AUDI TT 1999 СРЕЩУ AUDI TT 2023: КОЛКО СЕ Е ПРОМЕНИЛА ТАЗИ ИКОНА?

Ах, средата до края на деветдесетте години, време, когато публичният дискурс се съсредоточаваше върху…оптимизма за това, което може да донесе новото хилядолетие! 

Имаше частично нулиране, имайте предвид.И да, можете да видите, че това идва от един километър. Разкриването на концепцията TT Coupe през 1995 г. предвещава нова глава за марката . Преди този красив автомобил с две врати да се появи в полезрението. Audi-тата обикновено бяха много достойни, много уважавани коли, но не точно желани. 

Всичко това ще се промени.Когато американският дизайнер Фрийман Томас – под ръководството на тогавашния дизайнерски шеф на Audi Питър Шрайер – представи кола.Която следва… да, можете да видите, че това идва от една миля. Новият TT беше пълен с „Bauhaus“: по-малкото е повече, формата следва функцията. Знаете тренировката. 

Такъв беше приемът на тази кола – „възторжен“, обяснява Audi .И толкова чисти бяха нейните линии и форма, че беше осветена за производство и беше пусната в продажба почти непроменена от концепцията. Успешен автомобил и за Audi.През осемгодишния живот на автомобила са продадени 178 765 купета по целия свят, заедно с 90 773 TT Roadster. 

Но студените твърди числа не обясняват влиянието, което оказа върху останалата част от гамата и върху имиджа на Audi

И тук през 2023 г. – 25 години по-късно – няма спор, че това нещо все още изглежда фантастично. Това, което имаме тук, е 1999 1.8-литров турбо TT с 222 к.с. и малко над 200 lb ft въртящ момент, изпратен към предните колела чрез шестстепенна механична трансмисия. Подобно на линиите, които носи тази кола, това е много проста настройка. 

 Има повече подобрения в настройката на окачването му в сравнение с масивния му брат от 2023 г., .TT Mk1 диша малко повече с пътя, возията му е малко по-прощаваща. Въпреки че се чувства… плаващ, малко неясен, малко турбо-лаг. Има чувството, че не е напълно набрано, че е по-скоро булеварден, отколкото шампион от точка до точка.И това е… наистина много добре, всъщност. Като круизър е на място. 

Mk3? Чувства се много  набрано в сравнение със старите TT. Кормилното управление е няколко лиги по-директно.Окачването е малко по-твърдо . Но усещането за простота остава.Както в дизайна, така и в цялостното му поведение. Да, изглежда много по-гневен в изражението си в сравнение с оптимистичните очи на своя предшественик Mk1.Но чистите, непретрупани линии остават. 

Очевидно имаме слабост към старите купета от 90-те.А употребяван Mk1 TT би бил добра покупка. Смятаме, че този Mk3 ще остарее също толкова грациозно.Преди Audi да пренастрои моделната линия напълно за новата ера на електричеството и оптимизма/страха, който носи със себе си…