BMW Z4 GT3 се появи на SEMA 2023 и издига „законното движение по пътищата“ на съвсем ново ниво
Базираният във Флорида тунер Gooichi Motors прекара осем месеца в преобразуване на състезателна кола BMW Z4 GT3 за пътя. О, и сега има и масивен V12, защото очевидно единственото нещо, от което остава e страх.
Оригиналната кола имаше 4,0-литров BMW V8, който беше заменен от двигател Mercedes-Benz M120 с компресор. Защото защо, по дяволите, не, нали? Екипът на Gooichi беше вдъхновен от V12 с манивела, използван в състезателната кола M154 на Silver Arrow в края на 30-те години и искаше да използва тази възможност, за да превърне новото сърце на Z4 в модерно прераждане на това.
Характеристики:
Шасито всъщност не се нуждаеше от много бърникане, за да побере двигателя и успя да се намести с относителна лекота. Не е напълно изненадващо, като се има предвид, че предният капак на Z4 е по-дълъг от Лондонския мост. Целта за производителност е това, което наистина изненадва, като екипът се надява да достигне границата от 1500 к.с. Това е над три пъти повече от фабричната версия и предлага нов синоним на „ужасяващо“.
За щастие, водачите също имат способността да контролират нивото на наличното усилване. Така че докато пълният рейтинг на конските сили може да се използва за шоу цели.Той може също толкова лесно да бъде намален, за да се намери използваемо сладко място. Монтирана е и шестстепенна секвенциална трансмисия.
Интериор
Отвътре Z4 запазва седалките MOMO и предпазната клетка. Но е получил изцяло тапицирано арматурно табло, за да го направи донякъде комфортно. За съжаление, Dacia Sandero идва с повече превключватели и технологии. Лоша оценка за Gooichi там.
За щастие, докато резервоарът за състезания за издръжливост е заменен с 53-литров конвенционален резервоар, който влиза в областта на багажника, входната точка на капачката за състезания, разположена към средата на задната част на автомобила, е запазена. Подовата настилка над страничните ауспуси също се нуждаеше от преосмисляне, за да може да се възстанови пътническа седалка.
Бяха изразходвани безброй часове за възстановяване на каросерията: карбоновият преден сплитер е обезмаслен и преработен, за да му придаде малко по-агресивен вид – и за да се гарантира, че действително може да се справи с неравностите на скоростта – и е допълнително допълнен от огромния въздухозаборник, който се вижда отзад то. С изключение на огромното изработено по поръчка задно крило, повечето от външните панели са изработени както от въглерод, така и от фибростъкло, но са относително сходни по природа с оригиналните части.
Една странна черта на дизайна, която привлече вниманието ни, е значката, която е полимеризация на обичайната трилъчева звезда на Mercedes-Benz и част от логото на BMW. Изобщо не е спорно. Зелените акценти на Petronas също са добавени, за да допълнят сребристата боя, която намеква към връзката със състезателните автомобили на Mercedes.
Представен сред нашите най-забележителни компилации за участие в SEMA 2023, очакваме с нетърпение да приветстваме модифицирания Z4 GT3 в нашите кошмари в близко бъдеще.