Хибридната технология от състезателните автомобили на Porsche, спечелили Льо Ман, има за цел да превърне предстоящото купе в най-мощния пътен модел Porsche 911 GT2 RS досега.
Porsche планира да използва технология за меко хибридно задвижване, първоначално разработена за техните състезателни автомобили, спечелили Льо Ман, в усъвършенствано, ново поколение Porsche 911 GT2 RS супер купе.
Той трябва да се превърне в най-мощния и най-бързо ускоряващ шосеен вариант на прочутата спортна кола 911 досега, когато бъде пуснат на пазара през 2026 г., според вътрешни хора в централата на Porsche в Щутгарт, Германия.
Новото купе с ограничен обем – което може да струва близо 700 000 долара в Австралия – е предназначено да служи като технологична витрина за ново хибридно задвижване, което включва технология, приета за първи път в 919 Hybrid и наскоро представените 963 LMDh състезателни автомобили.
Очаква се използването му в GT2 RS да предшества монтирането му в други по-малко екстремни модели 911 до края на десетилетието, като част от усилията за намаляване на емисиите на CO2.
Противно на спекулациите, предполагащи планове за електрифициране на 911, съсредоточени около plug-in хибридната технология – подобно на Cayenne и Panamera – предстоящите хибридни 911 са в съответствие с мека хибридна система с електрически мотор, осигуряващ така наречените „усилващи свойства“ на монтиран отзад 3,8-литров шестцилиндров бензинов двигател с турбокомпресор.
Хибридната система, разработена от Porsche за новия 911 GT2 RS, е описана от вътрешни лица като „дори по-напреднала“ от използваната от подразделението Motorsport на компанията в новия състезателен автомобил 963 LMDh, който направи своя дебют на състезанието 24 часа на Дейтона миналия месец.
Подробностите за новия 911 GT2 RS Hybrid – който вероятно ще стане последният от съществуващите модели от поколение 992 преди пристигането на следващото поколение 911, остават оскъдни повече от три години преди планираното му пускане на пазара.
Въпреки това, наскоро шпионираните прототипи 911 Turbo, оборудвани с новото меко хибридно задвижване, получават монтиран на скоростната кутия електрически мотор и литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане с ограничен капацитет, монтирани ниско долу зад предните седалки.
Подобно на тази, използвана от спечелилия Льо Ман състезателен автомобил 919 Hybrid, батерията на новия модел на Porsche е разработена, за да поддържа бързо „циклене“, с уникална клетъчна технология, която й позволява да зарежда и разрежда енергия бързо за динамично шофиране.
Porsche потвърди, че клетъчната технология на 919 Hybrid се подготвя за бъдещи производствени модели още през 2017 г., като каза, че „ще се използва в бъдещи серийни приложения в областта на хибридните превозни средства“ в комуникация с медиите.
Освен това, патент от 2021 г. подробно описва плановете на Porsche за охлаждане на батерията с въздух от електрически турбокомпресор, отричайки необходимостта от допълнителна охлаждаща верига или вентилатор.
Въпреки това, все още предстои да бъде потвърдено дали тази система ще бъде приета в производствените версии на 911.
Без директно зареждане от външен захранващ щепсел, се казва, че батерията разчита изцяло на рекуперация на енергия при спиране за съхранение на електричество.
Заедно с многостепенна система за рекуперация на спирачната енергия, Porsche разработва предстоящия 911 GT2 RS Hybrid с турбина с променлива геометрия в изпускателния тракт, за да може да генерира електрическа енергия при ускорение.
Тази система е разработена от Porsche Motorsport и се използва от състезателния 919 Hybrid.
За разлика от 800-волтовото електрическо задвижване, което се разработва за предстоящите електрически Porsche 718 Boxster и Cayman – очаквано в средата на десетилетието – новото меко хибридно задвижване, планирано за 911, работи при 400 волта в интерес на теглото и компактността, казват източници на Drive.
Инсайдери казаха на Drive, че новото задвижване с мек хибрид ще достави „значително повече мощност“ от 3,8-литровия хоризонтално опозитен шестцилиндров бензинов двигател с двойно турбокомпресор на последното 911 GT2 RS – базираният на 991 модел, пуснат през 2017 г. с 515kW .
