Иконата на САЩ демонстрира изцяло електрически мускули и радикално нов външен вид. О, и ще има и редови шестцилиндров вариант
„О, радостта от моите 250kW електрически задвижващи модули“, може би е казал Уолт Уитман, когато е видял новия електрически Dodge Charger. „той е без клетка! Стрелка се като светкавица! Не е достатъчно да имам това определено време от 0 до100 км в час.Вероятно е добавил той, „ще имам хиляди спринтове за контрол на старта и през цялото време.“
Добре, добре, тук поставяме думи в устата на най-уважавания американски поет със сини якички.Но човек подозира, че Уитман би написал изцяло нова Песен на радостите за този.Първият напълно електрически Dodge Charger.
За да бъде бързо. И много добре, той си противоречи, защото е голям и съдържа множества. Бяха разкрити четири версии на новия Charger.Чифт електрически мускулни автомобили, водещи в групата.И чифт варианти с двигател с вътрешно горене с 3,0-литров туин-турбо редови шестцилиндров двигател. От последните автомобили с ICE знаем само, че ще произвеждат 420 к.с. и 550 к.с.
От бившия? Няма граници. В най-високата гама, електрическо оборудване Daytona Scat Pack. Charger разполага с невероятните 670 к.с. (500kW) и 627lb ft въртящ момент.Ускорява от 0-100 за 3,3 секунди и изминава повечето американски стандарти – киломтър– за 11,5 секунди.
По дяволите, Уитман вероятно щеше да пее сопрано на 12-ия знак.






Второто електрическо зарядно устройство носи значка R/T и е малко по-слабо.Достигайки 496 к.с. (370 kW), 404 lb ft и предлагайки време от 0-100 от 4,7 секунди. И двете коли достигат максимална скорост от 215км в час (SP) и 220 км в час (R/T).
Така че те са много способни да… натискат без съпротива и да се ускоряват в далечината.
Новите e-Chargers са първите, които използват „STLA Large“ платформата на Stellantis . EV шаси с „потенциала да носи изключителна мощност“. И двата Charger Daytona разполагат със задвижване на четирите колела като стандарт. Използвайки чифт електрически задвижващи модули с мощност 250 kW .Един на предната ос, един на задната ос.
Всеки задвижващ модул разполага с инвертор, скоростна кутия и мотор за по-ефективно опаковане.Предният задвижващ модул може да се разкачи.Когато е необходимо, за да увеличи обхвата и ефективността.Докато задният модул включва механичен диференциал с ограничено приплъзване за по-добро движение извън линията.
И Dodge ни обещава, че това ново електронно зарядно устройство ще може да говори с пълен и звучен глас от широки гърди. Въпреки че терминологията му е доста по-прозаична. Чифт пасивни радиатори очевидно създават уникален профил на изпускателната система с „Hellcat нива на интензитет на звука.Които разбиват предубеждението за типичен тих BEV и вместо това осигуряват звук, достоен за Brotherhood of Muscle“.
Така че, бъдете шумни.
На борда има и дебел пакет батерии, 100,5kWh модул, способен да предложи пикова скорост на разреждане от 550kW. Dodge цитира510 км. EPA пробег за R/T и само 260 за Scat Pack. С бързо зарядно устройство с мощност 350kW .И двете коли ще могат да зареждат от 20-80% за 27 минути. Продължете да изпълнявате тези времена от четвърт миля и това ще се превърне във важен показател.
Искате повече показатели? И двата автомобила тежат 2,6 тона .а малко по-дълги от BMW Серия 5 и са снабдени с адаптивна регенеративна спирачна система на борда.Предлагаща между 0,1g до 0,3g регенерация. Всъщност самите спирачки са доста масивни. 16-инчови вентилирани Brembo, които са с 30 процента по-големи от последната настройка на SRT.







Всички Chargers се намират на многораменно предно/напълно независимо задно окачване, като автомобилите R/T и Scat Pack разполагат с еднотръбни амортисьори. За Scat Pack има „track pack“ (продължавате ли?), който получава фантастични адаптивни амортисьори с двоен клапан. Много режими са налични и в двата автомобила, включително „поничка“, „дрифт“, „заключване на линия“, „контрол на стартирането“ и „подготовка за състезание“. Доста разбираемо. „Почти перфектно“ разпределение на теглото също.
Което, разбира се, ни води към каросерията на новия Charger и изглежда, че Dodge е изкопала духа на своите по-ранни мускулни коли по-дълбоко от всякога. Той се признава за такъв, като казва само как „избягва излишъка“ и взема своите примери „от чистите, вечни линии на своите предшественици“.
Този ръбест преден капак се спуска надолу в предна решетка с прав ръб и предна настройка „R-Wing“, което според Dodge е връщане към оригиналния дизайн на Charger и начин за осигуряване на по-добър въздушен поток. Това е подходящо заплашителна рамка за широк, сравнително прост силует, който се връща към вече познатата задна конфигурация, пълна с „огнен пръстен“ LED задни задни светлини. Можете да изберете стъклен покрив в цяла дължина, ако желаете.