Слуховете са верни. Audi въвежда имената на своите модели в нов ред. За тази цел нечетните числа ще бъдат запазени за двигатели с вътрешно горене, а четните – за тези с електрическо задвижване. И германският производител на автомобили планира модел под Q4 e-tron.
„Наследникът на днешния A4 ще се нарича A5, а днешният A6 ще се нарича A7. След това A4 и A6 ще бъдат електрически“, каза изпълнителният директор на Audi Маркус Дюсман пред германското списание Auto Bild. Audi обаче възнамерява да запази името e-tron за електрически превозни средства. „В Audi e-tron означава 100 процента електрически и е утвърден термин. Искаме да се придържаме към това“, добавя техническият директор на Audio Оливър Хофман.
Duesmann също потвърждава плановете си за нов модел под Q4 e-tron. Следвайки логиката на Audi, това трябва да се казва Q2 e-tron или A2 e-tron. Audi преименува електрическия SUV, известен преди като e-tron, на Q8 e-tron.
През втората половина на 2023 г. базираната в Инголщат компания ще представи Q6 e-tron, първия си модел, базиран на премиум платформата Electric (PPE). Въпреки това, подобно на своя PPE модел Porsche Macan, Q6 e-tron няма да бъде доставен през 2023 г., както беше първоначално планирано, а по-скоро през 2024 г., обясни наскоро главният изпълнителен директор на VW Group Оливър Блуме.
Според Duesmann, Audi планира да пусне повече от 20 нови модела и ревизии на модели до 2025 г., повече от десет от които ще бъдат електрически. „Това ще бъде най-голямата моделна офанзива в историята на компанията“, казва Дюсман.
Шефът на Audi обаче също потвърждава, че автомобилният производител все още не е готов да се сбогува с двигателя с вътрешно горене. Според него „най-добрите модели двигатели с вътрешно горене тепърва предстоят“ и компанията работи върху нова платформа за двигатели с вътрешно горене. „От 2024 г. ще пуснем и специфична платформа за двигатели с вътрешно горене за нашето последно поколение нови двигатели с вътрешно горене успоредно с новите електрически модели“, казва Хофман.