BMW X5 F15 или как да се превърнем от мафиотска кола в семейна кола. Ето как BMW успя да превърне кола, толкова катастрофална, че беше брилянтна, в обикновена и опитомена кола.
Казвам го, защото BMW X5 F15 всъщност не е ново X5, както ни карат германците да вярваме, а по-скоро сериозен фейслифт на BMW X5 E70. Както и да е, това не се случва за първи път в историята на германските автомобили…
Освен че 3-то поколение X5 е загубило чара си. Първият X5 беше до голяма степен камион с масажиращи седалки, но поне проправи пътя за разкошни трактори. След това се появи второто поколение, една от официалните колесници на кризата от 2008 г. Време, когато хората не гледаха на парите и понятията „финансова отговорност“ или „икономика“ не съществуваха в речника на човечеството. Време, когато инженерите правеха всички експерименти, които искаха, защото независимо колко скъпи бяха ремонтите след това, клиентите плащаха. Само дето дойде кризата и помете много излишни коли. Изненадващо X5 оцеля и продължи напред. Освен че BMW искаха да премахнат имиджа на автомобили за мафиоти и мутри и хора с луда нужда да парадират със стойността си и искаха да отидат в бизнес зоната. Това означава, че от една страна са решили стари проблеми, но от друга страна са донесли нови.
BMW X5 F15 двигатели Бензин
- 3.0 Turbo с 306 конски сили – Същият N55 лимон, който някак си успя да събере всички проблеми под слънцето и да ги постави под капака на BMW X5 F15. Определено двигател, който искате да избегнете повече, отколкото искате да избегнете среща с Фред Уест. Проблеми с турбото, проблеми с горивната помпа с високо налягане, течове на масло и т.н.
- 4.4 V8 от 450 конски сили – Очевидно е, че инженерите на BMW не са имали интерес да продължат идеята за V8 двигател в голяма кола, така че оставиха N63 практически непроменен. И все пак, турбокомпресорите са между редовете цилиндри, така че надеждността е гарантирана, както типичният шофьор на X5 ще гарантира, че няма да ви навреди.
BMW X5 F15 двигатели дизел
- 2.0d от 218 и 231 конски сили – обсъдих разликите между N47 и B47 в дълбочина в статията F30 3 Series. Като обобщение, вие искате фейслифт дизел с 231 конски сили. Но наистина ли искате X5 с 2-литров дизел и задно предаване? Наистина ли сте толкова амбициозни да получите X5 само по име и външен вид?
- 3.0d от 258, 313 и 381 конски сили – Мощността в този случай се дава от броя на турбокомпресорите, които двигателят има, тъй като например версията M50d с 381 конски сили всъщност не е 5.0 дизел, а 3.0 дизел с 3 турбина (3 !!). Но за собственика на X5 е по-важно да изглежда бърз, отколкото да бъде бърз. Трябва ли да ви разказвам повече за ангренажния ремък, разположен отзад на двигателя, и факта, че той има повече проблеми от Великобритания след Brexit?
BMW X5 F15 Хибрид
- 2.0 бензин + електрически 313 коня – щях да пиша за него, но никой не го купи. Това е така, защото Mitsubishi Outlander PHEV дойде със същото предложение, но на половин цена. Плюс това, вече на Outlander 2.0 бензин е пресилена шега, поставянето на 2.0 бензин да тегли 8000 тона на BMW X5 F15 е все едно да накараш Греъм Нортън да носи Андре Гиганта на гърба си.
BMW X5 F15 проблеми
- Бихте могли да кажете, че BMW X5 F15 би било надеждно, защото е масивен фейслифт на E70, и ще сгрешите. Големи проблеми от страна на електрониката, тъй като BMW забрави да постави изолация на кабелите и щепселите, така че всеки път, когато вали, ще подготвяте оценка за ремонт.
- Електрониката е толкова лоша на BMW X5 F15, че е много лесно да се открадне. По принцип се върнахме към дните на първия X5, когато много хора ги донесоха със 100% отстъпка. Освен че тогава се нуждаехте от лост и смелост, днес имате нужда само от софтуер за клониране на ключовия сигнал.
- Въздушното окачване е по-чувствително от Piers Morgan, особено задните въздушни възглавници. Както и при предишното поколение, всеки път, когато попаднете на дупка, ще трябва да отделите още 50 евро за неизбежния момент, когато ще се повредят.
- Автоматичната скоростна кутия е „Запечатана за цял живот“ в смисъл, че Wham е вечен в сърцата ни. А в случая с автоматичната скоростна кутия на всеки 100 000 километра. Тъй като автоматичната скоростна кутия не трябва да е причината за смъртта на автомобила, сценарий, в който технически тя е доживотна.
- За тези, които имат задвижване на всички колела на своето BMW X5 F15 и за съжаление трябва да уточня това, защото има версия само със задно предаване, пазете се от полуоската, която неизбежно ще се повреди и ще струва толкова много, че може да си купи първо поколение X5 за тези пари.
- Специално споменаване за гуми, гуми, които трябва да бъдат една и съща марка, същия модел, същия размер и еднакво износване. В противен случай трансферната ви кутия ще избухне, както когато отворих акаунта си OnlyFans. О, да, и гумите X5 имат специални размери, които трудно се намират и повечето магазини за гуми ги нямат.
BMW X5 F15 Обобщение
Все пак кола в излишък, много, скъпа и не много надеждна. Едва сега се опитва да излезе от света на мафиотите и да влезе в зоната на семейния бизнес. Нещо като модерен опит за концептуалното BMW E90, което искаше да излезе от зоната на чав и в зоната на Executive-Premium. И честно казано, модните костюми и големите перуки са почти единствените, които вече купуват BMW X5 F15, защото обикновено ги купуват нови, държат ги докато имат активна гаранция и след това ги продават на балканите.
Какви двигатели препоръчвате? За бензин вероятно бих препоръчал 3.0 и 306 конски сили, както и 258 конски сили 3.0d дизел, защото има едно турбо, така че проблемите са по-малко. Но да препоръчаш N57 с едно турбо спрямо този с три турбина е все едно да те избутат от 5-ия етаж вместо от 7-мия.