В тази кратка статия ще обсъдим проблемите с въздушното окачване на Audi Q7, какви са причините и как тези проблеми могат да бъдат ефективно разрешени.

Какви са често срещаните проблеми с въздушното окачване на Audi Q7?
Най-честите проблеми с окачването на Audi Q7 са:

  • Q7 Провисване на ъгъла
  • Окачване на Q7 блокира в „Off Road“
  • Q7 Окачване наклонено на една страна


Как работи адаптивното окачване на Audi Q7?


Адаптивното окачване на Audi Q7 е система, която контролира височината на въздушното окачване и степента на затихване на амортисьора с помощта на соленоидно управление заедно с помощта на акселерометри и сензори за височина на возене.

Всички седемместни автомобили Q7 идват с адаптивно въздушно окачване като стандарт. Във всички останали модели въздушното окачване беше опция. Моделът S Line имаше малко по-твърдо адаптивно въздушно окачване Sport, което имаше по-ниска височина в сравнение с обикновеното адаптивно въздушно окачване.

Системата за въздушно окачване Q7 се състои от въздушни подпори в 4 ъгъла, въздушен компресор, резервоар/акумулатор за въздух, блок с електромагнитен клапан за разпределяне на въздушното налягане към подпорите и система за управление за управление на всичко това. Въпреки че интерфейсът за управление на адаптивното окачване би изглеждал различно между сравнимите SUV на групата Volkwagen, тази система споделя няколко компонента като въздушния компресор с SUV като VW Touareg и Porsche Cayenne.

Q7 Провисване на ъгъла

  • Ъгловото окачване губи клиренса след паркиране
  • В някои случаи и двете страни (лява и дясна) са загубили височина
  • При натискане на бутона за височина на возене височината не се променя; жълтата предупредителна светлина на окачването се появява, показвайки неизправност в регулирането на височината на возене; Зелената светлина на окачването мига

Основна причина за провисването на ъгъла на Q7:

  • Ако има загуба на височина на окачването въпреки правилно работещия въздушен компресор, тогава изтичането на въздух може да бъде следващото нещо, което трябва да подозирате.
  • Провисване на окачването, свързано с изтичане на въздух, обикновено се наблюдава, когато колата е паркирана за една нощ, а понякога дори за период от дни.
  • Тази грешка може да бъде потвърдена с помощта на инструмента за сканиране/диагностика на VCDS
  • Преди да започнете сканирането, изчистете всички кодове за грешки, които вече са били съхранени
  • Стартирайте автомобила и се опитайте да го повдигнете, като изберете опцията „Повдигане“.

Отстраняване на неизправности при провисване на ъглите на Q7: изтичане на въздушна пружина


Трябва да сканирате кодовете за грешки, докато окачването на автомобила се опитва да се повдигне. Това може да започне, като настроите окачването в режим „Повдигане“.
В случай на течове, системата открива и показва код за грешка 01583

  • Известно е, че въздушните пружини се износват и напукват на повърхността на гумената подложка постепенно след натрупване на пробег. Те обикновено издържат 70K до 80K мили в зависимост от употребата.
  • В превозно средство с голям пробег въздушните пружини биха били първото място за проверка за течове.
  • Напълнете въздушните пружини от двете
  • В инструмента за диагностика използвайте инспекция/тест „Настройка за пълнене с въздух/вентилиране“, за да напълните системата с въздух
  • Ако диагностичният метод не е възможен, тогава можете да херметизирате въздушната пружина през входа с помощта на външен въздушен компресор
  • След като напръскате разтвора със сапунена вода, изчакайте да видите дали има бели мехурчета от пяна, които остават на едно място дори след избърсване с пръст.
  • В случаите, когато течът е голям, вие дори чувате съскащ шум, идващ от мястото на теча, и можете да го локализирате на ухо.
  • След като се уверите, че наистина има теч, въздушната пружина трябва да се смени. Прочетете този раздел, за да научите съвети как лесно да смените вашата въздушна пружина Audi.


Отстраняване на неизправности при провисване на ъглите на Q7: изтичане на клапанен блок


DTC (диагностичен код за неизправност) ще се показва най-вече като:
“02250 – Деактивиране на функцията; Работен цикъл на клапана

001 – Горната граница е надвишена

Използвайте спрей със сапунена вода, за да откриете мехурчета във фитингите на въздушния конектор на клапанния блок

Използвайте спрей със сапунена вода, за да откриете мехурчета във фитингите на въздушния конектор на клапанния блок
Използвайте спрей със сапунена вода, за да откриете мехурчета във фитингите на въздушния конектор на клапанния блок

Ако има пукнатина или повреда в корпуса на клапанния блок, тогава той ще трябва да бъде сменен.

Ако има пукнатина или повреда в корпуса на клапанния блок, тогава той ще трябва да бъде сменен.
Ако има пукнатина или повреда в корпуса на клапанния блок, тогава той ще трябва да бъде сменен.

