“ BMW признава, че iX2 не е за всеки. Не е и за нас – просто вземете iX1 ”
КАКВО Е?
Това е BMW iX2 и ако сте запознати с текущата баварска стратегия за именуване, тогава ще знаете, че това го прави изцяло електрическата версия на новото X2. Прост въпрос, прост отговор.
И ТАКА, ИМА ЛИ НОВО BMW X2?
Това се предлага в sDrive20i M Sport и пълномаслени M35i форми в Обединеното кралство и по същество е версията на X1 с купе.
Но не е добре изглеждащо нещо, нали? BMW казва, че по отношение на екстериорния стил единственото нещо, което тази кола споделя с X1, са страничните огледала. Той също така признава, че X2 „не е за всеки“ и че тези, които харесват малко по-консервативния стил, ще купят X1 или iX1. Често сме фенове на изпъкващия дизайн, но това наистина не е нашата пословична лодка.
BMW продаде малко под 23 000 екземпляра от предишното поколение X2 между март 2018 г. и декември 2023 г., а този нов е много по-агресивен. Предлага се само в M Sport оборудване, без значение кое задвижване изберете, вие получавате 19-инчови алуминиеви джанти като стандарт с опционални 20-инчови. Освен това получавате задно крило, този изключително квадратен заден дифузьор и опционална осветена бъбрековидна решетка.
НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА КОЛКО Е ГОЛЯМ…
Добра точка. Той е малко по-нисък, но всъщност е с 54 mm по-дълъг от X1. В резултат на това някои версии всъщност получават по-голям багажник въпреки наклонената линия на покрива. Въпреки това е доста по-голям от изходящия X2 – 194 мм по-дълъг и 64 мм по-висок.
ИМА ЛИ НАЛИЧНО ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНО ЕЛЕКТРИЧЕСКО ЗАДВИЖВАНЕ?
Има. iX2 може да се предлага във форми eDrive20 или xDrive30. Първият е опцията за входно ниво и получава един електрически мотор, който изпраща 201 к.с. към предните колела. Полученото време от 0 до 100 е 8,6 секунди.
xDrive30 е със задвижване на четирите колела с двумоторно задвижване, 308 к.с. и време за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди.
КАКЪВ Е ДИАПАЗОНЪТ?
И двата iX2 получават 64,8kWh (използваем) капацитет на батерията, така че ако изберете по-малко мощност, ще получите по-голям обхват. eDrive20 управлява WLTP оценка от 455km, докато xDrive30 може да претендира само за 429км.
КОЛКО ЩЕ МИ СТРУВА?
Има повече подробности в раздела за закупуване на този преглед, но в начална форма iX2 струва от 116 000 лв.
ИМА ЛИ СЪПЕРНИЦИ?
много. Неща като Audi Q4 Sportback e-tron и Volvo EC40 са директни конкуренти, но има и неща като Mercedes-Benz EQA , Polestar 2 , Skoda Enyaq Coupé , Ford Mustang Mach-E , Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 . уф.
КАКВА Е ПРИСЪДАТА?
“ BMW признава, че iX2 не е за всеки. Не е и за нас – просто вземете iX1 ”
BMW смята, че iX2 ще бъде автомобил Marmite. Или ще харесате блоковия, квадратен вид на това нещо, или ще го намразите и ще купите по-разумния, по-малко подобен на купе iX1. Въпреки че като се има предвид конкуренцията на пазара на около 110 000 лв. EV, всъщност може да си помислите, че нито едно от двете не представлява брилянтно съотношение цена/качество.
Със сигурност бихме разгледали неща като Polestar 2 и Hyundai Ioniq 5, преди да се качим на iX2, особено като се има предвид твърдото возене на BMW и не толкова впечатляващата цифра на пробега. Рядък пропуск от BMW, този.