Научете повече за Volvo XC40
- Volvo XC40 добра кола ли е?
- Колко струва Volvo XC40?
- Ефективност и комфорт при шофиране
- Пространство и практичност
- Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
- MPG, емисии и данък
- Безопасност и сигурност
- Надеждност и проблеми
Volvo XC40 добра кола ли е?
Volvo XC40 е стилен и много модерен SUV, който носи готин скандинавски стил – отвътре и отвън – и широка гама от опции за двигатели, включително мек хибрид, плъгин хибрид и дори напълно електрически модели на масата.
XC40 е най-малкият SUV на Volvo, но за разлика от алтернативи като BMW X1 или Audi Q3, той не изглежда като умалена версия на по-големите модели в гамата – той има свой собствен стил. Това обаче не означава, че някои от най-привлекателните аспекти на гамата на Volvo липсват.
Смятаме, че изглежда по-младежки от по-големия XC60, който бихте могли да опишете като риза по поръчка към фънки тениската на XC40.
Интериорът е пълен с изискани детайли, които помагат на Volvo да се открои. Например тапицериите на вратите, подлакътниците и дръжките са изработени от едно парче пластмаса и имат цветно кодирани инкрустации от филц. Това означава, че от една страна има няколко кошчета за врати с добър размер, но въпреки това изглежда стилно и отвътре.
Видео троен тест: Volvo XC40 срещу BMW X1 и Audi Q3
Всъщност интелигентното съхранение е една от ключовите характеристики на XC40: централният подлакътник има подвижна секция, която работи добре като малко кошче за боклук; а големият, добре оформен ботуш разполага с изскачаща преграда за задържане на пазарски чанти или свободни предмети на мястото. В кабината има достатъчно място и за хората, с добре регулируеми седалища и много място отзад.
Volvo XC40 е малко крекер. Това е усъвършенстван SUV с луксозно усещане и черешката на тортата е, че наистина е лесно да се живее с него.
Всички пак има някои малки проблеми с интериора на XC40. Някои материали изглеждат малко не на място, със сигурност под стандарта, който ще се продава в Audi Q3. И докато информационно-развлекателната система със сензорен екран изглежда страхотно, тя не е толкова лесна за използване като система в BMW X1.
XC40 е удобен при неравности, без усилие в града и релаксиращ на магистралата – така че е страхотен автомобил за ежедневието. Не е толкова остър за шофиране като X1, но това в никакъв случай не е проблем, като се предвидят талантите му на другаде.
Има разумна гама от двигатели, от които да избирате, въпреки че Volvo вече не предлага дизелов XC40. Базовият бензинов B3 е тих и ефективен, толкова добър за местни пътувания. Моделите B3 и B4 използват бензинов двигател и мека хибридна технология за малко повишаване на горивната ефективност (B е за батерия), а B4 може да се поръча като 4×4, както и с предно задвижване.
Шофьорите на служебни автомобили обаче трябва да имат предвид, че хибридните модели T4 и T5 Recharge ще бъдат по-евтини за работа – стига да включвате редовно. Има и два модела Recharge Electric, които са напълно електрически и дори по-ефективни от данъчна гледна точка за бизнес шофьори, с пробег до 270 мили.
Колко струва Volvo XC40?
Volvo XC40 има RRP диапазон от £35,895 до £51,605. С carwow обаче можете да спестите средно £4841. Цените започват от £31 877 при плащане в брой. Месечните плащания започват от £368. Цената на употребявано Volvo XC40 в carwow започва от £19 500.
Плащате солидна цена за XC40, като се има предвид неговия размер, но това идва с територията, ако пазарувате за SUV с първокласна значка. BMW X1 струва подобни пари, въпреки че най-достъпните версии на Audi Q3 са малко по-евтини от началното ниво XC40.
Това е много желан автомобил, който създава силно търсене на употребявания пазар, което от своя страна води до разумни месечни плащания, ако финансирате или вземете Volvo на лизинг, вместо да го купувате направо.
Plug-in хибридите и изцяло електрическите модели са най-скъпи за закупуване, но обратната страна е, че тези модели обещават и най-ниските експлоатационни разходи. Ако сте шофьор на служебен автомобил, управлението на една от тези коли означава по-ниски данъчни сметки, отколкото ако изберете един от меките хибриди.
Ефективност и комфорт при шофиране
В града
Да бъдеш най-малкият от гамата SUV на Volvo е определено предимство в града. XC40 се чувства по-у дома си, когато се намесва в пропуски в трафика, отколкото по-големите XC60 и XC90, и ще се настани удобно в по-малки места за паркиране.
