С BMW i7 M70 xDrive, BMW M поставя изцяло електрически модел на върха на новата Серия 7. Представеният в Шанхай топ модел от серията i7 е най-мощното BMW с електрическо задвижване досега.

Първоначално BMW представи новото поколение на Серия 7 и неговата електрическа версия i7 точно преди една година на тогавашния Auto China в Пекин (редуван всяка година с Шанхай). Впоследствие обаче за поръчка беше наличен само „базовият модел“ BMW i7 xDrive60 с 400 kW задвижване на четирите колела. i7 M70 xDrive, който също беше обявен по това време, трябваше да последва „през 2023 г.“.

BMW представи този M модел и техническите данни са се променили малко в сравнение с 2022 г.: с електрически мотор на предната и задната ос, които заедно генерират максимална системна мощност от 485 kW, BMW i7 M70 xDrive ускорява от нула до 100 км/ч за 3,7 секунди. Миналата година все още се говореше за 4,0 секунди за стандартния спринт, макар и все още като „прогноза, базирана на състоянието на развитие до момента“. Задвижващата мощност от 485 kW обаче вече беше известна.

Това, което не беше известно досега: M70 получава допълнителна мощност само от задния електрически мотор. Предният задвижващ агрегат продължава да произвежда 190 kW, но електрическият мотор, монтиран на задната ос, вече достига до 360 kW в своя пик – при i7 xDrive60 той е 230 kW. С плътност на мощността от 2,41 kW/kg, това е „в момента най-мощният електрически мотор на BMW“. BMW използва трик, който Mercedes например използва и в EQE и EQS: вместо обичайните три, в статора на електродвигателя се използват шест възбуждащи намотки, което увеличава плътността на мощността. По отношение на плътността на мощността и ефективността, този модел е „явно превъзхождащ решението за задвижване с два двигателя на задната ос“, според BMW. В спортен режим M70 доставя 1015 Nm въртящ момент; с „M Launch Control“ или в „M Sport Boost“ достига за кратко до 1100 Nm.

i7 M70 също използва 101,7 kWh батерия на 400 kW модел. i7 M70 xDrive може да се зарежда фабрично с 22 kW AC, DC до 195 kW е възможно – повече от 200 kW също не биха били възможни в кола с 400 волта работно напрежение и текущия CCS стандарт (максимум 500 ампера). Вместо максимална мощност на зареждане, BMW се фокусира върху възможно най-доброто използване на наличната мощност на 400-волтовата система. Компанията от Мюнхен определя обхвата на WLTP от 488 до 560 километра в зависимост от оборудването – потреблението (20,8 до 23,8 kWh/100 km) е дори малко по-ниско от прогнозираното през 2022 г.

Новият режим „Max Range“ няма нищо общо с WLTP обхвата. Това е режим с намалена мощност с максимална скорост от 90 км/ч. Освен това климатикът, отоплението на седалките и волана се деактивират и ефектът от отоплението на задното стъкло се намалява. Според BMW този режим е „проектиран специално за ситуации, в които трябва да се откаже от първоначално планирано спиране, защото например контролираната станция за зареждане е дефектна“. Шофьорите на BMW i3 все още познават такъв режим като „Eco Pro+“.

Заедно с всички останали варианти на луксозния седан, автомобилът се произвежда в завода на BMW в Динголфинг. Глобалният пазарен старт на BMW i7 M70 xDrive ще започне през втората половина на тази година. От BMW все още не са обявили цени.