Ааа, Audi Q5 8R, официалната кола на дамите които носчт ковени палта и стари хора с кожени шапки, които искат социален статус и нищо друго. Но колко добър е Audi Q5 8R като автомобил? Нека разберем в днешната статия.
Audi Q5 8R се появи през 2008 г. и замени Toyota Rav4 XA30.
Внимание!!! Това не е автомобил с висока проходимост !!!
Всъщност единствената причина, поради която Audi Q5 8R беше толкова успешен за VW, беше, че Audi Q7 беше твърде голямо за повечето шофьори. Това е така, защото обикновено тези, които могат да си позволят Q5, могат да си позволят и Q7. И VW веднага разбраха, че има пазар за по-малки SUV и/или кросоувъри, така че пуснаха VW Tiguan 5N и Audi Q5 8R приблизително по едно и също време. Ако Tiguan стоеше някъде по средата на хранителната верига, Q5 оценяваше конкуренцията отгоре. И не бяха нужни много усилия, за да се създаде Audi Q5 8R, по-голямата част от технологията беше взета от Audi A4 B8, Q5 от това поколение по същество е A4 B8 на кокили.
Audi Q5 8R или Audi A4 B8?
Audi A4 B8 печели по отношение на спортността, като е по-пъргав и по-близо до асфалта. Освен това A4 B8 може да се предлага и във вариант комби и може да побере повече новозакупени дрехи от търговския център. А A4 може да се предлага само с предно задвижване и косвено е по-евтино за поддръжка. Защото така или иначе 99% от Q5 на пътя няма да напуснат асфалта през живота си и всички двигатели на Q5 идват със задвижване на четирите колела Quattro, всички освен основния 2.0 TDI дизел.
Audi Q5 8R двигатели
Бензин
- 2.0 TFSI от 180, 211, 225 конски сили – Същият 2.0 TFSI, използван във VW групата , много мощен двигател, но страда от неудържане на масло и разходът на масло намалява до 1 литър на 1000 км . Очевидно тези цифри са в рамките на параметрите на Audi. Сериозно, дори не знаете дали разходът на бензин или масло е по-голям.
- 3.2 V6 FSI с 270 конски сили – Реликва от миналото, която получи системата FSI, старият 3.2 също празнува пенсионирането си под капака на Audi Q5 8R. 3.2 FSI е двигател, доста подходящ за Q7.
- 3.0 V6 TFSI с 272 и 355 конски сили – Точно както Кларксън удари Пиърс Морган, така и 3.0 TFSI удари 3.2 FSI през 2012 г. с пристигането на фейслифта. Впечатляващ двигател, ако се поддържа правилно, 3.0 TFSI с 272 конски сили нанася повече вреда, отколкото полза на компактното Audi Q5 8R. Но все пак е добре да знаеш, че можеш.
Дизел
- 2.0 TDI със 143, 150, 170 и 177 конски сили – Старият, класическият, вечният, древният 2.0 TDI продължава своето съществуване. Само при Audi Q5 8R получава комън-рейл версията веднага, без старите проблеми като вала на маслената помпа и остава само с проблеми с помпата за високо налягане и случайно замърсяване със сажди, ако се използва дизел по-съмнително отколкото покани за кафе в конферентната зала, направени от съученик от гимназията, с когото не сте разговаряли от 15 години и който има бизнес за вас. Като цяло надежден двигател. А, да, още нещо, двумасовият маховик има тенденция да излиза на почивка по-често, отколкото бихте искали.
- 3.0 V6 TDI с 240, 255 и 309 конски сили – Както при 3.0 TFSI, гигантският 3.0 V6 TDI причинява повече вреда, отколкото полза. Освен това идва с проблеми с инжекторите, водната помпа и ангренажните вериги, чиято смяна струва толкова много, че седнете и се чудите защо не сте взели Audi Q7 от самото начало. Ако фалирате, поне го направете със стил.
Хибрид
- 2.0 TFSI с 245 конски сили (211 конски сили газ + 54 електрически) – Вероятно проектирана само за това, хибридната версия може да изкара само 245 конски сили в комбиниран режим. Не разбирам тази кола. Ако искате хибридна версия, искате тя да бъде икономична и екологична. Опитайте това с 2.0 TFSI, за да карате икономично. По-вероятно е Vinne Jones да стане университетски професор, отколкото да намери цивилизован шофьор 2.0 TFSI.
Audi Q5 8R Общи проблеми
- Както при всеки VW през този период, има сериозни проблеми с DSG скоростната кутия, която в Audi се нарича Tiptronic. Обсъдихме по-подробно в статията за Golf VI, но по същество скоростната кутия има нужда от редовна смяна на масло и филтър на всеки 60 000 км, в противен случай The Vengaboys излиза от жабката и казва „Бум бум бум бум, искам двойно бум !”. Освен това модулът Mecatronic се разваля и не може да бъде ремонтиран, а само заменен с нов. Освен това Q5, различни от 4×4, имат страховитата скоростна кутия CVT Multitrauma, която е също толкова добра, колкото и развалената бира.
- Електрическите гремлини присъстват навсякъде в колата, от модула MMI до електрическите прозорци. Преди да купите кола, не забравяйте да проверите всички бутони и всички електрически неща.
- Като специфичен проблем за автомобили, оборудвани със система Quattro / 4 × 4, гумите трябва да бъдат идентични по марка, размер и износване. Ако тръгнеш с гуми с различни размери или марки, ще дадеш запетая на системата Quattro и тя ще умре преждевременно. Важно е да проверите това, преди да закупите Audi Q5 8R, защото по този начин ще можете да разберете дали колата е поддържана правилно или не.
Audi Q5 8R Заключение
Ако искате символ на статус на колела и няма да карате прекалено бързо, тогава Audi Q5 8R е по-добър избор от A4 B8. Защото тези два автомобила правят точно това: подчертават важността и ролята на статуквото. Особено Audi Q5 8R, който е висок автомобил, но който не е способен на офроуд. Да, ще пресече езеро и горски път, но той никога няма да свърши сериозна работа. Това е висока кола само за себе си, просто да погледнете нагоре към подземния паркинг на мола и ще видите естественото местообитание на Audi Q5.