Mercedes CLK не е пенсиониран, той е превъплътен като Audi A5 8T. Audi A5 8T, по-евтин Mercedes CLS. Audi A5 8T, A4 B8, който пропусна часовете за надеждност. И все пак какво направи A5 8T толкова популярно?

Пуснат през 2007 г. приблизително по същото време с iPhone на Стив Джобс и филма „300“, Audi A5 8T дойде като логично продължение на Mercedes CLK: Стилен автомобил с класическа форма на купе, способен да изминава големи разстояния с комфорт, не непременно скорост. Пуснато през 2007 г. във формата на купе и кабриолет, последвано през 2009 г. от версията седан-купе, Audi A5 8T бързо се превърна в популярен автомобил . И това е лесно за разбиране, Audi A5 8T е внушителна и красива кола дори през 2022 г. Това е кола, която е остаряла много добре и все още изглежда скъпа. Нещо повече, разликите с Audi A7 са минимални, което прави Audi A5 още по-добър избор. Освен това се предлага и с малки, 2-литрови двигатели.

Въпреки това, Audi A5 8T се появи по време на тъмен период в историята на Audi, когато колите имаха повече проблеми. Разбирам, че скъпата кола никога няма да бъде евтина за поддръжка, но бихте очаквали поне минимална надеждност. Audi A4 B8 също не беше паметник, посветен на надеждността, но някак немците успяха да го направят още по-малко надежден.

И все пак, ако успеете да я запазите , ще получите страхотно изглеждаща кола дори през 2023 г. Както повечето коли на VW от 2010-те години, много зависи от конфигурацията двигател + скоростна кутия, която изберете. Просто зависи от това как поставяте отметки в полетата с опции.

Audi A5 8T двигатели


Бензин

  • 1.8 TFSI със 160, 170 и 177 конски сили – Базовият двигател в Audi A5 8T е може би и най-балансираният по отношение на производителност, надеждност и консумация. 160 конски сили е кодиран EA888 и има специфична ситуация, която ще разгледаме по-долу, докато 170 и 177 конски сили имат сериозни проблеми с разхода на масло. Те могат лесно да издухат до 1 литър на 1000 км, за модели с повече полеви опит от Deauxma.
  • 2.0 TFSI със 180 и 211 конски сили – По същия начин предното задвижване с 211 конски сили е EA888. Другите две версии са същите с висок разход на масло, но поне получавате съответна производителност.
  • 3.2 V6 FSI с 261 конски сили – По ирония на съдбата античният 3.2 FSI също е един от най-надеждните двигатели в Audi A5 8T. Двигател, доста подходящ за Touareg, Q7 и A8, старият FSI е колкото смел, толкова и надежден.
  • 3.0 TFSI от 272 и 333 конски сили – Прахосмукачка за пари, бензин, жени и глоби за КАТ. Въпреки че като цяло е надежден, този двигател не се поддържа евтино по никакъв начин.
  • 4.2 FSI с 350 и 450 конски сили – Идвайки под капака на Audi S5 и RS5, чудовищният 4.2 FSI е заимстван от Audi R8 и S6. Достоен за собствена статия.

Дизел

  • 2.0 TDI със 136, 143, 170 и 177 конски сили – Същият 2.0 TDI, използван от VW. Идва с технологията common-rail и се отървава от проблема със старата маслена помпа, но в замяна идва с лоша чувствителност към дизела, натрупване на сажди и проблеми с помпата за високо налягане. Също така маховикът се износва по-бързо от морала на кандидатстващия за първа работа студент. Като цяло, по-надежден двигател, отколкото беше преди, който се разваля по същия начин, по който Ricky Gervais прави всичко ново: рядко, но добро.
  • 2.7 TDI със 190 конски сили – Двигател с екзистенциална дилема. Малко по-мощен от 2.0 TDI и малко по-слаб от 3.0 TDI. Що се отнася до данъците, той се различава много малко от 3.0 TDI, така че ще е добре да изберете направо 3.0 TDI
  • 3.0 TDI с 241 конски сили – Двигател, закрепен към Audi A5 8T и A4 B8 само за забавление, този гигант е способен да тегли каквато и да е контрабанда, която имате. Добре е да знаете, защото имате нужда от много контрабанда, за да платите за инжекторите и синхронизацията.