Въпреки че е предвидено да позволява задвижване само с електричество за къси разстояния, фокусът на новото меко хибридно задвижване на Porsche е до голяма степен върху „подобрение на производителността с абсолютно минимално увеличение на теглото“, според източници на Drive.
Целта от „повече от 520kW“ е придружена от „значително увеличение на въртящия момент“, казват запознати. Това показва голяма стъпка в въртящия момент от 750 Nm на по-ранния 911 GT2 RS.
Въпреки това, остава да се види дали Porsche се придържа към традиционната механична скоростна кутия или ще избере по-тежка автоматична трансмисия с двоен съединител (както при предишното 911 GT2 RS).
Окончателното решение зависи от способността на скоростната кутия да се справи с добавения въртящ момент, доставян от електрическия мотор, за който се твърди, че възлиза на повече от 250 Nm.
За да компенсира теглото, донесено от електрическия мотор и батерията, Porsche разработва новия 911 GT2 RS Hybrid с олекотена каросерия с мерки, подобни на пакета Weissach, предлаган от предишния GT2 RS, и новото поколение 992 911 GT3 RS.
Те включват пластмаса, подсилена с въглеродни влакна за предния капак, покрива и корпусите на огледалата, както и поликарбонатни стъкла и магнезиеви колела.
Други олекотени компоненти биха могли да включват връщане на подсилените с въглеродни влакна пластмасови стабилизатори и връзки, използвани от модела от 2017 г.
Компанията все още не е потвърдила публично плановете си, но вътрешни хора казаха, че Drive Porsche се стреми към наддаване на тегло от не повече от 100 кг – амбициозна цел предвид степента на промените в хибридизацията на задвижването.
Опаковката на ниско ниво на батерията в задната част на автомобила – точно пред задната ос – има за цел да запази баланса на теглото 39:61 отпред към задната част на предишния модел GT2 RS.
Също така се казва, че осигурява на новия модел още по-нисък център на тежестта от своя предшественик, въпреки увеличаването на теглото.
Еталонната производителност за новия водещ модел 911 е времето от 0-100 км/ч и максималната скорост на шестгодишния му предшественик, които са заявени съответно за 2,8 секунди и 340 км/ч.
Друг важен показател за новия модел на Porsche е времето за обиколка от шест минути и 40,33 секунди на Нюрбургринг, постигнато от тест пилота на Porsche Ларс Керн в 911 GT2 RS, модифициран от свързания с Porsche тунер Manthey Racing през 2018 г.
Porsche има дълга история в използването на разработките от своите програми за моторни спортове, за да подобри представянето на своите пътни автомобили. Най-новото беше решението да се използва бензиновият двигател V8 от състезателния автомобил RS Spyder в plug-in хибридната система, задвижваща хиперавтомобила 918 Spyder от 2013 г.
Твърди се, че новият 911 GT2 RS Hybrid е кулминацията на продължила повече от десетилетие инженерна програма, фокусирана върху електрификацията на задвижването на 911.
Първоначалните разработки са съсредоточени около базирана на маховик система за възстановяване на кинетичната енергия в стила на Формула 1 (KERS), разработена от Williams Advanced Engineering – отделението на отбора на Williams Formula One – в Обединеното кралство.
Представен в най-новия състезателен автомобил 911 GT3 R Hybrid, той използва електрически задвижван преден мост с два електрически мотора, развиващи 60kW всеки – допълвайки монтиран отзад 4,0-литров шестцилиндров двигател с естествено пълнене с 353kW, за комбиниран 473kW.
Вместо батерия, той разчита на електрически маховик, за да възвърне кинетичната енергия при спиране и да я предаде на електрическите двигатели.
Въпреки законодателството на Европейския съюз, насочено към забрана на автомобили с бензинови и дизелови двигатели от 2035 г., Porsche експериментира с начини за удължаване на живота на 911 след тази дата с въвеждането на нови съвместими със синтетични горива версии на спортния автомобил, които според него може да бъде предоставен на купувачите до края на десетилетието.