Звучи клаксонът „Наистина рядко старо Ferrari“. RM Sotheby’s ще наблюдава продажбата на този един от 19 „понтонни калници“ 250 TR следващия месец
Освен недвусмислено прекрасния двуместен дизайн с отворен покрив, легендарното Ferrari 250 Testa Rossa (TR) е един от най- великите автомобили . И най-рядък. Само 33 са направени общо за пет години. И сега, един от 19-те екземпляра на „понтонен калник“ от 1958 г. се подготвя за търг през февруари. В RM Sotheby’s и има оценка преди търга от 90 милиона.
Тази конкретна кола, номер на шаси. 0738, беше сглобен от покойния италиански конструктор на каросерии Серджо Скалигети. И имаше четири победи в 20 официални състезания за името си като активно състезателно превозно средство за повече от десетилетие. Той остава един от последните TR, който запазва съвпадащата комбинация от двигател и скоростна кутия. Той дори претърпя пълна реставрация във Ferrari Classiche през 2013 г.. След което вероятно заживя див живот като превозно средство за доставка на пица.
Разбира се, трудно е да се определи точен набор от показатели за производителност с толкова стара и толкова рядка кола. Все пак фабричните данни предполагат, че неговият монтиран 3.0-литров „Colombo“ V12 – който разполага с уникална настройка на карбуратора с шест двойни дросела .трябва да изпрати около 296 к.с. и 221 lb ft въртящ момент към задните колела чрез четиристепенна трансмисия.
Максималната скорост е ограничена до 167 мили в час и макар да не звучи много, струва си да се отбележи, че 250 TR тежи само 794 кг.
Тези, които са гледали новия филм за Ferrari , ще забележат появата на колата в биографичния филм за Enzo.Който документира нейния успех в легендарното състезание Mille Miglia в Италия. 250 TR добави към името си безпрецедентните за онова време четири победи в 24 часа на Льо Ман , заедно с триумвират от победи в 12 часа на Себринг и триумфи в други събития като Targa Florio . Справедливо е да се каже, че четирикратният носител на Световния шампионат за спортни автомобили 250 TR беше по-добър като състезателна кола, отколкото Уолтър Уайт като химик. Това говори нещо.
„Винаги съм вярвал, че 250 Testa Rossa трябва да бъде най-желаният автомобил в света, особено в контекста на Ferrari“, казва Шелби Майерс, глобален ръководител на частните продажби в RM Sotheby’s.. „В сравнение с най-почитания модел на скачащ кон, 250 GTO, TR далеч изпреварва рекорда на конкуренцията на GTO.“