Общи проблеми

  • Бензиновите двигатели с кодово име EA888, а именно 1.8 TFSI и 2.0 TFSI страдат от проблеми с разтягането на веригата за синхронизация. Ако не се смени, веригата скача и отива направо в двигателя, причинявайки повече щети от Фил Суифт във Flex Tape.
  • Подобно на BMW E39, дизелите 2.7 и 3.0 TDI имат проблеми със счупване на въртящите се клапи, падане във всмукателния колектор и двигателят понася повече щети, отколкото от Фил Суифт във Flex Tape.
  • Точно като Mercedes CLK, Audi A5 8T идва с безколонни прозорци, придаващи вид на стъкло в едно цяло. Въпреки това, някои инженери бяха леко пияни, когато монтираха прозорците и те не се затварят 100% плътно. Преведено на английски, може да вали в колата ви.
  • Трансмисията е 4 вида на Audi A5 8T. За моделите с предно задвижване автоматичната скоростна кутия е CVT, с кодово име „Multitronic“, с прякор „Multitrauma“. Автоматична скоростна кутия, пълна с проблеми, които е по-добре да избягвате. След това има автоматична скоростна кутия S-Tronic, основно DSG на Audi. Маслото и филтърът трябва да се сменят на всеки 60 000 км или ще имате проблеми. Що се отнася до неизбежните проблеми, ще получите остеопороза… тоест ще имате проблеми с модула Mecatronic, който просто се променя, а не ремонтира. Автоматичната скоростна кутия Tiptronic се монтира на моделите Quattro и е с прилична надеждност, както и ръчната скоростна кутия.
  • Фаровете идват с LED технология със съмнителна надеждност. Скъпи и крехки, ще бъде много по-добре да изберете традиционни крушки, ако не искате да харчите стотици евро само за светодиоди.
  • Електрическите уреди от всякакъв вид са склонни да се запрашват като на парти на покрива. Звездата на шоуто е модулът MMI.
  • Фейслифт моделът от 2012 г. се предлага стандартно с електрическо серво управление. Освен факта, че се нуждае от много настройки, първо го закарайте на тест драйв и се уверете, че можете да живеете с електрическо управление.
  • Задното пространство е много тясно благодарение на извития покрив. Но вие имате Audi A5, така че нямате приятели, които да носите отзад. Всъщност вие изобщо нямате приятели. Защото хората ти завиждат, че имаш А5.
  • Дренажният канал под предното стъкло има навика да се запушва и ще изтече във вашия двигател, до ECU. Не е нужно да сте Айнстиен, за да разберете, че електричеството и водата не се смесват като тамян и хероин. Така че проверявайте канализацията от време на време.

Заключение


Както казах в началото, зависи много от избраната конфигурация. Ако изберете 2.0 TDI с ръчна скоростна кутия, тогава имате разумно надеждна, но мързелива кола. Ако се спрете на 1.8 TFSI с ръчна скоростна кутия, тогава имате сравнително спортна и сравнително надеждна кола (с изключение на бомбастичната консумация на масло). Всъщност това би била моята нискобюджетна препоръка за Audi A5 8T.

Ако вместо това трябва да се движите бързо, тогава 3.0 TDI или 3.0 TFSI са двигателите, които са най-подходящи за A5. От двата бих предпочел 3.0 TDI, тъй като той се вписва по-добре в мекия, внушителен и спокоен характер на A5. Ако искате спортен дух, вземете Audi TT. Ако ще пътувате на дълги разстояния със стил и комфорт, тогава ще получите Audi A5 8T.