Преди Volvo предлагаше XC40 с ръчна скоростна кутия, но сега всяко ново XC40 идва с автоматична. Не смятаме, че много купувачи ще пропуснат ръководството, тъй като имаше тромава и неприятна промяна. Автоматикът превключва плавно и осигурява спокойно шофиране по натоварените градски пътища.
За най-тихото шофиране в града изберете T4 или T5 plug-in хибрид или една от електрическите версии. Тези автомобили ускоряват бързо и тихо при ниски скорости. Функцията за регенерация, която улавя енергия за батерията, може да затрудни плавното спиране, но това е често срещана слабост при хибридите и електромобилите.
Вие седите добре и високо в XC40 – високата позиция на шофиране е нещо, което много шофьори наистина харесват при управлението на SUV – и това помага да се осигури ясна видимост на пътя пред вас. Гледката отзад обаче не е толкова ясна, тъй като големите задни колони създават големи слепи петна. Това е болка при паркиране на заден ход.
На магистралата
Дългите пътувания по магистрала са удоволствие в XC40. Позицията за шофиране е много удобна, а седалките са поддържащи с много настройки. Можете да прекарате часове зад волана без никакви болки.
Ако колата е оборудвана със системата Pilot Assist на Volvo, тя ще поддържа безопасно разстояние от колата отпред и ще управлява вместо вас. Все пак трябва да обърнете внимание, но много шофьори смятат, че тази технология прави пътуванията по магистралата по-спокойни.
Пътуването е удобно и стабилно, а вятърът и шумът от пътя не нарушават много спокойствието. Може би единственият недостатък на XC40 като грабител на километри е, че вече няма дизелови модели, които биха били по-икономични при дълго шофиране от меките хибридни бензини.
По криволичещ път
The XC40 handles neatly enough but blasting about on a B-road isn’t really what this car is all about. Comfort rather than excitement is what the Volvo offers. If you want a SUV that’s really sporty and entertaining to drive, consider the BMW X1 instead.
You can override the automatic gearbox and change gear for yourself if you want a bit more involvement, but you need to nudge the lever from side to side rather than back and forth. That’s different from just about every other auto gearbox and doesn’t feel intuitive.
Leave the auto to its own devices and it tends to be a little slow to grab a lower gear if you put your foot down. Like we say, cruising rather than rushing about is what the Volvo’s good at.
Пространство и практичност
Ако имате нужда от място за четирима или петима в краен случай, XC40 ви покрива. Може да е по-малък от другите XC модели на Volvo, но все пак е практичен семеен SUV.
Има много място за водача и пътника на предната седалка и хората едва ли са по-зле да пътуват отзад. Дори ако изберете модел с панорамен покрив, има много място за главата. Пространството за краката е достатъчно щедро, за да се чувстват удобно и високи възрастни.
Трима могат да пътуват отзад без прекалено много търкане на лактите, а средата на задната седалка е удобна. Дебелият трансмисионен тунел обаче пречи на краката на средния пътник.
Volvo са помислили внимателно за съхранението. Освен малката жабка, има много място. Кошчетата на предната врата имат място за две големи бутилки вода и макар кошчетата на вратата отзад да не са толкова големи, те все още са полезни. Под централния подлакътник отпред също има много място.
Багажникът е с приличен размер, въпреки че капацитетът от 452 литра е по-малък от багажника на BMW X1 и Mercedes GLA. Сгънете седалките и ще имате достатъчно място, за да донесете вкъщи вашите плоски мебели от Ikea.
Пространство на задните седалки
Задните седалки на Volvo XC40 са достатъчно просторни, за да се чувствате комфортно на 6 фута. Дори ако изберете XC40 с панорамен покрив, все още има достатъчно място за главата. Точките за монтиране на детска седалка ISOFIX са стандартни, а задните врати се отварят сравнително широко, така че монтирането на детска седалка е лесно.
Тъй като е широк автомобил, XC40 има място за трима на задната седалка, а средната седалка е сравнително удобна. Ако средната седалка не е заета, има сгъваем подлакътник с вградени поставки за чаши.
Ако имаме критика към задните седалки на XC40, това е, че издигнатата нагоре линия на задния прозорец ви кара да се чувствате малко притиснати. Това е привлекателна стилистична характеристика отвън, но бихме предпочели по-голям прозорец, за гледай навън.
Багажно пространство
Може да не е най-големият багажник, но багажното пространство е пълно с интелигентни функции.
Volvo се е справил правилно с основите, така че няма товарна ръба, която да натоварва гърба ви, а отворът на багажника е хубав и широк. Капацитетът от 452 литра не звучи чак толкова впечатляващо, но ще се изненадате колко много можете да вкарате. Той е доста по-нисък от 540-те литра на BMW X1, но е по-голям от 420-те литра в Audi Q3.
