Audi A5 е елегантно изглеждащо купе с добре направена кабина и прилична информационно-развлекателна система. Тази кабина също е малко разумна, имайте предвид, а BMW Серия 4 е по-забавно за шофиране
Какво е добро
1. Обръща глави навсякъде
2. По-практични от алтернативите
3. Икономична гама двигатели
Какво не е толкова добро
1. BMW Серия 4 е по-забавно
2. Мрачен интериор за гледане
3. Някои опции са скъпи
Audi A5 добра кола ли е?
Ако искате купе, което изглежда шикозно, елегантно и се усеща като истинска кройка отгоре, Audi A5 е добро място да започнете. Ще откриете, че е малко по-просторен от подобните на Mercedes C-Class Coupe отвътре, но ще трябва да платите допълнително, ако искате всичките му високотехнологични звънци и свирки.
Купетата са автомобили за хора, които преместват приоритетите си, за да имат стил и производителност над пространството и икономичността. Тези, които се радват да бъдат гледани или гледат себе си, отразени в прозорците: „Да, все още го разбирам“. За съжаление, макар че тънката каросерия на Audi A5 се предлага с няколко по-агресивни гънки от сравнително тежкото A4, неговият разумен интериор изглежда почти абсолютно същият.
Това обаче не е непременно лошо нещо, когато става въпрос за качество. Кабината на Audi A5 е украсена с изобилие от мека на допир пластмаса и повърхности от полиран метал, така че да се усеща прекрасно и изискано. Не притежава уау фактора на интериора на C-класата, но все пак е прекрасно място за сядане.
Чувства се особено така, като се има предвид, че системата Virtual Cockpit на Audi е стандартна. Това заменя старомодните аналогови циферблати със супер остър екран, който изглежда страхотно и може лесно да се персонализира.
Централният екран на Audi отнема малко повече време, за да се справите с този в BMW Серия 4, но останалата част от кабината на A5 е разумно разположена и лесна за използване.
Audi прави някои много висококачествени интериори, но ако искате малко пица, изберете C-Class Coupe вместо това
Няма да имате проблеми и да се чувствате удобно, защото седалките на A5 са хубави и поддържащи и се предлагат с много настройки. Нещата отзад обаче не са толкова добре. Като начало вашите пътници трябва да се промъкнат през празнина зад предните седалки и ще се борят за място, ако са високи около шест фута. Все пак има достатъчно място за няколко деца да се опънат.
Нещата са еднакво тесни, ако трябва да опаковате много голям багаж в багажника – но това може да се очаква в едно стилно купе. Ще намерите повече място в BMW и Mercedes, но поне в Audi има място за изключително важен комплект стикове за голф.
Ако ще се разхождате предимно нагоре-надолу по магистралата, 2,0-литровият дизелов двигател 40 TDI на Audi A5 е плавен и икономичен избор. Това каза, че няма да предизвика толкова голяма усмивка на лицето ви, колкото BMW Серия 4 по завит селски път.
Ако повече се интересувате от безопасността, отколкото от спорта, Audi A5 ще ви покрие. Предлага се с автоматично аварийно спиране и круиз контрол като стандарт и можете да се откажете за някои по-усъвършенствани системи за подпомагане на водача, които дори ще управляват вместо вас в натоварен трафик.
Всички тези характеристики добавят справедлива част към цената, но Audi A5 все още е стилно първокласно купе, което си заслужава да бъде разгледано. Вижте нашите оферти за Audi A5, за да видите колко можете да спестите от едно.
Колко струва Audi A5?
Audi A5 има RRP диапазон от 90 000 лв. до 110 000 лв..
Нашите най-популярни версии на Audi A5 са:
Версия на модела carwow цена от
35 TFSI Sport 2dr S Tronic £37 773 Сравнете офертите
Алтернативите на Audi A5 включват Mercedes-Benz C-Class Coupe, който започва от над £42 500, и BMW 4 Series от почти £42 000.
Базовият Audi A5 се предлага с бензинов двигател със 150 к.с., който е с по-малка мощност в сравнение с бензиновите двигатели със 184 к.с., монтирани на основните версии на C-Class Coupe и Series 4. Също така си струва да се отбележи, че BMW Серия 4 е сравнително нов автомобил с по-свеж дизайн от алтернативите.
Ефективност и комфорт при шофиране
Audi A5 предлага спортно шофиране и отзивчива скоростна кутия, въпреки че не е толкова удобно като седана A4, на който е базирано, нито толкова забавно за шофиране като BMW Серия 4
В града
Audi A5 е базирано на A4, само че е по-спортно и усещате неравности повече, отколкото в седана, въпреки че в никакъв случай не е разтърсващо. Дори с по-твърдото окачване, тихата кабина и стандартната автоматична скоростна кутия с плавно превключване означават, че получавате преобладаващо усещане за комфорт, когато шофирате A5 в града.