Окачване на Q7 блокира в „Off Road“

  • Само задно окачване, блокирано в „Off Road“ (максимална височина на окачването)
  • Контролът на окачването засенчва други опции за височина на возене и не позволява регулиране на височината на возене
  • Основната причина за блокиране на окачването на Q7 в „Off Road“:

Използване на VCDS диагностично сканиране за DTC
Най-често се появяват в тази ситуация DTC кодови номера 01400 и 02250

Кодът за неизправност 02250 сочи към клапанния блок на въздушното окачване като потенциален дефектен компонент
Отстраняване на неизправности Q7 Окачването е заседнало във високо положение

  • Вентилният блок разпределя въздушното налягане към отделните въздушни подпори и получава въздух от компресора
  • От симптома на задното окачване, което не може да се движи, възможно е клапаните, свързани към задното окачване, да не се отварят и затварят според инструкциите на системата за управление
  • Може да има 2 причини за това
  • Запушване на един или повече клапани поради вътрешна корозия
  • Електрическа повреда в клапанния блок, водеща до неизправност
  • Първото нещо, което трябва да направите, е внимателно да демонтирате и инспектирате всички съединителни фитинги на вентила към клапанния блок и да проверите за отлагания или корозия.
  • Ако е необходимо, сменете повредените отделни конектори на клапана
  • Направете тест за течове за всички съединители, като използвате разтвор на сапунена вода, само за да сте сигурни, че съединителите са фиксирани правилно и че никой от тях не е разхлабен.
  • Ако проблемът не е в запушването на конектора на клапана, тогава блокът на клапана ще трябва да бъде сменен

Q7 Окачване, наклонено на една страна

  • Въздушното окачване на Audi Q7 понякога кара колата да се накланя на една страна поради ежедневна употреба и износване на окачването.
  • Механизмът за саморегулиране на окачването не изравнява колата Равно, или с други думи едната страна (лява или дясна)
  • Височината на возене се регулира самостоятелно от системата за окачване при различна височина на возене в сравнение с противоположната страна.


Отстраняване на неизправности Q7 Проблем с наклона

  • Можете да разрешите проблема с накланянето с помощта на диагностичен инструмент, който включвате в OBD 2.
  • Във VCDS Изберете „Модул за управление“ -> „34- ниво на управление“ – „Опции“ -> „Достъп до защита“ и след това „Адаптиране“
  • За да получите достъп до модула за адаптация (калибриране), ще трябва да въведете кода за достъп на автомобила
  • Ще трябва да въведете височината на возене в 4-те ъгъла в софтуера, като започнете с въвеждане на „01“ като „номер на канала“ за „предно ляво“ окачване и след това щракнете върху „Прочетете“
  • Диагностиката показва референтните (фабрично зададени) стойности на всеки ъгъл
  • Ще трябва да въведете действителните стойности на височината на возене във всеки канал (ъгъл), измервайки от центъра на колелото до дъното на калника във вертикална посока
  • След това изпълнява програма, която ще се калибрира и коригира височините на всеки ъгъл до фабрично зададените стойности


Съвети за смяна на въздушните пружини на Audi Q7


Преди да свалите въздушната пружина за смяна, не забравяйте да освободите въздушното налягане от нея при клапанния блок, който се намира в долната част на автомобила близо до задната броня.

  • Освободете левия или десния клапан на въздушната пружина, като разхлабите конектора постепенно. Ако това стане внезапно, може да рискувате да повредите О-пръстените във фитинга на въздушния конектор.
  • Докато сменяте въздушната пружина, не забравяйте да отрежете частта от линията, която е била притисната или опъната в стария фитинг след разкачването. Причината е, че старата използвана част от въздушната линия може да се спука и да причини потенциален теч.

Професионален съвет:

  • Някои резервни маншони на марка за следпродажбено обслужване обикновено дават по-дълъг експлоатационен живот в сравнение с оригиналната резервна част за OE
  • Освен това някои резервни части за следпродажбено обслужване също се предлагат с доживотна гаранция вместо ограничена гаранция, предлагана от производителя


Съвети за възстановяване на компресора на въздушното окачване

  • Това важи за въздушното окачване от всички поколения
  • За да проверите за проблеми с компресора, трябва да го демонтирате и да проверите състоянието на буталото, цилиндъра и буталния пръстен.

Най-добрият начин на действие би бил да смените компресора, но по икономически причини можете също да опитате да използвате ремонтен комплект (бутални пръстени и 2 о-пръстена), за да възстановите компресора.

Опцията за възстановяване идва с рискове, тъй като може да има проблеми в компресора, различни от буталото и пръстените.

Заключение
В тази кратка статия обсъдихме различните проблеми с въздушното окачване на Audi Q7, какви са причините и как тези проблеми могат да бъдат ефективно разрешени.