BMW i3 по някакъв начин успя да бъде най-революционният автомобил BMW напоследък, но също така и BMW с най-голяма амортизация.
Никой не беше подготвен през 2013 г., когато BMW обяви i3 и със сигурност никой не би очаквал какво ще дойде след BMW i3. 2013 г. е и на пазара на електрически превозни средства имаме Renault ZoE, Nissan Leaf, хибридния Prius и това е всичко. Големите производители все още не приемат сериозно сектора на електрическите превозни средства, точно както никой не приема сериозно веганството в деня на сеното. Вземи го? Приятен ден? Не? Ще се придружа сам? Добре. Но светът започва да отдава по-голямо значение на електрическите и хибридните превозни средства, точно както кросфитът започва да набира скорост.
И тогава през 2013 г. това се случи. BMW излезе и обяви, че електрическата революция започва и те пуснаха BMW i8 и BMW i3 едновременно. Вероятно ще говорим за BMW i8, когато струва 5000 евро, но това животно беше упражнение в спортен хибриден автомобил, а BMW i3 беше първото им упражнение в изцяло електрически автомобил. И днес, през 2022 г., почти всички модели на BMW имат хибридна или изцяло електрическа опция. И цялата лудост се дължи на BMW i3.
Външният вид не беше за всеки и цената определено не беше за всеки, като това нещо в крайна сметка струваше цели 110 000 лева. За да поставим нещата в перспектива, пълно BMW i3 би струвало толкова, колкото начално ниво X5 или Touareg с някои опции. Нищо чудно, че има по-малко от 100 модела за продажба на mobile.bg към момента на писане на тази статия. Сериозно, бих бил по-изненадан, ако хора като капитан Реймънд Холт си направят добра шега, отколкото да разбера, че BMW i3 не се продава. И вероятно дори не е имало нужда да се продава непременно, защото беше по-скоро технологично упражнение, отколкото истинска кола.
Вместо това имаме нещо интересно и уникално за електрически автомобил, а именно опционалния Range Extender. Идеята беше, че можете да закупите двигател за съдомиялна машина (647 cc) с 33 конски сили и 9-литров резервоар за бензин. Това означаваше, че имате обхват от около 50 км, над и над обхвата от 150-180 км на батерията. Тогава Range Extender работеше.
BMW i3 двигатели Електрически
- Електрически двигател от 102, 170 и 184 конски сили – За разлика от конвенционалните двигатели, тук мощността се определя строго от това колко пари сте готови да похарчите. Единствено капацитетът на батерията и мощността на двигателя и пробегът се различават, започвайки от скромните 130 км до респектиращите 322 км. Когато батериите бяха нови поне.
BMW I3 проблеми
- Кормилното управление е шумно поради тежките лагери и също така е много чувствително към гуми, размер, марка и дори налягане. По-лесно е да се кара на тухли. Или просто монтирайте гуми Debica Frigo2 и живейте с шума. Или усилете музиката.
- Системата за удължаване на обхвата има проблеми с активирането и може да не превключи напълно на бензин или да премине в режим на отслабване и да даде ограничена производителност. Ето защо казах, че системата за удължаване на обхвата не работи непременно през цялото време, особено при модели без фейслифт до 2016 г.
- Платката може да се повреди и колата да изгасне. По-конкретно, веригите могат да излязат от дъската и да останете със свалени панталони, точно както аз бях оставен на голо дъно последния път, когато карах в Kings Norton.
- Стойките на двигателя се отказват и можете да се окажете с двигателя да лежи на улицата. Особено вярно за моделите преди 2016 г.
- Общи проблеми със системата за зареждане. Обикновено еднофазният зарежда при 32 ампера и 7 kW чрез 3 проводника, но ако един от тях се счупи, оставате само с 16 ампера / 3,7 kW и времето за зареждане се увеличава. Но в крайна сметка BMW i3 е автомобилът, притежаван от човек, който живее в къща с градина и/или алея и може да си позволи да остави колата да се зарежда през нощта. И обикновено има друга кола, за дълги пътувания и почивки.
Заключение за BMW i3
Климатичният експеримент на колела приключва през 2022 г., когато BMW обявява, че BMW i3 ще бъде напълно изтеглено от пазара, поради продажби под очакванията. Което отчасти е вярно. От една страна, BMW i3 се продава доста слабо, но от друга страна, другите електрически модели на BMW се продават много по-добре. Просто без неясното BMW i3 днес нямаше да имаме толкова много електрически модели, което ме кара да мисля, че BMW i3 е проклятието на автомобилната индустрия, защото започна електрическата истерия в премиум производителите. А, да, казвах, че BMW i3 се амортизира най-много от всички съвременни BMW, но струва ли си да се спуснете, като се има предвид, че батериите са с 10 години гаранция, а най-старите модели са от 2014 г.?
Какви двигатели препоръчвате? Лично аз бих взел обикновен изцяло електрически двигател със 102 конски сили, без удължител на обхвата. Не е като да напуснете града в един от тях.
мамалигатуци
Авторски архив Авторски сайт