Искате ли да вземете Греъм Нортън на разходка, но нямате пари? Тогава имате BMW Z3 на ваше разположение. Или може би искате кола, която един ден ще стане класика? Тогава BMW Z3 може да е жизнеспособен кандидат.
Сравнително неизвестен у нас автомобил, BMW Z3 даде началото на роудстър истерията за BMW. Може да не беше най-добрият възможен модел, но всички знаем, че първият път не върви толкова добре, колкото искахме. Освен това без BMW Z3 нямаше да имаме Z4. Просто BMW Z4 е кола за типа мъже, които имат гелирана коса, златна верижка около врата, скъп парфюм, неженен, но има повече женски дрехи в къщата си, отколкото сам. А Z3? Z3 е кола за мъже, които имат обеца в лявото ухо.
Ако не отговаряте на условията за този начин на живот, тогава Z3 може да бъде интересен избор за вас. Това е поради следните причини:
BMW Z3 е старомодно BMW и се предлага както с 4-цилиндрови двигатели, така и с 6-цилиндрови двигатели. Имате дори 2-литров 6-цилиндров двигател, който може да пее по-красиво от Vanilla Ice, когато пускате „Ice Ice Baby“, когато заспивате. За съжаление, Z3 се предлага само във версия кабриолет (технически има версия хечбек, но имате повече късмет да намерите Nemo, отколкото да намерите Z3 хечбек), което разводнява много от спортния дух. Той е по-тежък и по-малко аеродинамичен, поради което много хора вместо това избраха BMW E46 Coupe.
Втората причина да закупите Z3 е нивото на опциите. Тази кола има реален шанс да се превърне в класика и това вече се вижда от пазарната цена. Ако преди няколко години можехте да си купите BMW Z3 за еквивалента на пакет Marlboro и две бутилки коняк, днес цените вече започват да се балонират по-зле от приятел, който е пил непастьоризирана бира и е бил 3 дни най-добрият приятел на тоалетна. Той на практика се премести в пристройката. Всичко, което знам е, че Z3 започва да надува цените си, така че има какво да спечелите, ако се интересувате от подобни неща.
Двигатели BMW Z3 Бензин
- 1.8 N/A от 116 и 118 конски сили – Вие сте на дъното на цевта с този двигател, който изпуска масло от всяко възможно място. Ако смените гарнитурите, които са от тоалетна хартия, имате донякъде надежден двигател. Но със 116 конски сили вие наистина сте последният човек на улицата. Легендата разказва, че пешеходците често ще ви отрежат и ще ви поставят агресивни знаци, защото се движите твърде бавно.
- 1.9 N/A от 118 и 140 конски сили – Версията със 140 конски сили беше старото M42, което има стандарт за емисии… кого да се шегувам, това не е стандарт за емисии, не е евро. След това през 1992 г. идва M44 със 118 к.с., който беше базовият двигател за BMW E36 318i, официалният chav автомобил. Официалният двигател на BMW за 300 евро. Мога да продължа цял ден.
- 2.0 N/A от 150 конски сили – Въведете първия 6-цилиндров двигател и всъщност единствения 2-литров 6-цилиндров двигател. Ще говоря в раздела за общи общи проблеми за този двигател, защото M52 е използван във всяка възможна и невъзможна комбинация.
- 2,2 N/A от 170 конски сили – Ако маслото на Audi обикновено се източва, маслото на BMW отива направо на вятъра. Да, всички двигатели тук губят маслото си на пистата благодарение на уплътненията, които са тънки като портфейла ми в ден на заплата. И 2.2 бензин е най-известният от всички. Или позорен?
- 2.5 N/A със 170, 173 и 186 конски сили – Същият двигател, същите проблеми. По някакъв начин това средно дете на семейството се вписва в стереотипа и е напълно игнорирано от собствениците.
- 2.8 N/A от 192 конски сили – Известният 2.8 M52, широко представен на E36 и E46, също влиза под дългия капак на Z3.
- 3.0 N/A от 231 конски сили – Сега говорим за най-надеждния двигател в гамата, но при тези пари се съмнявам, че собствениците на Z3 се интересуват от надеждност в този момент.
- 3.2 N/A с 321 и 325 конски сили – Запазен изключително за Z3M, този колекционерски автомобил започва от 40 000 евро в момента, така че няма да си правя труда да пиша повече за него.
BMW Z3 проблеми
- Автоматичната скоростна кутия на ZF се нуждае от редовна смяна на масло и филтър на всеки 60 000 км, въпреки препоръките на BMW, че не се нуждае от поддръжка. Това казаха и за времето, което стои зад двигателя, и всички знаем как свърши това.
- 6-цилиндровите двигатели са известни с прекомерната консумация на масло, уплътненията, откраднати от изоставен Oltcit, оставен на паркинг, PCV клапан, термостат, маслена помпа, водна помпа и стават по-горещи от мен след бутилка ризлинг.
- Задното окачване е откраднато от E30, въпреки че останалата част от колата е на платформата на E36.
- И тук стигам до основния недостатък на BMW Z3. Успех в намирането на части за тази екзотична кола. Толкова е екзотично, че може да се нарече Джоузеф Алън Малдонадо.
- Това е екзотична кола тип роудстър, така че трябва да проверите платнения покрив. Не забравяйте да проверите дали кърпата има разрези или дупки и, което е по-важно, дали двигателите работят правилно и се уверете, че в колата не вали.
Нашето заключение за BMW Z3
Класическа кола, която европейците почти избягваха. Кола за ентусиасти? Не знам, като се има предвид, че купето E36 е по-пъргаво и по-евтино. Кола на инвеститор? Определено. BMW Z3 остава сигурна инвестиция за тези, които искат да правят пари от класически автомобили. Например 0,005% от хората.
Какви двигатели препоръчвате? Ако нямате пари за Z3, но искате Z3, тогава 1.9 бензин остава класически избор сред по-старите собственици на BMW. Ако все пак имате парите, препоръчвам всеки 6-цилиндров бензин за тази уникална, ангелска симфония, на която е способен само редови 6-цилиндров двигател.