BMW обяви серия от подобрения на моделите на превозни средства за пролетта на 2023 г., включително електрическите модели на автомобилния производител. От март 2023 г. всички варианти на модела на BMW iX ще бъдат оборудвани с подобрена версия на системата за предсказуемо управление на топлината за високоволтовата батерия.
Както в случая с BMW i7, предварителното загряване на батерията в бъдеще може да се задейства и ръчно. Системата също така използва отпадъчна топлина, генерирана от електрическите задвижвания, за да доведе батерията до възможно най-добрия температурен прозорец преди зареждане, тъй като ако батерията е твърде студена, тя не може да бъде заредена с максимална мощност на зареждане.
Досега функцията беше свързана с активно насочване към дестинация в навигационната система на BMW, за да вземе възможно най-много от клиента, но и да избегне удължено време за зареждане, ако клиентът забрави да загрее предварително батерията. Преди това това е създавало проблеми за клиенти, които предпочитат да навигират чрез Apple Carplay или Android Auto. В допълнение, автомобилът може да загрее предварително батерията само ако станцията за зареждане също е съхранена в навигационната система – което може да отнеме известно време при новоинсталираните станции.
Друга нова функция на iX е разширеният асистент за паркиране Professional. Това прави възможно управлението на функциите на Дистанционния асистент за паркиране и маневриране чрез приложението „My BMW“ с помощта на смартфон. Например, водачът може да прекъсне вече стартирана процедура за паркиране, да напусне автомобила и след това да продължи маневрата, докато наблюдава заобикалящата го среда отвън.
Вече описахме как работи асистентът за маневриране в нашия доклад за шофиране на iX, но си струва да споменем, че тестът беше направен с помощта на тестово превозно средство от BMW с предварителна версия на софтуера. Асистентът за маневриране може да записва и запазва до десет процеса на маневриране на различни места, с дължина на маршрута до 200 метра всеки и обща дължина до 600 метра. Когато водачът отново пристигне в началната точка, системата поема цялата задача за шофиране, включително ускорение, спиране и кормилно управление, както и множество смени на посоката и предавките в напълно автоматизирана форма, ако е необходимо – и по този начин може да повтори маневра в тесен кръг подземен паркинг, който е бил съхраняван веднъж, например.
Всички варианти на модела на iX, както и i7 xDrive60 и iX1 xDrive30, се предлагат и с кабел за зареждане Mode 3 Professional, който е проектиран за мощност на зареждане до 22 kW.