Audi ще достави софтуер 3.2 за Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron от моделната година 2023 нататък и ще актуализира всички по-стари автомобили до този софтуерен статус. Обявените функции включват Plug&Charge, бъдещи актуализации по въздуха и увеличен капацитет за зареждане с постоянен ток.
Audi се позовава на софтуерната актуализация 3.2 като предоставяща функции с „висока ежедневна полезност“. За точния обхват на актуализацията трябва да се направи разграничение на колко точно години е превозното средство. Моделната година 2023, т.е. с дата на производство от календарна седмица 35/2022, вече има тази актуализация.
Превозните средства MY-2022 с дата на производство от календарната седмица 08/2022 вече бяха доставени със софтуер 3.0 или 3.1 – според съобщенията те имат функции като оптимизирана DC мощност на зареждане до 135 kW или опция за определяне на предпочитан прозорец за зареждане (напр. при по-евтини цени през нощта). С актуализациите 3.2 тези превозни средства получават функцията Plug&Charge, възможност за OTA актуализации и нов дизайн за фона на екрана на MMI.
Всички по-стари Q4 e-tron с дати на производство преди календарната седмица 8/2022 г. ще получат допълнителни функции, които вече имат по-новите автомобили. Те включват захранването за зареждане с постоянен ток, споменато по-горе, „функция за защита на батерията“ за нежно зареждане до 80 процента SoC, дистанционно управление на процеса на зареждане и часовете на заминаване в колата или чрез приложението „myAudi“ и интегриране на Amazon Alexa гласов асистент. Освен това водачите могат да създават лични потребителски профили и да планират маршрути в приложението „myAudi“, които да изпращат до навигационната система в автомобила.
Освен това Audi са подобрили зареждането. По време на предварителната подготовка с таймера за заминаване енергията, необходима за отопление на купето през зимата, вече не се черпи от акумулатора на автомобила, ако е възможно. Ако автомобилът е свързан към стенна кутия или обществена зарядна станция, енергията от външния източник се използва за предварително загряване. Новият софтуер също така оптимизира консумацията, като използва преработена система за управление на топлината, която настройва батерията в зависимост от външната температура и нивото на зареждане.
Audi пише, че дилърите ще информират съществуващите клиенти на превозни средства с версия на софтуера 3.1 или по-стара „индивидуално“ в рамките на това тримесечие за това как да продължат с актуализацията. Това обаче не означава, че е възможна незабавна актуализация: „За да се избегнат времената на изчакване, софтуерните актуализации ще се прилагат по региони и на няколко вълни“, така че автомобилният производител.