2023 A6 е типичният луксозен седан на Audi, включващ кабина, пълна с технология, която е експертно сглобена с първокласни материали. Моделите, носещи обозначението 45, се задвижват от четирицилиндров двигател с турбокомпресор; задвижването на всички колела е стандартно, както и осемстепенният автоматик. Моделите от серия 55 на A6 идват с мощен V-6 с турбокомпресор с 335 к.с., но тази кола не е спортен седан. Управлението на A6 е компетентно, но хладно отдалечено, осигурявайки по-спокойно возене в сравнение с по-фокусирани върху производителността конкуренти като Mercedes-AMG E53 или Maserati Ghibli. A6 е по-естествен съперник на други автомобили със среден клас като BMW 5-series и Mercedes-Benz E-class. Стилът на A6 може да се стори на някои стабилен, така че Audi предлага fastback A7 с по-смела визия на fastback; разглеждаме този модел отделно.
Преглед
Какво е новото за 2023 г.?
Средноразмерният луксозен седан на Audi е по същество непроменен за 2023 г. Неговият стил, задвижване и настройка на шасито са пренесени от миналогодишния модел. Пакетът Convenience на базовите модели Premium вече включва адаптивен круиз контрол, докато най-високата линия на оборудване Prestige получава функция за дистанционно паркиране като стандарт. Този модел вече може да бъде поръчан и с тапицерия от черен велур.
Бихме препоръчали нивото на оборудване Premium Plus 55 от средния клас със стандартния V-6 двигател с турбокомпресор. Освен плавния и силен двигател, този модел включва много функции, които купувачите на луксозни стоки ще намерят за изкушаващи, като аудио система Bang & Olufsen, подложка за безжично зареждане на смартфон, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата и 360-градусов екстериор -камерна система. На всичкото отгоре бихме предложили пакет Executive, който включва електрически капак на багажника, многоцветно вътрешно осветление, четиризонов автоматичен климатроник, отопляеми задни седалки и вентилирани предни седалки.
Двигател, трансмисия и производителност
Двете задвижвания на A6 – 2,0-литров четирицилиндров с турбокомпресор с 261 к.с. и 3,0-литров V-6 с турбокомпресор с 335 к.с. – са повече от достатъчни, за да теглят този седан от среден размер из града без излишно напрежение. И двете задвижвания използват хибридна технология с 12- или 48-волтов стартер/алтернатор, който управлява системата за стоп-старт на двигателя и друго спомагателно оборудване. Седемстепенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела Quattro са стандартни. V-6 осигурява много тяга за сливане и преминаване по магистралата: на нашата тестова писта той се зарежда от нула до 60 mph само за 4,8 секунди. Въпреки този бърз резултат, той не е достатъчен, за да изпревари ключовите си конкуренти, BMW 540i xDrive и Mercedes-Benz E450 4Matic. 540i успя да измине 4,5 секунди, докато Benz го направи за 4,6. Благодарение на абсорбиращата си возия A6 се представя по-добре като луксозен автомобил, отколкото като спортен седан. Наслаждавахме се на неговото балансирано управление и прецизно управление, но никога не се чувствахме напълно ангажирани, когато атакувахме криволичещи участъци от пътя.
Икономия на гориво и MPG в реалния свят
A6 спечели прилични оценки за икономия на гориво от EPA и изборът на V-6 спрямо турбо четирицилиндровия двигател не е кой знае какъв компромис в отдела за ефективност. Четирицилиндровият A6 получи магистрален разход от 32 mpg, което е само с три повече от V-6. Въпреки това, нашето V-6-задвижвано тестово превозно средство успя да постигне впечатляващите 32 mpg по време на нашия тест за разход на гориво по магистрала от 200 мили. Този резултат го поставя пред Benz (30 мили на галон) и BMW (31 мили на галон), но зад über-ефективния Lexus ES350, който успя да постигне невероятните 39 мили на галон в същия тест. За повече информация относно икономията на гориво на A6 посетете уебсайта на EPA.
Интериор, комфорт и товар
Интериорният дизайн на A6 е елегантен, модерен и добре съставен от материали с отлично качество. Мека кожа украсява седалките и подлакътниците, богато изглеждащо дърво и метални облицовки с никелово покритие са приложени с вкус към таблото и вратите, а по-голямата част от вторичните контроли на A6 – климат, режим на шофиране и т.н. – се управляват от голямо докосване -чувствителен панел под основния дисплей на информационно-развлекателната система. Подобна система се използва в луксозния седан A8 и кросоувъра Q8 и въпреки обичайното ни недоволство относно поемането на управлението на сензорния екран, тя работи добре и осигурява задоволителна хаптична обратна връзка. Големият багажник и лесните за сгъване облегалки на задните седалки правят A6 страхотен за превоз на товари. Побираме шест от нашите ръчни куфари в багажника, който свързва както E450, така и 540i. Audi предложи много повече пространство от всеки от тези двама със сгънати задни седалки, като успя да побере 20 кутии; Бенцът имаше 18, а БМВ 16.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Познатият MMI инфотейнмънт интерфейс на Audi получава голямо обновяване в тази итерация на A6. Той вече не използва контролер с щракащо колело на централната конзола, но предлага преконфигурируеми менюта, така че потребителите да могат да персонализират оформлението на началния екран според вкуса си. 10,1-инчов дисплей, навигация, Apple CarPlay, Android Auto и вграден Wi-Fi са стандартни; всички модели разполагат и с дигиталния дисплей на Audi Virtual Cockpit. Аудиосистема с 10 високоговорителя е стандартна, но бихме препоръчали настройката с 16 високоговорителя Bang & Olufsen, която е стандартна за моделите Premium Plus и Prestige.