C63 ще запази четириместния хибрид, но AMG има по-големи планове за електрификация
Скорошни спекулации предполагат, че Mercedes-AMG планира да се откаже от четирицилиндровия хибрид на новия C63 . Не е. Харесва ви или не, това е тук, за да остане.
Говорейки пред TopGear.com, Майкъл Шийбе, главен изпълнителен директор на AMG, каза: „Знам, че в града се говори за „защо изхвърлихте V8 от тази кола?“. Но ние искаме да сме много, много прогресивни, когато става дума за технологии. И ние сме убедени в концепцията за хибридизация, там ще останем с четирите цилиндъра.
„Ние вземаме предвид какъв е целевият пазар? Така например китайският пазар не е много силен по отношение на купета, но е много силен по отношение на седани.“ С други думи, AMG продава повече седани C63s в Китай, отколкото в Европа, а китайците прегръщат електрификацията и нямат нашата привързаност към V8.
„Ще убедим ли всеки любител на V8 в концепцията [C63 hybrid]? Не мисля така. Но в същото време спечелихме много, много нови клиенти, които не бихме направили с V8.”
И така, как да поддържате Европа доволна? На път е CLE 53 с редови шестак с двойно турбо. И така, има ли повече място за глава в този 3,0-литров двигател, за да изтръгне повече производителност? „Ще видим дали ще има още продукти с този двигател. Пазарът в САЩ играе голяма роля за тази кола. И тук шестцилиндровият двигател е важен.” Насърчаващи неща. Въпреки това редовият шест е подпис на BMW – може ли това да е AMG, който се хвърля към югуларния M4?
Ще разберем след време. Засега Schiebe има желание да говори за електрификация и първата изцяло електрическа кола на AMG. „Ще пуснем нашата кола до средата на десетилетието и ще имаме високопроизводителна батерия и високопроизводителна задвижваща система. И това ще бъде нещо, което ние специално разработваме само за AMG.”
С други думи, първият EV на AMG няма да бъде пренастроен EQE. Това ще бъде изцяло нов продукт, изграден върху изцяло нова платформа, с кодово име AMG A. „Толкова е важно да се справяме в този сегмент, да изпълняваме нашите обещания и това, което искаме да поддържаме, а именно производителност. Трябва да сме малко нервни. AMG означава динамика на шофиране, трябва да имате това усещане, което AMG осигурява. Така че със сигурност ще изпълним и този.”
Можете ли да направите всичко това и да го направите да тежи по-малко от два тона? „Зависи, не искам да ви казвам какви ще бъдат целите ни за тегло за тази кола. Но леката работа е интензивна задача. Работа, която включва и екипа на Mercedes от Формула 1. „ Ние сме в постоянен обмен с тях. Те имат много повече, позволете ми да го нарека „ракетна технология“, която можем да използваме в нашите коли.“
Но не виждате ли някакви големи печалби в технологията за батерии, които да се спускат през следващите пет години? „Не съм казал това.“