BMW E90 3 Серия беше повратна точка за BMW, това беше колата, която направи прехода от „Ultimate Driving Machine“ към „Efficient Dynamics“. Последният успех на BMW да поддържа Серия 3 като абсолютен еталон за удоволствие от шофирането. И днес говорим за BMW Серия 3 E90 в детайли.
Пуснато на пазара през 2004 г., BMW E90 не успя да бъде толкова популярно, колкото BMW E46. Да, в началото той предизвика известни вълни, тъй като беше модерен автомобил на външен вид, особено ако го сравним с неговите конкуренти по онова време, Mercedes C Class W203 или Audi A4 B6. И все пак E46 все още броди из континента и паркингите, докато BMW E90 е доста рядка гледка.
Защо BMW E90 не беше толкова успешен, колкото E46?
Защото BMW E46 е създадено от страст към шофирането. BMW 3 Series E90, от друга страна, вече не се обръща към онези с обърнатите шапки или тези, които имат в джобовете си бутилка Fosters и CD на Richie Hawtin. BMW вече се опита да навлезе в премиум/бизнес сегмента, свят, в който обикновените купувачи се интересуват повече от цвета на кожата на седалките и характеристиките на iDrive, отколкото от диференциала с ограничено приплъзване и 0-100 пъти.
BMW E90 лоша кола ли е?
Напротив, BMW Серия 3 E90 си остава фантастична кола, просто винаги ще живее в сянката на своя предшественик, E46. Всички знаем, че Юсейн Болт е най-бързият човек на Земята, но колко от нас знаят кой е вторият най-бърз човек на Земята? Това не означава, че Джъстин Гатлин е търкаляща се вана със свинска мас. Джъстин Гатлин е изключително бърз, но не и Юсейн Болт. Това, което E90 направи обаче, беше да се представи като бизнес кола от начално ниво, за хора, носещи ризи, които посещават „бизнес обяд“ и „тримесечна среща на всички“ и други корпоративни дрънкания.
Двигатели BMW E90 Серия 3 Бензин
- 316i със 114 или 121 (фейслифт) конски сили – дете, родено твърде късно, 316i идва през 2007 г. с яростни и опустошителни 114 коня. Подобно на умиращ човек, той може да се транспортира из града само с крака, обърнати напред. Отличен двигател за тези, които определено искат това лого на BMW, но искат прост и икономичен двигател и които не се интересуват от задвижване на задните колела или спортен дух.
- 318i със 129 или 143 (фейслифт) конски сили – Нещо като приличен двигател, който е и най-балансираният двигател за европейския градски жител. Приличен баланс между надеждност, консумация и производителност. Определено двигателят на избор за този вид купувач, който не бърза никъде и особено не при механика.
- 320i със 150 или 170 (фейслифт) конски сили – Буквално същият двигател като 318i, но с други настройки на компютъра на двигателя. Да, това е фабричен чиптунинг, а не в някаква съмнителна плевня, направена от някакви тъмно изглеждащи имигранти за 50 паунда и кутия цигари.
- 323i / 325i / 328i и 330i от 200, 215, 231 и 268 конски сили – почти един и същ двигател, само че се предлага в различни размери, като се започне от Warwick Davids и се стигне до Idris Elba. Всяка версия на този 6-цилиндров двигател се предлага с достатъчно мощност, за да пренареди органите ви всеки път, когато напуснете светофара. Между другото, знаете ли кое е най-лошото нещо за Warwick Davids? Той е последният от приятелите му, който разбира, че вали.
- 332i с 302 конски сили – Първата бензинова серия 3, която има свързано турбо. Наистина ли трябва да говоря за BMW Серия 3 с 302 конски сили? Изпитвам внезапно желание да взема кърпички и да се отправя към банята.
Двигатели BMW E90 Серия 3 дизел
- 316d със 114 конски сили – С мизерните 114 конски сили, идващи от също толкова мизерния двигател N47, ми е трудно да говоря за този двигател. Но ние все пак говорим за N47 в раздела за общи проблеми.
- 318d и 320d със 121 и 161 конски сили – И двата варианта са един и същ двигател M47, който преди това беше използван в E46, а след това продължи да движи BMW Серия 3 E90 с комфорт, с прилична мощност, надеждност и разход на гориво. Всичко беше наред, докато двигателят N47 не беше атакуван през 2007 г., което беше кафяво петно в новата история на BMW.
- 325d / 330d / 335d от 194, 228 и 282 конски сили – Както при 2-литровия двигател, двигателят M57 се предлага в различни вкусове и размери. Доста стар, но здрав двигател, без големи проблеми, но пълен с мускули и тестостерон, този истински надуваем Luke Sandoe е пенсиониран през 2006 г. от двигател N57, истински надуваем Boris Johnson.
BMW Серия 3 E90 проблеми
- Ще започна с големия. Мисля, че вече разбрахте, че има проблем с дизеловите двигатели N47 и N57 след 2007 г.: веригата за синхронизация. Подобно на средния британец, той има справедлив дял от проблеми със зъбите. И тук конкретно обтегачите на веригата се счупват, което води до скъсване на веригата и тя се изпраща към двигателя. Проблемът е по-рядко срещан при N57, но при 2-литровия двигател N47 купонът е труден цял ден и нощ. Освен това, в своето галактическо разузнаване, баварските инженери поставиха веригата за синхронизация в долната част на двигателя, поставена между двигателя и скоростната кутия. Какво означава това? Когато искате да свършите работа с ангренажната верига, ще трябва да извадите целия двигател. Какво означава това? Бихте предпочели да сте в центъра на Montreal Screwjob, вместо да извършвате смяна на синхронизация N47.
- Вторият голям проблем е при семерингите, маркучите и всяко парче гума или метал, което транспортира течности. Както при E46, BMW Серия 3 E90 губи течности по-бързо от студент, който е изпил 5 бири в кръчмата и не се чувства много добре. Предимството е, че частите струват стотинки, недостатъкът е, че трудът ще ви струва цяло състояние.
- BMW E90 е първата серия 3, която идва с гуми Run Flat. Това означава, че няма резервно колело и комфортът на возене трябва да пострада. Предимството на Run Flat е, че ако гумите станат фокус-покус, все още ще им останат сили, за да допълзят до най-близкия магазин за гуми.
- Системата iDrive, както всяко класическо BMW, става напълно пикселизирана и офлайн. Но със или без дисплей балканската техно музика звучи еднакво.
BMW Серия 3 E90 Обобщение
Казах го и ще го повторя: BMW E90 не е слаба кола, напротив. Той е само в сянката на своя предшественик BMW E46. Въпреки това, BMW Серия 3 E90 дойде с така необходимото повишаване на разпознаваемостта на марката и така необходимия преход към бизнес сегмента. Защото BMW е компания и компаниите трябва да печелят. И чрез E90 те донесоха клиенти от бизнес сферата, хора, които притежават малък бизнес, корпоративни мениджъри, те донесоха съвсем нов спектър от клиенти. По този начин бяха събрани пари от продажбата на камиони 318ds и бяха разработени други автомобили, създадени за ентусиастите, а не само за белите якички, като E90 M3 (единственото M3 с V8 двигател) или M135i.
Може би BMW E90 не говори за спортен дух със същата страст, както предшествениците му, но печели точки от факта, че е завършен автомобил, който се справя прилично във всички ситуации. Може би BMW E90 320d е всичко, от което ще се нуждаете в живота си. Това е, ако го купите с двигател M47 преди 2007 г., в противен случай ще имате толкова полезна кола, колкото когато поставите клечка за зъби между палеца на крака и нокътя и след това ритнете стената.