BMW разкри моделни актуализации за своите SUV модели X5 и X6, които ще бъдат пуснати в световен мащаб през април 2023 г. В хода на актуализациите задвижващата система за plug-in хибридния вариант на X5 също е обновена – X6 ще не се предлага като PHEV.
Сега той носи обозначението X5 xDrive50e (преди това беше кодов номер 45) и съчетава двигателя с вътрешно горене (все още редови шестцилиндров) с нова електронна машина, чиято мощност се увеличава с 62 kW до 145 kW в сравнение с тази в предшественика. Според BMW, „иновативно предварително съотношение“, което увеличава ефективния въртящ момент, приложен към трансмисията от страната на двигателя до 450 Nm, трябва да допринесе „за особено спонтанно подаване на мощност“. Бензиновият двигател също се увеличава с 20 до 230 kW. Системната мощност на Plug-in хибрида се покачва със 70 до 360 kW (с временно усилване).
Батерията също е обновена: съдържанието на използваема енергия е увеличено с почти 25 процента до 25,7 kWh в сравнение с предшественика. Електрическият пробег на новия X5 xDrive50e е от 94 до 110 километра според WLTP. Благодарение на новото комбинирано устройство за зареждане, мощността на зареждане се удвоява, но остава на управляемите 7,4 kW. Дори след технологичната актуализация, BMW не предлага AC зареждане с 11 kW или дори DC зареждане като plug-in хибрида Mercedes GLE, който също беше наскоро обновен
Трябва да се спомене, че другите варианти на двигателя също са електрифицирани. Шестцилиндровият дизелов двигател, шестцилиндровият бензинов двигател и V8 използват 48-волтова хибридна система. Това осигурява допълнителни девет киловата задвижваща мощност.
BMW не само използва актуализацията на модела за промени под капака, но и каросерията също е адаптирана . Особено отпред, X5 е донякъде адаптиран към по-големия X7, типичната за марката бъбрековидна решетка е визуално по-голяма (която също се предлага по избор с „водопадно осветление“, наречено „Iconic Glow“). Фаровете вече са с 35 милиметра по-плоски, дневните светодиодни светлини във формата на стрелка функционират и като мигачи. Въпреки това, BMW се отказа от фаровете от две части на X7 и 7 Series.
Вероятно има причина, поради която X6 SUV купе не се предлага и с plug-in хибрида: С XM Hybrid BMW M предлага SUV купе с подобен размер, макар и с различна ориентация и поляризиращ дизайн. X5, X6 и XM се произвеждат в завода на BMW в Спартанбърг в Южна Каролина. BMW все още не са публикували цени за X5 xDrive50e.