BMW очаква 50 процента от продажбите му да бъдат електромобили доста преди 2030 г
BMW заяви, че очаква над 50 процента от продажбите на своите автомобили да бъдат изцяло електрически модели доста преди целта си за 2030 г.
До 2025 г. една четвърт от продажбите ще бъдат изцяло електрически, каза автомобилният производител, нараствайки до една трета до 2026 г. – амбициозен скок от съотношението 1 към 11, наблюдавано миналата година.
След удвояването на продажбите на батерийно захранвани автомобили с марките BMW и Mini през миналата година, BMW каза, че продажбите на изцяло електрически превозни средства вероятно ще съставляват 15 процента от общите доставки тази година, спрямо 9 процента.
BMW очаква изцяло електрическите модели да съставляват най-малко 20 процента от общите продажби до 2024 г. и 50 процента „много преди 2030 г.“
В сряда автомобилният производител потвърди предварителните резултати за 2022 г., които бяха публикувани миналата седмица, включително марж от 8,6 процента в автомобилния бизнес върху печалби преди лихви и данъци от 10,6 милиарда евро (11,37 милиарда долара) и паричен поток от 11,1 милиарда евро.
BMW прогнозира марж от 8% до 10% за своя автомобилен сегмент през 2023 г. спрямо миналогодишната цел от 7% до 9%, тъй като продажбите на най-скъпите автомобили като Серия 7 компенсират по-слабите цени за началните луксозни модели.
Компанията очаква стабилно търсене на премиум пазарите през 2023 г. въпреки инфлацията и нарастващите лихвени проценти.
BMW каза, че глобалните доставки вероятно ще се увеличат леко след спад от 4,8 процента миналата година поради прекъсвания на веригата за доставки, въпреки че очаква глобалните пазари да се охладят. Той посочи, че цените за нови и употребявани автомобили ще се установят след повишения през 2022 г.
Все пак BMW очаква ръст в процентния диапазон от „средни двуцифрени цифри“ за своите модели 7-Series и Rolls-Royce
Охлаждащи пазари
„Нашите книги с поръчки все още са много високи след голямото търсене миналата година, което ще ни помогне през следващите няколко месеца“, каза главният изпълнителен директор Оливър Зипс в интервю за Bloomberg Television. „В момента имаме едно от най-младите продуктови портфолиа в индустрия. Това ни дава много мощ за ценообразуване.“
Компанията прогнозира лек спад на регистрациите в Европа. Той каза, че книгите с поръчки стават все по-малко пълни, след като достигнаха изключително високи нива, особено в Европа, в края на 2022 г., когато недостигът и логистичните затруднения намалиха доставките.
Финансовият директор на BMW Никола Питър каза, че очаква доставките на енергия и чипове да се стабилизират, но по-високите разходи за материали и логистика ще продължат да натежават върху печалбите тази година. Миналата година BMW се сблъска с допълнителни 2,5 милиарда евро (2,7 милиарда долара) от скока на цените.
Все пак компанията заяви, че планира да запази цените стабилни, след години на справяне с нарастващите разходи, като ги прехвърли на клиентите.
Водородна мощност
Zipse каза, че може също така да си представи превозно средство, задвижвано с водород, което ще започне да се произвежда до средата на десетилетието.
Ключът към това да се случи е разширяването на мрежата за водородно гориво, което беше главно в ръцете на транспортната индустрия за тежки превозни средства.
„Виждаме водородно-електрическите превозни средства като значимо допълнение към електронната мобилност, дори с известно забавяне във времето“, каза Зипс на пресконференция, посветена на годишните резултати на компанията.
BMW е един от най-известните защитници сред автомобилните производители на технологията с водородни горивни клетки като полезна опция наред с автомобилите, захранвани с батерии.
Тестовото превозно средство BMW iX5 Hydrogen с пробег от 500 км (310 мили) и възможност за зареждане с гориво за три до четири минути беше тествано в различни страни, каза BMW.
Директни продажби
Zipse каза, че BMW ще превърне директните продажби на клиенти в ключова част от бъдещия си модел на продажби и планира да продава марката BMW директно в Европа от 2026 г. нататък.
Компанията вече е тествала така наречения модел на продажби на агенции като пилотен проект в Южна Африка и Китай за Mini и ще започне директни продажби на Mini в Европа през следващата година, каза Zipse.