Продажбите и доставките са готови за Polestar. Производителят на електромобили отчете общи приходи от 2,5 милиарда долара през 2022 г. и достави общо 51 491 превозни средства през миналата година – увеличение съответно с 84 и 80 процента.
Polestar несъмнено беше щастлив да обяви тези цифри.
Приходите са се увеличили с повече от един милиард долара в сравнение с финансовите резултати за 2021 г. Според автомобилния производител плюсът се дължи главно на по-високите продажби на автомобили Polestar 2, тъй като компанията продължава да се разширява на пазарите. Производителят на автомобили вече има 158 локации в 27 държави, в сравнение със 103 локации в 19 държави в края на 2021 г.
„Излязохме от 2022 г., като надхвърлихме нашата цел от 50 000 доставки, нараснали приходи над 80 процента и с повишена ликвидност“, казва главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат. „Нашият бизнес ще продължи да набира скорост през годината, когато започнем да произвеждаме Polestar 3 – и с Polestar 4 в началните блокове.“
През януари компанията съобщи, че е надхвърлила целта си за доставки за 2022 г., доставяйки 51 500 EV миналата година.
Около 21 000 от тях бяха предадени на клиенти през четвъртото тримесечие на миналата година. Въпреки това, поради проблеми с веригата за доставки и блокирането на Covid в Китай, Polestar намали своите прогнози за продажби за 2022 г. през май от първоначалните 65 000 на 50 000 единици.
За тази година Polestar се надява да продаде около 80 000 автомобила – приблизително 60 процента повече от 2022 г. Продажбите ще се движат от model 2, но model 3 също ще бъде пуснат тази година – поне на някои пазари. Първоначално ще се произвежда в завода на Volvo в Чънду, Китай, от средата на 2023 г., така че доставките да започнат през Q4/2023. От 2024 г. производството ще започне в завода на Volvo в Риджвил в американския щат Южна Каролина. Polestar очаква първите доставки от този завод около средата на 2024 г. и оттогава ще доставя автомобили Polestar 3 в Северна Америка и „други пазари“ от завода в САЩ.
Разходите за научноизследователска и развойна дейност са намалели с 27 процента на годишна база. казва, че това отчасти се дължи на липсата на амортизация на 1. Въпреки че спадът беше компенсиран от инвестициите в нови технологии и превозни средства. Производителят на автомобили преобразява своя Polestar 2 за новата моделна година, например. Това включва нови двигатели и по-мощни батерии.
Оперативната загуба обаче също е нараснала с 29 на сто. Това означава, че не е нараснал толкова значително, колкото през 2021 г., но все още поставя производителя на автомобили на червено. От друга страна, коригираната оперативна загуба е намаляла с 8% на годишна база.