Със сгънати задни седалки има 1328 литра пространство, в сравнение с 1600 литра при BMW и 1325 литра при Audi. Има и повече място за съхранение под пода (с достатъчно място за прибиране на рафта за колети).
Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
XC40 е добре направен и стилен отвътре – точно както бихте очаквали от Volvo
Интериорният дизайн на Volvo измина дълъг път през последното десетилетие. С една или две резервации, кабината на XC40 е класа.
Тук-там може да забележите непоследователни празнини между панелите, които не биха били подписани от Audi. Но повечето пластмаси са меки на допир и само с няколко изключения материалите изглеждат скъпи.
Дизайнът е изчистен и минималистичен, с чист вид, който много купувачи ще намерят за наистина привлекателен.
Базовият модел Core и средният Plus имат текстилна тапицерия. Автомобилите Ultimate са тапицирани частично с текстил, частично с Microtech – изкуствена кожа за вас и мен. Ако искате истинска кожа, това е скъп вариант за автомобили Plus и Ultimate.
Освен различни нива на спецификации, XC40 се предлага в различни „теми“, наречени Dark и Bright. Вероятно можете да познаете как изглеждат от имената им. Тъмният е по-мрачният от двата, с лъскава черна вътрешна облицовка, докато Яркият добавя петна от сребро и хром.
Всеки XC40 идва с 9,0-инчов сензорен екран в необичайна портретна ориентация. Изглежда страхотно и ако изберете хибридни или напълно електрически модели на Recharge, той работи с Google Automotive Services с гласово разпознаване и Google Assistant. Включени са данни за четири години за работещи приложения и свързани услуги.
Тук нещата стават малко объркващи, защото въпреки че леките хибриди получават нещо, което изглежда като същия екран, той не работи с операционната система Google. За много купувачи това е нещо добро, тъй като е съвместимо с Apple CarPlay и Android Auto, когато системата на Google не е, което ни изглежда малко като автогол. Пропускането на Apple CarPlay беше коригирано чрез актуализация по въздуха през лятото на 2022 г. Не е сигурно дали Android Auto ще бъде добавен, тъй като системата на Google вече предлага много от същите функции.
MPG, емисии и данък
Можете да шофирате без никакви емисии на отработени газове, ако изберете Recharge Electric, който се предлага с предно задвижване или задвижване на четирите колела, ако изберете по-мощния Recharge Twin. Макар и скъпи за частни купувачи, те са идеални за шофьори на служебни автомобили, тъй като попадат в 2% данъчна група за 2022/23 г. Recharge с предно задвижване има официален пробег до 264 мили, нарастващ до 270 за Recharge Twin.
Най-доброто от останалите по отношение на емисиите и данъците са plug-in хибридите, които също са обозначени с Recharge и се предлагат с две различни мощности, въпреки че в този случай и двата изпращат мощност към предните колела. Ако сте фирмен шофьор, и двата имат атрактивни данъчни ставки, макар и по-малко от чисто електрическите модели. Те имат идентични официални данни за икономия, въпреки че ефективността в реалния свят ще зависи от това колко често презареждате. Изцяло електрическият пробег е до 289 мили, което е малко разочароващо.
Бензиновите меки хибриди са по-достъпни за закупуване, но по-скъпи за гориво. Най-икономичният е B3 (P) с предно предаване, който връща до 42,7 mpg в зависимост от спецификацията. Разликата между този модел и другите леки хибриди е много малка, така че няма да платите голяма неустойка на помпите, ако искате допълнителната мощност на B4 (P).
Безопасност и сигурност
Репутацията на Volvo за безопасност не е случайна, ако ме извините за играта на думи. Има опит в иновациите в областта на безопасността и силни резултати от тестовете за сблъсък.
Гурутата по безопасност в Euro NCAP тестваха XC40 още през 2018 г. и присъдиха на колата пет звезди от пет. Помага, че толкова много системи за безопасност са стандартни, включително City Safety, автономна аварийна спирачна система, която може да открива животни, велосипедисти и пешеходци, както и други автомобили. Всъщност, ако изброим всички функции, които да ви помогнат да избегнете срив или да ви предпазим, ако се случи най-лошото, щяхме да сме тук цял ден.
Надеждност и проблеми
Имаше няколко изтегляния по време на живота на XC40 за отстраняване на различни проблеми, включително проблем с автономната аварийна спирачна система и разхлабена гайка в част от спирачната система на автомобила. Не бихме се тревожили за това обаче – странното припомняне не е необичайно.
Не чуваме много лоши доклади за надеждността на XC40. Като цяло се представя стабилно както в проучванията за удовлетвореността на собствениците, така и в проучванията за надеждност. Ако не друго, бензиновите модели имат по-малко проблеми от дизеловите, което е добре за всеки, който купува ново XC40, тъй като дизелите вече не се предлагат.