Има много други неща, които да харесате, като седалка и волан, които предлагат добра степен на регулиране, така че независимо дали сте дребен или висок, няма да имате проблеми да заемете удобна позиция за шофиране. Видимостта също е добра за купе, което прави живота по-лесен, когато излизате от кръстовища и паркирате.
И паркирането на A5 е лесно. Всички модели се предлагат с предни и задни сензори за паркиране, както и камера за заден ход като стандарт, а добре претеглените контроли на Audi улесняват плавното плъзгане на позиция. Страничните огледала също се сгъват спретнато, когато сте паркирани, така че е по-малко вероятно да се повредят от преминаващи автомобили.
Искате ли да направите проникването в тесни пространства още по-лесно? Тогава помислете за пакета Comfort, който добавя 360-градусова камера, която ви дава птичи поглед
изглед на колата на пътя, така че е по-малко вероятно да ожулите колелата си в бордюри. Също така е удобно, когато преговаряте за ограничители на ширината.
На магистралата
Audi A5 се чувства като у дома си на магистралата, където е тиха и релаксираща кола, а дизеловите модели имат много възможности за изпреварване. Обратно, базовият 35 TFSI със 150 к.с. трябва да се работи усилено, за да постигне бърз напредък, въпреки че автоматичната скоростна кутия поне превключва бързо на по-ниски предавки.
Круиз контролът се предлага стандартно, така че A5 може да поддържа зададена скорост, без да се налага да държите крака си на газта. Изберете пакета Driver Assistance Pack – Tour на стойност £2700 и вашият A5 може сам да ускорява, спира и управлява на магистрала и в опашки от трафик.
По криволичещ път
Audi A5 се справя със завои и каросерията не се накланя, дори когато завивате бързо, неговите двигатели и скоростни кутии реагират бързо и се движи толкова бързо, колкото някога наистина имате нужда от кола, въпреки че версиите с предно задвижване се въртят колелата им лесно на мокро. Ако намирате това за досадно, винаги можете да изберете quattro задвижване на четирите колела, което ви осигурява много сцепление дори на хлъзгави пътища.
Която и версия да изберете, A5 не се чувства толкова пъргав и пъргав за шофиране като BMW Серия 4 и не е толкова удобен. Както BMW Серия 4, така и Mercedes C-Class Coupe са със задно задвижване и следователно се чувстват по-привлекателни.
Пространство и практичност
Audi A5 има интериор, който е практичен за купе, и докато дизайнът е малко скучен за спортен автомобил, той е функционален, лесен за използване и много солидно изграден
Да се чувствате комфортно в Audi A5 е лесно, защото има волан, който се движи на височина и обхват, и седалка на водача, която може да се настрои високо или ниско и да се плъзга далеч назад върху плъзгачите си за високи шофьори. Стандартно получавате и четирипосочна електрическа лумбална настройка, за да можете да увеличите опората за гърба при дълги пътувания. Самите седалки са изработени от комбинация от истинска и синтетична кожа – ще ви е трудно да разберете коя е коя – и те са по-лесни за поддържане чисти от тъканта, която ще намерите в по-евтините алтернативи.
И добрите новини продължават да идват, когато започнете да търсите по-малки места за съхранение. A5 има кошчета за врати с прилични размери, кубче под централния подлакътник с безжично зареждане за вашия телефон, голяма жабка и няколко поставки за чаши, поставени в централната конзола.
Междувременно напускането на информационно-развлекателното колело за превъртане на Audi (повече за това след минута) означава, че сега получавате бонус място за съхранение с капак, където беше – това е идеалното място за съхранение на ресто.
Пространство на задните седалки
Audi A5 се чувства тясно отзад за възрастни. Получавате по-малко място за коленете в сравнение с BMW Серия 4, въпреки че пространството за главата е приблизително същото, а по-големите задни прозорци на Audi го правят малко по-проветриво.
Въпреки това вратите на Audi не се отварят толкова широко, колкото на BMW, така че е по-трудно да поставите детска седалка отзад, има по-малко място за маневриране и ще трябва да плъзнете предната пътническа седалка напред, за да поставите голяма детска седалка . О, и късмет да не загубите подвижните пластмасови капаци за Isofix стойки.
Багажно пространство
Audi A5 има 455-литров багажник, което означава, че е малко по-голямо от BMW Серия 4 и значително по-голямо от багажника на Mercedes C-Class Coupe – това означава, че Audi може да поеме седем ръчни чанти с място за меки чанти.
Добре, значи трябва да повдигнете багажа над значителна товарна ръба, но същото важи и за алтернативите на A5, а големият отвор на багажника на Audi компенсира ръба. Освен това получавате удобни функции като връзки за багаж, две мрежести кутии отстрани на багажника и няколко куки за пазарски чанти.
