Неговият ореол завод в Мюнхен остава гъвкав към горива извън електрическите, като същевременно използва все повече AI.

BMW наскоро обяви последната си стъпка по пътя към пълна електрификация.А именно, че водещата фабрика в Мюнхен ще произвежда електромобили от 2027 г.

Въпреки това, чат с члена на борда на директорите Милан Неделкович потвърди, че новата поточна линия в процес на изграждане ще остане гъвкава към алтернативни горива. Не на последно място водород, път, който BMW продължава да изковава с флотилията си от прототипи на iX5 .

„Водородът остава важна алтернатива“, казва той. 

„Ето защо имаме флот от автомобили с водород, които тестват и защо работим интензивно върху по-нататъшното подобряване на технологията. Трябва да се обмислят алтернативи.Ето защо ние поддържаме нашите съоръжения гъвкави към водорода и към други технологии.

„Няма да инвестираме в технология с вътрешно горене, ако не идват нови двигатели с вътрешно горене.Но е от решаващо значение да останем гъвкави на производствената линия за всичко, което може да се случи.“

Новата зала за сглобяване ще бъде домакин на втория от новите  модели на BMW Neue Klasse. Седан, чийто дебют през 2026 г. идва година след SUV, който ще се произвежда в Унгария. Дали BMW символично е спасило четиривратия като по-чист, традиционен автомобил, за да излезе от родното си баварско място?

„Серия 3 се превърна в „продукт на Мюнхен“ и ние ще имаме тази нова лимузина от Neue Klasse тук, но това е съвпадение, което работи добре поради исторически причини“, усмихва се Неделкович.

„По същия начин нашата нова монтажна сграда не е заради Neue Klasse, а защото е оригиналната отпреди 100 години , така че имахме нужда от ново съоръжение. Така че защо да не го изградим и за новата технология? Полза е да обединим ново съоръжение и нова моделна линия.”

С известна неизбежност новото съоръжение ще се облегне повече на изкуствения интелект от всякога, но шефът на фабриката Питър Вебер ни уверява, че изкуственият интелект вече е използван много добре в Мюнхен .И че се използва за подкрепа, вместо да замени 7800 служители на завода.

„Много служители ще работят по 500 автомобила в рамките на смяната си“, казва той. „За да сме сигурни, че го правят с първокласно качество, от основно значение е всеки работник да знае своята процедура наизуст. Методите на обучение са най-решаващият фактор за постигане на качество.

„Нашите работници сега се учат да заваряват с помощта на добавена реалност. Преди да докоснат какъвто и да е метал, те научават техниката на оръжие и скоростта на процеса в AR среда. Веднага след като преминат в AR, те могат да свършат работата в действителност. Дигитализацията е голям лост за нашите хора да изпълняват работата си по най-стабилния начин.“

AI, казва той, се използва за осигуряване на качество на детайлите в BMW, от гарантиране, че техните значки са монтирани с микрометрична точност до перфектното залепване на антените на покрива.

„Вече сме внедрили повече от 70 качествени порта, базирани на AI“, казва Питър, „само като използваме стандартизиран хардуер и софтуер. Те познават най-критичните производствени процеси и търсят нашата подкрепа. Ако дадем на нашите роботи AI, те придобиват друго усещане. Това позволява на нашите транспортни роботи да маневрират по-безопасно.

„Наше основно убеждение е, че цифровизацията, включваща AI, е фокусирана върху подкрепата на нашите хора и нашите процеси.“