революция в жанра и предизвика скок в търсенето на семейни автомобили с висока езда.

Влезте вътре и ще откриете, че Nissan Qashqai е също толкова стилен. Качеството е впечатляващо навсякъде, но автомобилите Tekna+ наистина се открояват благодарение на луксозната си кожена тапицерия. Пространството на задния ред седалки не е невероятно за възрастни пътници, но има повече от достатъчно място, за да се чувстват удобно децата.

Базовото ниво Qashqai се задоволява с радиосистема от старата школа, но автомобилите с по-висока спецификация идват с 8-инчова или 12,3-инчова информационно-развлекателна система. Самият софтуер е малко тромав в сравнение с алтернативите и също може да бъде доста забавен.

Няма и невероятно количество място за зареждане. Има максимум 503 литра, въпреки че при версия, оборудвана със стерео Bose, обемът пада до 479 литра. За справка, VW Tiguan има до 615 литра, докато Skoda Karoq предлага 588.

Колко струва Nissan Qashqai?

Nissan Qashqai има RRP диапазон от £26 770 до £41 305. С carwow обаче можете да спестите средно £3552. Цените започват от £23 991 при плащане в брой. Месечните плащания започват от £251. Цената на употребяван Nissan Qashqai на carwow започва от £19 650.

Nissan Qashqai предлага силна стойност в категорията на SUV със среден размер, той подкопава повечето алтернативи в базовото оборудване на Visia и не спестява твърде много от нивата на оборудване, за да го направи – освен информационно-развлекателната система. Просторният Skoda Karoq почти съвпада с Qashqai в началното ниво, но ще искате да избегнете летаргичния му двигател със 110 к.с., което означава, че базовата цена се вдига.

Опитайте Qashqai докрай и перспективата за стойност намалява донякъде; при 40 980 паунда за хибридния модел e-Power със 188 к.с. в горното оборудване Tekna+, Plug-in хибридът Kia Sportage с 261 к.с. е по-бърз, по-икономичен и с почти 2000 паунда по-евтин. Най-добре е да се придържате към комплекти от по-нисък и среден клас, където получавате много комплект и прилична производителност за парите си.

Ефективност и комфорт при шофиране

В града

Седите доста високо в Qashqai и има много възможности за регулиране на седалката на водача и кормилната колона, така че е наистина лесно да намерите удобна позиция за шофиране.

Това не е малко превозно средство, но стандартните задни сензори за паркиране и още по-полезна камера за съраунд изглед в по-високи версии премахват стреса от тесните места за паркиране. Автоматичната скоростна кутия е за предпочитане пред ръчната, ако се окажете, че пълзите в трафика през повечето дни, въпреки че може да е малко колеблива на излизане от кръстовища. Лекият волан и тесният кръг на завиване също помагат, когато се движите из града. Окачването с радост ще поеме неравностите, дори и на моделите, оборудвани с по-големите 20-цолови джанти.

На магистралата

Нито един от двата варианта на базов двигател не е особено мощен, така че определено ще искате малко по-наперения модел със 154 к.с., ако планирате да пътувате често с пълен товар или редовно да се отправяте към магистралата. Новият модел e-Power със 188 к.с. е още по-добър, предлагайки плавно и силно ускорение с леко подобрение на икономията на гориво в сравнение с останалите. Все пак плащате допълнително предварително.

Опционалната автоматична кутия на бензиновите модели е гладка при по-високи скорости и освен лекия шум от гумите, купето е тихо и Qashqai се чувства стабилен на пътя. Функции като асистент за мъртва зона и адаптивен круиз контрол – стандартни за всички модели – правят дългите пътувания още по-релаксиращи.

По криволичещ път

Qashqai не се накланя много в бързи завои, но не се чувства особено забавно да караш по предизвикателен участък от пътя. Завива точно и спира рязко, но нещо като Mazda CX-5 или Toyota C-HR се чувства по-подходящо за ентусиазиран стил на шофиране.

Пространство и практичност

Дори и най-слабите възрастни ще могат да се изтегнат удобно отпред, където могат да се възползват от набор от големи поставки за чаши, поставени в централната конзола, както и големи джобове на вратите, които могат да поемат и големи бутилки с вода. Трябва да остана хидратиран тези дни.

Два различни вида USB портове и 12-волтов щепсел са осигурени пред тънкия скоростен лост и можете да поставите лични вещи извън полезрението си в малката жабка или в по-щедрия централен кош.

Пространство на задните седалки

Отзад двете удобни външни седалки ще настанят удобно възрастни, а централната е най-добре да оставите за деца или тийнейджъри. Пространството за краката е страхотно – по-добро, отколкото в стария Qashqai, който вече беше просторен – и мястото за главата също е щедро, дори ако имате монтиран панорамен люк.