Междувременно задните седалки се спускат, като дръпнете няколко лоста в багажника, за да разкриете общ капацитет от 980 литра.
Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
Всичко е добре събрано вътре, въпреки че някои от технологиите показват възрастта на A5 спрямо по-новите модели на Audi
Както беше отбелязано по-рано, когато Audi обнови A5, той отказа управлението на въртящото се колело на стария модел в полза на информационно-развлекателната система със сензорен екран.
Той е относително лесен за управление, защото менютата му са организирани в плочки, които са лесни за натискане, когато шофирате, въпреки че не получавате същата хаптична обратна връзка, която получавате в по-новото Audi A6 – екранът му вибрира, когато натиснете бутон така че да знаете, че сте го натиснали.
Централният дисплей на A5 има висока разделителна способност, която прави сателитните изображения на Google Maps наистина изпъкващи и можете да увеличавате и намалявате, като щипнете като екрана на вашия смартфон, въпреки че не е толкова отзивчив като екрана на най-добрите смартфони.
Собствените гласови команди на Audi също не са толкова добри, колкото получавате на телефона си, но всъщност няма значение, защото винаги можете да използвате гласовата активация на телефона си чрез Apple CarPlay и Android Auto. Те отразяват дисплея на телефона ви върху големия екран на автомобила, така че можете да използвате приложения като Waze и Spotify безпроблемно, въпреки че за разлика от вградената сателитна навигация, не можете
излъчете картите на вашето приложение върху брилянтния екран на виртуалния кокпит, намиращ се зад волана на мястото на аналоговите циферблати.
„Безпроблемно“ е добър начин да се опише постоянното качество на кабината на Audi – много е добро с мека на допир пластмаса, използвана навсякъде, и зони като централната конзола се чувстват много солидни. Това компенсира факта, че Audi не е толкова стилно отвътре, колкото Mercedes-Benz C-Class. Проблемът е, че BMW Серия 4 се чувства по-солидно и от двете.
По отношение на свързаността, както и безжичното зарядно устройство под предния централен подлакътник ще намерите USB-C гнездо за зареждане, докато централната конзола има стандартен USB щепсел и 12V контакт.
Естествено най-ефективни са дизелите. Базовият 35 TDI със 163 к.с. ще върне икономията на гориво от 50 мили на галон, но 40 TDI с 204 к.с. е почти толкова добър по отношение на горивото, идва с quattro задвижване на четирите колела, монтирано като стандарт и е значително по-бърз с 0-60 мили в час за 6,9 секунди.
Като каза всичко това, двигателят, който най-добре подхожда на A5, е бензиновият 40 TFSI 204 к.с. Той е по-гладък от дизелите, звучи по-приятно и има искрящ естетичен характер, който повече отговаря на спортен автомобил като този. Той ускорява от 0-62 мили в час за 7,1 секунди, но все още може да се върне до 41,5 мили на галон.
Най-добрият в гамата 265hp 45 TFSI се предлага с монтирано quattro задвижване на четирите колела, което му осигурява отлично сцепление извън линията, за да ускорява от 0-60mph за 5,5 секунди. За разлика от това, бензиновият 35 TFSI със 163 к.с. е твърде бавен, за да бъде истински спортен.
Разходите за пътен данък за една година за A5 варират от £190 за модела 35 TDI до солидните £585 за 40 TFSI бензин – странно, той е една група над по-мощния 45 TFSI, който струва £230.
Безопасност и сигурност
Audi A5 получи оценка от пет звезди за безопасност от Euro NCAP, когато беше тествано през 2015 г., но оттогава тази оценка е изтекла. В резултат на това можете да очаквате BMW Серия 4, което спечели пет звезди при по-строгия режим на тестване през 2019 г., да бъде значително по-безопасно.
Като каза това, Audi идва със стандартен комплект за безопасност, който включва автоматично аварийно спиране и преден капак, който изскача, за да предпази пешеходците от твърдия двигател отдолу при сблъсък. Всички A5 се доставят със стандартна алармена система против кражба.
Надеждност и проблеми
Audi няма репутацията на надеждност, която може да се очаква от първокласна немска марка, а A5 е бил обект на шест изземвания. Те обхващат проблеми като изтичащи горивни релси, въздушни възглавници и обтегачи на предпазните колани, които не се задействат при злополука, прегряващи помпи на охлаждащата течност и сгъваеми куки за теглене, които не се фиксират на място. Ако купувате употребявани, ще има смисъл да проверите дали всички тези проблеми са разрешени при дилъра.
Всички Audi се предлагат с три години/60 000 мили гаранция като стандарт, която може да бъде удължена до пет години/90 000 мили гаранция за £1390.