Mercedes-AMG CLE 53 Coupe ….и има шестцилиндров двигател с двойно турбо, а не четири

Страхотно изглеждащо нещо, нали? Това е важно, както ще видим. Но първо малко за самия CLE. Сигурно ви е подминало. Той замени както C-Class купето, така и E-Class купето преди няколко месеца, оборудван с набор от обикновени меки хибридни бензинови двигатели и дори дизел или два.

Но очевидно Mercedes нямаше да го остави там. Излизащото C-Class купе породи едно от любимите ни AMG-та, C63 S купе, допълнено с двойно турбо V8 с 503 к.с. Разтърси се. И сега… е, сега има надежда.

Автомобилът, който разглеждате, е новият Mercedes-AMG CLE 53. Под капака му се намира 3,0-литров редови шестак с мек хибрид, развиващ 443 к.с. Това е там за първоначална реакция, забавяне на рязане и също така позволява на изпускателния вентилатор да бъде по-голям, защото не е необходимо да реагира толкова силно и бързо. Налягането на форсиране се повишава от 1,1 до 1,5 бара.

Включен е малък електрически мотор, доставящ до 23 к.с. и 151 lb ft, който не само помага с мощността, но подпомага рекуперацията, плаването и стоп-старт.

Съчетан с деветстепенна автоматична скоростна кутия, CLE 53 ускорява от 0 до 100km в час за 4,2 секунди и ограничена максимална скорост от 249км в час. Изберете AMG Driver’s Pack и той се изкачва до 431км в час.

Включени са и много други технологии: 4WD и 4WS с до 2,5 градуса на завиване, адаптивни амортисьори и огромна възможност за конфигуриране чрез системата AMG Dynamics. Можете дори да деактивирате предния мост за пълен режим Drift.

И не изглежда ли страхотно с тези издути арки? Те са изпъстрени с 58 мм отпред, 75 мм отзад и придават на 53 позиция, невиждана от, е, това C63 S купе.

Което ни насочва към основната точка. Не полагате всички тези усилия за 53. Това е значката за производителност от среден клас на Merc. Правите това само ако ще правите и 63. C63 Coupe с подобрен туин турбо редови шестак? Знаеш ли, като BMW M4?

Звучи добре нали? Очевидно няма коментар от страна на Merc в момента, но след като си изгори пръстите с лошо приетия четирицилиндров седан C63, това би бил добър начин да се поправи.

Но това е всичко за в бъдеще. Да се ​​надяваме. Засега ви даваме CLE 53 – сигнал, че AMG се връща на пътя.