Задните врати се отварят на 85 градуса широко, подпомагайки влизането и излизането, а две лъжички в джобовете на вратите ще поемат чифт бутилки с вода. Сгъваемият централен подлакътник включва и доста крехки поставки за чаши.

Багажно пространство

В сравнение с алтернативи като Kia Sportage и Volkswagen Tiguan, Qashqai е малко по-малко по отношение на багажното пространство. С 503 литра в сравнение с 591 литра на Sportage и 615 литра на Tiguan, може да се наложи да оставите чанта зад себе си, но все пак е достатъчно просторен, за да вземете бебешка количка и няколко меки чанти.

Вече можете да изберете електрическо задвижвана задна врата, която улеснява товаренето, когато носите купища покупки, както и ръбът за нисък товар. Сгънете задните седалки и получавате 1539 литра пространство, все още по-малко от Sportage и Tiguan, но подът на багажника е равен и широк, така че можете да се възползвате максимално от наличното пространство. Моделите N-Connecta имат конфигурируем под на багажника, но това намалява пространството на багажника до 479 литра. Ако вземете модела Tekna+, усилвателят на звуковата система Bose допълнително засяга пространството на багажника, така че получавате само 436 литра. Във всички модели са осигурени куки, точки за връзване и 12-волтов контакт.

Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари

Кабината на най-новия Nissan Qashqai е голяма крачка напред спрямо своя предшественик, получавате покритие от кожа Nappa и изкуствена кожа върху горните тапицерии, а дори моделите с по-ниски спецификации имат висококачествена пластмаса и бутони, които се усещат здрави и добре направени.

Цялостният стил на интериора също е по-добър, не е приключенски в духа на нещо като Peugeot 3008, но по-традиционното му оформление има своя собствена привлекателност. Приличен 12,3-инчов цифров инструментален панел заменя аналоговата настройка на старата кола.

Облицовките N-Connecta получават надграден 12,3-инчов сензорен екран, който добавя услуги NissanConnect и безжичен Apple CarPlay (Android Auto все още е с кабел). Облицовката Tekna добавя 10,8-инчов head-up дисплей, който е остър и лесен за използване. Безжичното зареждане на телефона също е стандартно за това и оборудването Tekna+.

MPG, емисии и данък

Тук се предлагат три варианта на двигателя, като първо имате избор между мек хибриден бензинов агрегат със 136 к.с. или 154 к.с., оборудван с шестстепенна механична трансмисия. По-мощният агрегат може да бъде и с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Тук бихме избрали автоматичната скоростна кутия, тъй като тя осигурява плавно движение напред и пасва добре на природата на Qashqai. Тъй като е (CVT) непрекъснато променлива единица, тя има тенденция да кара двигателя да дрънка при силно ускорение.

Моделът със 136 к.с. отделя 143 г/км CO2 и управлява 44,5 мили на галон, докато версията със 154 к.с. отделя 145 г/км и връща 44,1 мили на галон. Изберете версията със задвижване на четирите колела и това пада до 155 г/км и 41,2 мили на галон, така че изберете тази опция само ако наистина имате нужда от нея.

Хибридната технология използва малък електрически мотор за подобряване на икономичността и производителността, но това не е нещо, което бихте забелязали по време на шофиране и няма никакви възможности за шофиране само с електричество. За целта ще ви трябва най-добрата версия e-Power. Нарича се бензинов/електрически модел от Nissan, но също не е традиционен хибриден модел. Той комбинира 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор, за да произвежда 188 к.с., бензиновият двигател зарежда малка 2,1kWh литиево-йонна батерия, която от своя страна захранва електрическия мотор, който е свързан към предните колела.

Безопасност и сигурност

Qashqai спечели цели пет от пет звезди в оценките на Euro NCAP, постигайки 91% за безопасност както на възрастните, така и на децата. Асистентите за безопасност бяха оценени дори по-високо с 95% – това е един безопасен SUV.

Активните пасивни функции и функции за безопасност включват предупреждение за напречен трафик отзад, намеса в мъртвата точка, предупреждение за челен сблъсък и системи за намеса в лентата. Адаптивният круиз контрол и задни сензори за паркиране също са стандартни за всички модели.

Надеждност и проблеми

Qashqai редовно оглавява класациите за продажби на SUV със среден размер и все пак предишният модел не се смяташе за последната дума на надеждност от собствениците. Новият модел се усеща значително по-съществен и добре изграден, адресирайки много от опасенията, повдигнати с по-стария Qashqai.

Тук се предлага доста стандартна гаранция от три години/60 000 мили, с възможност за разширяване на покритието, стига колата да е на по-малко от 10 години и да е изминала под 160 000 km. Специализираните компоненти за EV също се предлагат със собствена гаранция от пет години/96 000 km.